Enig med n'Finn - doseredusering - du er for høy. Skjelving på hender og hjertebank er en klare indikatorer på det sammen med din blodverdi på FT4.
Printable View
Enig med n'Finn - doseredusering - du er for høy. Skjelving på hender og hjertebank er en klare indikatorer på det sammen med din blodverdi på FT4.
Tusind tak for svarene, og det vil jeg så gøre. Altså ingen eltroxin i 2 dage og derefter 100 µg om dagen i et par uger.
Venlig hilsen
lilli
Kære Forum
Det er lang tid siden jeg har læst/skrevet her på forummet. Jeg fik mig en ordentlig nedtur, da jeg opdagede at min læge vidste at jeg havde lavt stofskifte allerede i starten 04, uden at give mig besked. Jeg har haft det så forfærdeligt i flere år og de kunne have gjort noget ved det. Det er jo selvmedlidenhed, men med den sårbarhed der følger med sygdommen, er det ikke nemt at komme igennem. Hvad gør I andre?.Jeg kan forstå, at forummet har været nede og at alle gamle inlæg er forsvundet. Uh ha dem havde jeg så stor glæde af.Jeg måtte melde mig ind igen, men er meget taknemlig over at det stadig består :D
Bedste nytårs hilsner
Svea Lilli
Sikke noget kære Svea Lilli kram1
Ikke en gang en hilsen har du fået tilbage på dine bedste nytårs hilsner :oops: Men det var vist på det midlertidige forum Sonja havde oprettet mens det oprindelige forum var hacked. Og så kom det nye forum op, men alle brugere skulle først vænne sig til det nye og til at skulle skifte passwords osv. at dit indlæg forsvandt i glemslen. :oops: Men en god ting er, at alle indlæg er "reddet" og du kan finde din egen tråd her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=7072
Hvad gør vi? Vi protesterer. I hvert fald jeg gør. Du kan læse "protesten" her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=8568 og ellers må vi vende tilbage til emnet igen, når du har tilgivet os for at blive (så groft) overset. :oops:
Det er et supervigtigt emne du berører. Nogle siger endda, at hvis de/vi bedre kunne håndtere skuffelserne over deres læger - ville selv (for) dårlig virkning af behandlingen ikke føles så slemt, som det er for nogle.... Så bliv ved med at fortælle. Mange vil føle sig mindre alene af at få indblik i, hvordan andre har det med samme plager og samme skuffelser. kram1
Hej med jer,
Jeg tænker på, hvad er forskellen på antistoffer fra Graves og Hasimoto.
Havde for mange år siden højt stofskifte Graves. Blev tilsyneladende rask, for efter 2 år på "piller" blev jeg erkleret rask.
Min læge tager så i anden anledning et blodprøve, og jeg får så af vide at mit stofskifte er meget lavt. troede jeg havde fået Hasimoto efter af have læst på nettet om stofskiftet.
Det viser sig så at der er Graves der er blevet lavt.
Hvad er forskellen bortset fra navnet, de er jo autoimmune begge to.
Jeg håber at den med dumme spørgsmål ikke eksistere også gælder her :D
Hilsen her i en varm sommer
Forskjellen er at antistoffene som er årsak til Hashimoto (anti-TPO) ødelegger selve det vev kjertlen består av, mens Graves (TRAS) lurer kjertlen til å øke produksjonen ved å hemme kjertelens reseptorer for TSH.
De er på en måte falske TSH hormoner..
Det som skjer, er jo at produksjonen øker så mye at TSH undertrykkes. Det er kun antistoffer igjen, og disse kjører kjertlen for det den er verd.
TRAS-antistoffer har man kurativ behandling for. (Thyreoistatika)
Det har man ikke for Hashimotos.
Graves og Hashimotos er jo sykdommer.
For Graves har man midler som bekjemper sykdommen. (Thyreoistatika)
Det har man ikke for Hashimotos. Den må bare gå sin gang, og når den er ferdig er man frarøvet sin kjertel.
Sykdommen er over, men man har jo ingen kjertelproduksjon.
Det kalles et syndrom - altså skal man leve videre med den tilstand - må kjertelproduksjonen erstattes med piller.
Når nu kirtlen ikke forsvinder, hvorfor hedder det så en autoimun sygdom, troede det betød, at man danner antistoffer imod et organ, og det derved forsvinder. Jeg kan så forstå at ved Graves forsvinder den ikke selv om Graves er lav, men bliver ødelagt.....
n`Finn hav tålmodighed med mig