Jeg kan se af dine tal, at du har 2 point mindre end halvdelen af en TT3/RT3
ratio for hvad er nødvendig for en person af T3, for overhovedet at kunne trives, endsige forhindre at følgesymptomer/følgetilstande til T3-mangel forværres.
Da jeg så at dit Trijodthyronin er udregnet som total, lige som RT3 også altid er... da har jeg regnet ud din ratio mellem TT3 og RT3. Denne ratio er på kun 5,1 hos dig, hvor det optimale forhold mellem T3 og RT3 skal være i omegnen af 12. Ikke "helt i topp form", skriver du, Nora2 ? Det er vist underdrivelse af de helt store... når kroppen skal klare sig med under halvdelen af det T3 som den har brug for. :sad:
Det betyder at du har en alvorlig T3-mangel, og du har brug for lægehjælp til at hæve T3. Ikke i blodet men i vævene. Når dit frit blod-T3 er på 5,6 ( 3,6-8,3), burde det være nogenlunde OK, men det er det ikke, fordi dit RT3 er for højt i forhold til dit totale T3, og du har i virkeligheden "vævs-hypothyreose" pga. T3-mangel i kroppens celler.
I det store udland udregnes patientens TT3/RT3
ratio for netop at kontrollere OM triiodothyronin (T3) er tilgængelig til vævene, eller kun mest i blodet, uden tilstrækkelig celle-tilgængelighed.
Jo, det er vældig lavt. Jeg tror at dit cortisol var endnu lavere da du vågnede om morgenen. Personligt ville jeg foretrække en 4xkit spytprøve og samme dag som udtagning af spytprøver hjemme, også indsamling af døgnurin til døgncortisol-analyse. Du har brug for, med stor sikkerhed at få fastslået
hvor meget/lidt cortisol har du reelt til rådighed i døgnet inkl. cortef-tabletter. Cortisol hænger tæt sammen med
celle-tilgængeligheden af thyreoideahormoner, og den er lav "siger" din TT3/RT3 ratio.
Iflg. dr. Jefferies, producerer ustressede binyrer mellem 35 og 40 mg
cortison acetat (bliver senere til hydrocortison) hver døgn. Disse mængder bliver doblet op, to, tre gange eller mere, når kroppen belastes af stress eller sygdom... Så hvor meget egentlig nytter det at lytte på lægens
skremselspropaganda kan jeg have mine tvivl om.
Hvis du på nogen måde har økonomi til at købe denne bloddråbe-test:
http://www.amazon.com/Hormone-Balanc.../dp/B00C7C4BNG fra USA.... Virginia Hopkins Tests sælger den via Amazon. Dr. Ims anbefaler VHT på sin hjemmeside og ZRT Laboratories er verdensberømt for faglighed og pålidelighed. Med i prisen er en nøje gennemgang af resultater og beskrivelse af evt. hormonforstyrrelser i forhold til hinanden, samt behandlingsforslag, man kan tage med til sin læge. Hvis du på nogen måde kan, så gør det. Det kan nemt ende med at blive de penge, der nogensinde er bedst givet ud... ved jeg fra andre. xx9