Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Simba
så står turen snart for døren til belgien igen jeg skal den 29 feb ned og have blandt andet væksthormon og cortisol . men der er jo sket så meget herhjemme siden mit sidste besøg dernede -
Hej Simba hjerte1
Helvedet fryser til is, før du bliver behandlet med væksthormon her i Danmark, på "dansk" initiativ. Du bliver nødt til at overvinde skrækken mod selv-injektion, der forøvrigt er meget enkel og "overfladisk", stort set ikke værre end når diabetikere skal have deres insilun. Du bliver nødt til at overvinde den skræk, idet det kan meget nemt ende med u-valget mellem behandling med væksthormon, og ingen behandling.
Det sidste gælder også forslaget om at blive behandlet på OUH i Odense. det handler slet ikke om, hvilket hospital man havner på, men mere om
hvilke læger man bliver udsat for. På OUH, lige som på andre hospitaler, findes der altså rådne læger, der negligerer deres patienter, og som måske endda har ikke de kompetencer de i virkeligheden for løn for. Jeg kender til flere OUH-cases, hvor deres speciallæger har begået graverende lægefejl og ellers udviste - uden skam - manglende ansvarsfølelse for patientens bedste, samt en pinlig mangel på kompetence til at løse sine speciallægeopgaver.
Du ved - OUH er ikke anderledes end andre hospitaler/medicinske specialer i Danmark, og du kommer til at skulle vælge mellem at skulle opgive din belgisk diagnose/behandling, før du erhverver retten til at blive svigtet på OUH såvel som på andre medicinske centre i Danmark. Du skal også være opmærksom på, at folk med sjældne sygdomme, i Danmark, risikerer at bliver fastholdt i deres elendighed, i forsknings øjemed. Lad dig ikke lokke til det. Du har allerede lidt langt mere, end "almindelige" mennesker ellers kan udholde. :sad:
Hans Perild er ok, men hvad søren kan han gøre, når han pure afviser alternativer til syntetiske lægemidler? Hvordan får du ham overbevist om, at træthedssygdommene kan behandles med f.eks. Thyroid i tillæg til yderligere replacement-terapi med andre hormoner?
Det er ikke noget man gør i Danmark overhovedet.
Eller har du, måske, et eller andet sted, fået det alligevel lidt bedre i mellemtiden, siden du startede en behandling i Belgien, så det føles nu, som om det nok skal gå, også i Danmark? Du bliver nødt til at tænke dig grundigt om, og rulle filmen tilbage for at få overblik over din situation i dag, i forhold til da hele elendigheden startede, og da du blev massivt svigtet af den danske lægestand, uanset på lægeklinikkerne eller på hospitaler. Vil du tilbage til det igen? Det er netop det, der vil ske hvis du "bytter" hertoghe-behandlingen med en "dansk", fordi
du får ikke lov til begge dele, og de danske læger skal nok afpresse dig til at opgive Hertoghe-klinikken, før de vil "røre" ved dig.
De har sørme "rørt" ved dig nok, i fortiden, og se hvad det har givet dig, andet end håbløshed. Hvad får dig til at tro, at det bliver anderledes denne gang? Ingen steder i dette land, vil du blive behandlet for "helheden" af din tilstand. Du kommer til at blive "delt" i afgrænsede "tilstands-moduler", der hvert får sin egen "ekspert", der til og med ikke kan finde ud af at samarbejde med andre "eksperter", og de kommer således at trække i hver sin retning, med dig i midten, i klemme.
Ikke mange kan holde til det, du har været igennem af læge-svigt, manglende hjælp og alt det sygdommen har ødelagt i dit liv. Alligevel har du bevaret - mirakuløst - både håbet og initiativ! Du bliver nødt til, strengt at vurdere nu, om du kan komme igennem endnu et svigt, eller i bedste fald - endnu en række af fejlbehandlinger, du nærmest ikke kan undgå at blive udsat for af danske læger, der tænker kun i forhold til de selv har lært, er virkelig dårlige til at udvide egne fagmedicinske horisonter, og som slet ikke kan behandle patienter med "multi-endokrine" sygdomme eller tilstande! Det kan de ikke! Det kan man lige så godt erkende på stående fod, og tage sine forholdsregler, hvis man har råd til det. Du fandt pengene og modet. Se så om alt dette skal blive spildt nu, eller om du vil satse på at tage chancen, for at for at få det bedre. Det får du ikke her! Det er sikkert og vist!
Havde jeg været tvunget til at foretage denne vurdering, ville jeg holde mig til den behandling hos den læge/de læger, der tænker i helheder, og som ikke er bange for at tænke medicinsk u-konventionelt. Det kan danske læger ikke, og selv Hans Perild, der ellers er en fantastisk ekspert på thyreoidea - er lammet af indre begrænsninger, når det kommer til behandling. Hele hans, ellers så fornemme ekspertise, hindrer ham ikke i at afvise andre behandlingsmuligheder, end de "stuerene" i Danmark. En patient bliver ikke bedre af, at lægen forstår patientens sygdom og mekanismerne bag, hvis lægen ikke kan omsætte sin indsigt til en effektiv behandling.
Håber, du vælger det bedste for dig selv, og hvis det kræver flere selvovervindelser, gør det, fordi her er der kun to valgmuligheder - liv eller u-liv. :sad:
kram3
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Simba
i øvrigt er jeg simpelthen nødt til at komme med denne oplysning for jeg synes den er vigtig - i belgien da hertoghe sagde at næste gang jeg kom skulle jeg have væksthormon undrede det mig meget for de han sagde var at min højde ville øges , barm forstørrs, og jeg ville blive mere intilligent - da jeg tog hjem forstod jeg det ærlig talt ikke - men det gør jeg så nu og jeg føler det er ret vigtigt at viderebringe.
Væksthormon regulerer stofskiftet , fjerner hjernetågen, øger muskelmassen ,fjerner ledsmerter, giver vægttab, kan afhjælpe øjenproblemer samt en masse andre ting - det er altså ikke blot et væksthormon - det er rigtig vigtigt for stofskiftepatienter at der holdes øje med dit niveau .
Selv hos fuldstændig friske individer, falder væksthormon-niveau drastisk, ganske "naturligt" med alderen.
http://discoverysedge.mayo.edu/de07-...ldhuis_003.jpg
Hos os med hypothyreose, falder væksthormon generelt langt hurtigere end vores alder berettiger til. Der er hundreder af symptomer/sekundære lidelser ved hypothyreose, der stammer fra mangel på væksthormon. :sad: