Takk skal du ha og kram1 tilbake.
Printable View
Det lyder slemt, det her. Mangler ord men håber, det ikke er lupus hjerte1
.... kan dine symptomer være en allergisk reaktion på Armour? Der findes mange forskellige måder at reagere på inden for dette, fx ledsmerter, udslet og det at være øm rundt omkring på kroppen. Jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvornår du præcis startede på Armour og hvordan tidspunktet er i forhold til dine symptomer.
Klem
hjertflag1 Nielsigne
Ps. Her er et link til den danske læge Carsten Vagn Hansens hjemmeside radiodoktoren.dk. Han plejer at komme med noget, der kan bruges. Her er noget om både kosthold og naturmedicin
http://radiodoktoren.dk/radiodoktore...upus-eryth-led
Takk kjære Nielsigne hjerte1
Nei, det skyldes ikke Armour dessverre, jeg startet etterpå med den.. Samtidig har jeg jo hatt dette før, og det oppfører seg ganske likt hver gang...
Klart jeg håper det bare er allergi, men det oppfører seg skummelt likt lupus.. Jeg har av og til et vagt merke over nesen og utover kinnene; det er hvertfall noe rart der.. But you never know... Dessverre har familiene både på mor og far siden min revmatiske lidelser, så jeg har vel noe i genene.
Jeg må innrømme at hvis det i så fall er Lupus, så syns jeg det er bittert... Man håper jo på noe annet når man tenker på hvordan livet skal bli. Men samtidig er jeg på en måte glad for at jeg evt har funnet ut hvem fienden min som sniker seg rundt er, og jeg kommer ikke til å gi meg uten kamp :!:. Og samtidig er jeg glad for at man i dag har medisiner som holder sykdommen nogenlunde i sjakk. Men bekymringen går jo også til barna mine, tenk om de får det! Ja, det blir mange tanker om dagen..
Men man får være optimist, og tenke at det ordner seg på en måte. Og at det ikke blir så ille.
Takk for linken! kram1 Skal surfe løs :)
Linken var veldig bra!!:D hjertflag1 Har nå bestillt Uncaria Tomentosa Extract som han anbefaler og sarsaparilla root som jeg har tatt en stund. :)
Godt, hvis det kan bruges ... den der Uncaria Tomentosa Extract lyder som noget, man kan bruge under alle omstændigheder, lupus eller ej. Forhåbentlig ej hjerte1
Har du hund; Jeanette. Legen min fortalte meg at mange som har lupus også har en hund som har lupus...
Skjønner veldig godt hvordan du tenker. Særlig det med overføring til barna, jeg tenker jo sånn selv når det gjelder lavt stoffskifte. Synes iallfall du er kjempeflink til å være positiv og tøff, Jeanette kram1 Og som du sier, så er det jo på en måte fint å få vite hvem "fienden" er, slik at man kan bruke de våpen som finnes.
Takk for gode ord Nielsigne og BeritM...kram1
Har nå redusert gradvis og kommet ned til 2.5 grains Armour. Føler meg "hyper" med en slik knip eller angstfølelse rundt hjertet som jeg fikk ved litt for stor dose Erfa også. Så da spørs det om 3 grains ERFA er som 2.5 grains Armour for meg. Så får jeg se om jeg må redusere ytterligere.
Ellers føler jeg meg enda littegranne bedre; har faktisk prøvd HC noen dager nå også. Behandleren min på balderklinikken mente at jeg kunne prøve å gå på 10 mg en stund for å se om jeg hadde effekt.. Men jeg smelte til med 20 mg da jeg fikk menstruasjon for å slipppe den sorg og elendighet disse dagene volder. Og særlig har det blitt værre etter dette revmatismestyret (SLE el Sjøgrens mistenkes) satte inn for fullt. Det er tydelig at hormonene får kroppssmertene og slappheten til å bli enda værre. Og denne slappheten som skyldtes binyrer var jo nesten borte i begynnelsen av desember.
Så på 20 mg hc kviknet jeg liksom litt til, og symptomene på revmatisme er bedre. Jeg er ikke så slapp, og har ikke så vondt. Kanskje skyldes dette dietten min også. Så; kan det hende at 20 mg HC er nok til å dempe immunapparatet littegranne? Og kanskje binyrene trenger litt også? Jeg får se hvor lenge jeg holder på med HC, men så lenge jeg føler meg bedre av dette revmatismestyret så er det verdt det.:)
Da jeg hadde influensa sist uke, var det som om trettheten og slappheten forduftet helt. Kunne dette skyldes at immunforsvaret fikk andre ting å drive på med enn musklene og leddene mine?? Da brukte jeg ikke HC, men følte meg på en måte kvikk og frisk til tross for høy feber og litt slitenhet pga dette.. Det var merkelige greier hvertfall; plutselig var jeg liksom den gode gamle meg i 3 dager..
Har ikke fått noen konkret time eller noe innleggelsestidspunkt på rikshospitalet enda... Får vel vite noe denne uka. Har bare fått beskjed om at jeg har rett til helsehjelp før 28 mai.
Så må jeg si jeg har lurt på om denne slappheten og elendigheten som har kommet med min menstruasjon også har hatt med revmatisme å gjøre. Hormoner sies å trigge dette.... Så jeg er veldig i tvil om hva som har vært hva ift binyretretthet og revmatisme ift. mine problemer rundt menstruasjon. Antakelig begge deler?
Dejligt at høre, at du føler dig bedre, Jeanette hjerte1
Mærkeligt, at du følte dig mindre slap i forbindelse med influenza ... Rigtig mærkeligt.
Til gengæld er den jo helt klassisk, den der med, at blive værre - med hvad som helst op til eller i forbindelse med menses. Hvis jeg bliver syg af noget -som fx nu, hvor jeg ligesom mand og barn har ondt i halsen og hoste, er det så godt som altid i forbindelse med menses. Eller om ikke andet på det tidspunkt, hvor jeg burde ha' haft det, hvis det ellers artede sig. Det gør det ikke altid ...
Måske kan det svare sig for dig at få tjekket dine hormoner på forskellige tidspunkter af cyklussen? Jeg tænker på, om man fx kunne få noget ud af at sammenholde dine tal for stofskiftet og dem for cyklussen, altså dine kønshormoner. Du fik jo også diagnosen hypotyreose efter en fødsel, så måske er der et eller andet, nogen har overset mht hvordan dine kønshormoner opfører sig ...?
Klem hjerte1 Nielsigne
Håper at trykket på kroppen din letter litt ved hjelp av hc, Jeanettehjerte1 Det er fælt å gå rundt å ha vondt hele tiden. Jeg kjenner absolutt igjen verk og smerter i kroppen ifbm med menstruasjon. Blir også utrolig sliten de dagene.
Rart at du ble bedre av å bli syk, for å si det sånn. Immunforsvaret er virkelig en sammensatt ting.
For mange her har det tatt noen mnd før hc begynte å virke, så ha tålmodighet. Antakelig vil det ta bort knipet i brystet som du har fått av tyroid også. Det er helt borte hos meg nå (går på fire grains) men det tok noen uker med hc før det var borte, og jeg husker jeg var bekymret for om det noen gang skulle slippe.
kram1
Jo takk for tanker begge to. hjerte1 Det med dosering på erfa er jeg egentlig ganske sikker på var riktig; altså 3 grains. Mye fordi jeg følte meg ganske så harmonisk på det; ingen trykk i brystet, normal puls, normal sultfølelse og at ting gikk framover :) På 3 grains med armour kjenner jeg at jeg er anspent på en måte, jeg er sulten som en ulv plutselig etter å ha vært kvalm en stund, og får plutselig igjen den derre rare indre slitenheten som jeg lurte litt på ved ca 3.5 grains erfa.. Dette ble borte ved 3 grains erfa da.. Så etter jeg tok 20 mg hc ble det enda værre på 3 grains armour, det føles for mye.. Men nå får jeg se da, en vet aldri i dette gamet, det er vanskelig å være skråsikker, men en håper da at en lærer noe på veien. :)
Men jeg tror på en måte at å gå på hc en stund kan gavne meg.. Men etter å ha vært "frisk med influensa"; stått opp om morgenen og følt meg helt normal og uthvilt,samt "frisk" og sprudlende på formiddagen, lurer jeg nok på om det er immunforsvaret som mest trenger hc..:sad: Men det er jo klart; alt "dette" sliter sikkert binyrene også..(Og kanskje jeg tar feil; kanskje var kroppen så stresset med influensa at den produserte masse kortisol?) I hvertfall juger det seg ikke til, som vi sier her på bygda, at hc kvikker meg litt opp. :D
Nielsigne: Mht. kjønnshormoner tok jeg prøve under menstruasjon. Og alt stemte overens ift. mengde folikkel stimulerende hormon, og mengde hormoner ift. syklus. Shbg var bittelitt forhøyet, men det er jo normalt ved menstruasjon. Jeg har prøvd å øke dosering av tyroid ift menstruasjon og tanke om forhøyet shbg, men jeg føler meg bare anspent og like slapp.
Jaja, får legge meg. Jobben kaller i morgen. :wink:
Regner med at du er klar over at forhøyet shbg også kan bety at dosen med stoffskiftemedisin er for høy. Leste det på forumet et sted. Jeg senket dosen min pga forhøyet shbg og det hjalp på formen min.
Det at de plagene du har som kan være revmatisk responderer så godt på HC er viktig å fortelle revmatologen.
Jo, jeg tenkte det samme jeg også Blondie; at dosen er for høy. Så kom jeg på at jeg hadde jo menstruasjon. Men dosen var for høy, og poenget er godt. xx4 Det med hc skal jeg nevne ja! Samtidig er jeg bittelitt redd for at den dekker evt. symptomer..
Ha en god dag folkens! hjertflag1 2 timers veiledning venter meg på jobb i dag. Refleksjon på høgt plan over meg selv og andre. Så får vi sjå åssen DET går..:roll:
Da har jeg fått vite at jeg skal utredes på Revmatismesykehuset på Lillehammer i stedet for på Rikshospitalet. Fritt sykehusvalg hjelper ikke så lenge Rikshospitalet ikke klarer å ta unna sine "egne", så da flyttes jeg til "mitt" område. Håper bare jeg møter en litt annen holdning der enn forrige gang! :mad: Jeg fatter ikke hvordan jeg skal klare å reise meg igjen hvis jeg blir "friskmeldt" igjen av dette nå.. Sorry, dårlig memoryflashback..:sad: Gruer meg..
Men dagen i dag har vært veldig bra!:D xx8
Hej Jeanette :| Du skrev i "tåkesyn-tråden" i dag:
Hvor langt er du i diagnoseprocessen og får du noget (positivt) at støtte dig til fra lægerne? Det er alt for skidt, dette her, at blive ramt af oven i hypothyreose, mener jeg. :|
Har du gjort dig nogle tanker om hvad er oddsene og om der findes ordentlig ekspertise du kan have nytte af? Mener (hele tiden) at høre om folk med autoimmune sygdomme, forskellige lægelige instanser kaster rundt med fra Pontius til Pilatus, uden nævneværdig anden hjælp end i nogen grad - symptombehandling...
Selv om ingen diagnose findes endnu, mener jeg altså at der kan ikke herske tvivl om at det er kroppens autoimmunitet som her ytrer sig og uanset hvilken diagnose du får (eller ikke), mener jeg at det altid er bedst at være på forkant med tingene, også selv om de evt. senere skulle vise sig at være anderledes end man troede i første omgang. Under alle omstændigheder kan man lære noget nyttigt og her vil jeg foreslå Naltrexone (LDN) til overvejelse. Her er alt at vinde og intet at tabe, tillige med et bedre håb og lovende udsigter til en bedring den dag din diagnose evt. er fastslået og de skolemedicinske behandlingsmuligheder er jo beskedne.
Her skriver almindelige mennesker om LDN i en tråd på et netsted Dry Eye Talk og Generelt om LDN og autoimmune sygdomme. Om LDN her på forummet og endeligt en bog om LDN af Elaine Moore, med læsernes reviews.
Hei Anisa!kram1 hjerte1
Jeg har lest og lest på nettet om behandling av sjøgrens og lupus..Mange steder står det at sjøgrens ikke kan behandles eller modereres, og det er feil. Lupus er jo mere alvorlig, men behandles jo.. Men sjøgrenspasienter ser det ut til at kan gå en usikker framtid i møte ift. å få noe annet enn symptomatisk behandling. Her er to linker til at det fins medisiner som virkelig kan gi sjøgrenspasienter en bedre hverdag:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1...?dopt=Abstract
http://www.askapatient.com/viewratin...name=PLAQUENIL
Samtidig finnes det Restasis ift å stanse ødeleggelse av tårekjertlene, og samtidig får endel pasienter salagen tabletter som øker spytt og tåreproduksjon.
Jeg har jo fått avslag på henvisning til Rikshospitalet, men min kjære private øyelege i Oslo ble meget sint og skuffet (han ringte meg!) :shock: :D og har sendt en ny henvisning til Rikshospitalet. Den er ikke behandlet enda sa damen i telefonen i dag, men jeg skulle ringe om en uke.
Dessverre ser det ut til at pasienter med revmatiske lidelser får mye rar behandling og kan komme til å være kasteball i systemet i mange år.desp2 Og jeg ser at sjanser for å avverge dette er å komme inn på Rikshospitalet. Håper jeg da. Jeg har både plan B, C og D klar hvis jeg ikke får noen god utredning eller behandling.:p
Dette med Naltrexone er jeg meget positiv til, og vil gjerne starte med en gang!:D :wink: Men hvor får man tak i fast release, low dose tabletter raskt, trygt og effektivt da? Jeg så videoen fra Youtube om naltrexone her om dagen, og syns det var meget interessant. Et flott medikament!:D Men, Anisa, dine meget gode artikler sletter all tvil; jeg vil prøve!:D hjertflag1
Så takk igjen for støtte, omsorg og flotte artikler Anisa. xx9
Superglad for at du har en B-, C- og D-plan til nødens stund (måtte den aldrig komme), Jeanette smilja1
Selv tak, men det er jo du som har åbnet døre for omsorgen, mener jeg. Du tager chancen og beskriver åbent dine kvaler, så detaljeret at det kan inspirere til lidt "problemløsning" når man støder på nøgleordene til det, man måske kender lidt til i forvejen. Det ville være dejligt at få lov til at håbe, at du kan genvinde helbredet mest muligt.
Normalt farer jeg ikke på limpinden hver gang nogen på nettet skriver rosende om diverse "mirakler", men LDN har altså gjort indtryk på mig jo mere jeg læste om det, første gang efter at Nora har postet LDN-tråden på forummet for længe siden.
Jeg kan ikke svare på "tablet-spørgsmål", men måske kan du finde svarene på den norske LDN-site, der var linket til i Noras tråd? Det håber jeg fordi priserne på LDN i Cyberspace er skrækkelige.... Måske en god ide at gennemse interviews fra European Low Dose Naltrexone, LDN Conference, Glasgow University 2009 her, hvis lægen trænger til at lære om det? Konferencens hovedside findes her. hjerte1
Tusen takk for linker:-D skriver pr. mobil fordi pc en min er syk med virus virker det som... Det ser ut til at vondtene i kroppen har blitt redusert og energiløsheten deretter. Godt!!:-) Og brainfoggen forsvinner også, den ble jo helt "vill" samtidig med dette andre. Og jeg tenker som så; at det er ikke rart jeg var så syk som dere ser i begynnelsen av tråden min. Ganske sannsynlig har jeg hatt for lave verdier av stoffskiftehormoner i cellene i kroppen pga at levaxinen har fungert for dårlig for meg. Samtidig hadde jeg binyretretthet og sannsynligvis en autoimmun lidelse som også har lagd brainfog og tretthet. For et år fungerte jeg nesten ikke før etter kl 17, og hadde store vanskeligheter med å konsentrere meg og uttale ord. Jeg hadde puls på 36 ved et tidspunkt. Det mest skremmende er jo, at ingenting av det jeg lider av, er noe man kan diagnostisere meg etter, hvis legene kun ser på blodprøver og referanseområder. Stoffskiftehormonene i blodbanen var innenfor referanse, og også kortisolen. Autoimmun sykdom som sjøgrens er ukjent for mange leger f.eks, og som hos stoffskiftesyke, er du nesten sjanseløs hvis ikke legen vet at man på ingen måte må ha antistoffer i blodet for å ha "fullblods" primær sjøgrens sykdom ( jaja, stoffskiftesyke får jo nesten ikke hjelp med antistoffer heller). Så: meg ville de jo gi ME diagnose. Tenk hvis jeg hadde fått det og gitt opp å lete etter svar på hva jeg led av?? I dag,ett år etter, har jeg flydd opp og ned en 200 meter lang akebakke mesteparten av dagen. For litt over en uke siden hadde jeg foredrag for meget aktive og spørrende kolleger på jobben. Hodet måtte virke. Dessverre demper tanken på en autoimmun sykdom noe av livsgleden, men jeg tenker at LDN virkelig kan være "livredderen" min. Jeg har lest og lest, og føler meg sikker på at dette skal jeg satse på.:-D Takk igjen:-D
Og ps: 14.mai har jeg tenkt å løpe en etappe i Holmenkollstafetten. Det blir jo som deltaker ift jobben. Men, det er jo mye takket være Sonjas Stoffskifteforum og alle dere som har støttet og hjulpet meg. Så jeg løper like mye for forumet.<3
Ha en flott kveld alle sammen!! <3
Jeanette, så fint du skriver om dette, og så godt å høre at du er i god form. Holmenkollstafetten- da snakker vi tilfriskning! :-) Imponerende...!
Apropos det med helsevesenets inkompetanse: Jeg var hos fastlegen min denne uken, og nok en gang ble jeg nedslått og deppa av å være der. Må innom for å forlenge sykemelding, og jeg har alltid likt ham, inntil jeg fikk lavt stoffskifte, og ble en pasient med diffuse lidelser. Han skjønner absolutt ingenting av at man kan være i dårlig form pga binyrer og at lavt stoffskifte i seg selv kan sette kroppen i ubalanse, og jeg får mer og mer følelsen av at han tror jeg er smågal. Det er så innmari ydmykende å sitte der å høre at ditt og datt "umulig kan være relatert til stoffskiftet", når jeg vet at alle problemene startet nettopp etter siste fødsel, da stoffskiftet falt. I tillegg er han ekstremt opptatt av vekt, for å si det mildt, så jeg får gjennomgå der også, han kritiserer bruk av hc opp og i mente (som han mener er årsakt til vektøkning). Jeg sterk og lar meg ikke knekke, men det begynner nå å gå meg "på nervene løs" hvor frekk han er, samtidig som han er fullstendig kunnskapsløs. Til nå har jeg klart å heve meg over han og se på han som en patetisk selvhøytidelig FJOTT, men jeg vurderer sterkt å bytte lege (men sjansen for at det vil bli bedre er jo ikke stor).
Det dere begge to, BeritM og Jeanette, skriver om å bli forstått og akseptert, samt kanskje få en liten dose emptai fra legen, skriver Maria i Marias metode så flott om:
vink11Sitat:
Dersom pasienten har det vi kaller “diffuse plager”, som plager og sykdomssymptomer ofte er, opplever mange ofte ikke å bli trodd på at de er syke. Plagene blir kalt “subjektive” eller “funksjonelle”, noe som av mange pasienter og leger blir oppfattet som egentlig ikke å eksistere andre steder enn i pasientens eget hode. Kronikerne og pasientgruppen med såkalte “diffuse plager” har størst sjanse for å havne i limbotilstanden der tiden går, ingenting skjer, og ingen vil påta seg ansvar. Kan hende blir pasienten kun sand i maskineriet, en vi ikke kan fikse, en vi gir opp når vi har spilt ut våre kort? Mange opplever dette som å bli møtt med lite empati og menneskelighet.
jeg klarer ikke finne hvilken post jeg har sakstet dette fra. Men Marias beskrivelser av de ME-syke passer så altfor godt for oss også:
"Det sitter i hodet"
"Det er pykisk" Hvor mange av oss har ikke hørt det, og fått antidepressiva i stedet for adekvat hjelp?
"Få deg en hobby, du er for sykdomsfiksert"
"Tren mer"
"Spis mindre"
Osv. Listen over legers ukunnskap på området stoffskifte er skremmende dårlig. og her har man hatt lengre tid på seg til å samle kunnskap enn på området som handler om ME. Sist fikk vi denne brutale sannheten slengt i ansiktet i denne postingen her, om K, som nå er livstruende syk på grunn av en leges manglende elemtære kunnskap om hvordan lese blodprøver og ta sykdom i thtreodea på alvor. vet de ikke at vi kan dø av det?
BeritM: se til å få byttet lege! Er det noe å lure på? det er ikke sikkert nestemann er så mye smartere, men kanskje vedkommende har mer empati,og større evne til å ta til seg ny kunnskap?
Ja, Ruth, det er nettopp empati og medmenneskelighet det handler om. At legestandeng har minimalt med innsikt når det gjelder stoffskiftesykdommer, har jeg på en måte akseptert. Slik er tingenes tilstand, og ingen lege har personlig "skyld" i dette, så jeg er ikke sint på legestanden av den grunn, synes bare det er dumt utviklingen ikke har kommet lengre slik at man kan få optimal behandling. Men at legen sitter der og føler han kjenner pasienten bedre enn det pasienten kjenner seg selv, er respektløst, håpløst og egentlig latterlig. Tradisjonelt har det vært knyttet mye stolthet til legeyrket, men jeg har ikke sett annet enn Keiserens Nye Klær på mine siste legebesøk.
Det er omtrent ingen leger som skjønner at hypothyreose er så ille, før hans/hennes mor får det.
I læreboka om thyreoideasykdommer er det heller ingen pasientfortellinger, slik som det er i lærebøkene om andre sykdommer og tilstander.
Hei hjertflag1 og tusen takk for svar BeritM, Vigdis og Nora!kram1
Fikk ikke multisitert det første innlegget ditt BeritM, men jeg må melde at jeg blir provosert for hvordan du blir behandlet! Det er trist når jeg vet hvilke krefter du har lagt i å komme deg dit du er! Stå på!hjerte1
Er så enig med dere... Men jeg må si jeg irriterer meg over at det virker som om det nesten er automatikk i å tenke og tro at pasienten er lat, psykisk syk eller utrent f.eks.. I stedet for å være ydmyk og åpen nok til å tenke at pasienten kanskje vet best og at det er noe jeg som lege ikke kan og må sette meg inn i. Selvsagt fins det unntak.:) Ja, og bytt lege BeritM!!
Det er utrolig at det ikke finnes pasientfortellinger...Og da er det interessant å spørre seg hvorfor! Er det fordi det er en vedtatt sannhet om at hypotyreose er så lettvindt å behandle, eller er det fordi det er "lubne, utrente og late kvinner" som får det?desp2 Det siste var et sarkastisk og ironisk utbrudd fra min side.:|
BeritM: Det med Holmenkollstafetten er noe jeg ønsker å utføre, og som jeg ser jeg kan klare hvis symptomene med tretthet og muskelsmerter dabber av i samme takt som de to siste ukene. Men det er klart, hvis jeg skulle få fullt utbrudd igjen, blir det dårlig med løping. :?
Sendte forøvrig mail til Steinar Hauge (som står bak siden LDN.no) i går ang. LDN og langtidseffekt. Jeg spurte om man kunne forvente at evt. effekt av LDN ville holde seg. Altså; at endorfinnivået i hjernen som økes pga LDN behandling og som "reparerer" immunforsvaret holder seg og ikke dabber av. At man ikke venner seg til det på en måte. Her er noe av svaret:
Det er ingen ting som tyder på at effekten av LDN avtar med årene. Det ble vurdert for mange år siden om kroppen etterhvert ble "vant" til LDN og derfor ikke responderte på behandlingen etter den tid. Det ble ikke funnet noen indikasjon på at dette var tilfelle. Begynner du med LDN og har effekt av det, må du anse det som en livslang behandling.
Det er selvfølgelig ikke noe problem å slutte med LDN heller, men da vil eventuell effekt forsvinne igjen i løpet av noe tid.
Flott ikkesant!:D
hjertflag1
Jeg pønsker for tiden på å ta Alpha Lipoic Acid for å øke energinivåene. Mye fordi jeg ser det brukes sammen med LDN ift. autoimmune sykdommer. Jeg har ikke startet med LDN enda altså. Skriver mer om formen min og diverse en annen dag.:)
Men så lurer jeg på; er ALA under noen omstendighet binyrestimulerende? Jeg har lest litt på nett og kun funnet at noen med lavt blodsukker pga binyretretthet har fått det enda værre. Noen rapporterer om mye mindre brainfog. Så da kan man lure.. Ellers så har jeg skjønt det slik at ALA hjelper sukkeret inn i musklene og øker metabolismen i cellene. Så det bør vel ikke være binyrestimulerende da? Og det gjør jo at blodsukkeret ikke svinger så veldig, så det må da være bra for binyrene? Noen som vet om det IKKE er greit for binyrene??
Hei! Jeg er supersensitiv og blir overstimulert av mange ting jeg har prøvd, derav alle urter som er anbefalt for binyretrettet, pregnelolone, dhea, for mye b -vitamin og c-vitamin... Har imidlertid aldri merket noe til det ifbm alpha lipoic acid. Vet ikke om jeg er noe rett paramenter- alle kropper er jo forskjellige- men dette er min erfaring i alle fall.
Hei, Jeanette.
Jeg kjenner ikke til ALA, har du en link til oss uvitende?
Det er nok en forkortelse af Alpha Lipoic Acid smilja1
Takk for svar BeritM! hjertflag1 Bare det ikke stimulerer på feil plass i systemet til feil tid så er jeg fornøyd..hehe. :) Krever mye tid og lesing på nett å finne ut av alt. Takk for at du delte dine erfaringer kram1
Blondie: Jeg leste om ALA på ldn.no og ble veldig fristet tilå prøve det ut da jeg leste om erfaringer med preparatet på iherb.
Anisa: Takk for at du hjelper meg med link til Blondie. hjertflag1 Bra link :)
Selv tak kys1 Blot vær obs på at brugen af ALA kan kræve en mindre opjustering af Thyroid (eller Levaxin): "Thyroid-regulating medications, Levothyroxine -- Apha-lipoic acid may lower levels of thyroid hormone."
Hvis niveauerne af T3/T4 falder lidt og TSH evt. stiger lidt efter start på ALA, da gælder det om at justere dagdosen af Thyroid lidt op, dvs. ingen grund til bekymring. smilnej1
Hvor tenker du å kjøpe ALA, Jeanette? Er det mulig å kjøpe dette fra USA, eller må man også her holde seg til EU?
Jeg har kjøpt det fra USA nå. Var ikke helt sikker på om det var lovlig å bestille utenfor EU. Men tok en sjans.:wink: Ser at norske internettsider selger det. Så da regner jeg med at det er helt lovlig å selge over disk i Norge.
Her er en link f.eks.:
http://www.shopping4net.com/no/Helse...-LiponSyra.htm
Tak for gode nyheder i denne tråd, Jeanette WS. kaer1
Når man har været tæt på at skrabe bunden, har man lært ikke at sætte sine del-mål for højt. Med den helsebringende indstilling du har, og din unge alder, og dit fine, "gammel-kloge" sind, kommer du nok til at opleve bedre helse i fremtiden, end du (måske) tør håbe på. Du har meget at takke dig selv for. Godt gået, Jeanette Ws.! Godt gået! xx2
Hei alle sammen :)
Tusen takk Anisa!kram1 hjerte1
Jo, det er godt å kjenne på at man mestrer store deler av livet igjen, og kjenne på følelsen av at man rett og slett har muligheten til å leve et fullverdig liv.:D
Jeg kjenner at min autoimmune sykdom fremdeles er aktiv for tiden; men jeg har nå f.eks deltatt på noen dagslange intense kurs i forbindelse med jobben og samtidig hatt ansvar for å fikse MASSE ift. juniorfotball.. (http://cosgan.de/images/smilie/haushalt/g080.gif chokx:) Hehe... Men poenget er at jeg har fremdeles krefter; føler meg ganske så opplagt, og er øyeblikkelig ute på sykkeltur med ungene.
Jeg har planer om å starte med LDN bare jeg får meg time hos min nye liberale fastlege, han er visstnok noe for seg selv.xx9 Og samtidig har jeg planer om å få glutation intravenøst hos Balderklinikken en gang pr mnd. Og fylle på med NAC og ALA i mellom Osloturene da. Jeg bruker nå nemlig ALA (Alpha lipoic Acid), Acetyl l carnitine og glutation i tablettform, og det har hjulpet på formen betraktelig:!::D Men å bruke glutation i tablettform er visstnok ikke så klokt, fordi glutationet brytes ned i tarmen. Det er bedre å bruke NAC og ALA og f.eks glutamin, eller myse proteiner (whey protein) som er forstadiene til glutationet.
Jeg kan absolutt anbefale dette produktet:
http://www.iherb.com/Source-Naturals...ets/12572?at=0
Og har selv tenkt å supplere med NAC i stedet for glutation i tablettform da som nevnt..
Jeg ble værre ift smerter og lav energi de første dagene etter at jeg startet med ALA og glutation, noe som kkan forklares med avgiftning av kroppen og et oppbluss av immunaktivitet før immunapparatet stabiliserer seg. Det funker hvertfall på meg, det skal være sikkert. I USA har man laget tablettpreparatet Immunocal ( som hever glutationverdiene i kroppen), og det finnes mange historier om folk med autoimmune lidelser som blir betraktelig bedre. Mye bedre enn de som satser på immunsuprimerende medisiner.
Beklager laber aktivitet fra på forumet, mye skyldes at jeg plutselig fikk et voldsomt behov for å holde meg unna sykdom; min egen og andres. Beklager, men jeg tenker på dere til stadighet.
Har forresten måttet redusere tyroiddosen til vårdosering fra vinterdosering, og hos meg er det forskjell på et helt grain fra den aller kaldeste perioden til nå. ruker nå 2 grains Armour, og tar hele dosen på morgenen.
kram1 til dere alle fra meg. hjerte1hjerte1
Fikk en deilig tanke om å sitte på verandaen i solen i sommer med en god bok og drikke noe slik som dette:
http://www.nordicnutrition.no/index....t&b_kid=770592
En kombinasjon av handlinger som er bra for kropp og sjel :)