Viser søkeresultater 81 til 90 av 129
Tråd: B12-vitamin
-
25-11-07, 17:41 #81
En sytetråd.
Fastleger som ikke er spes. intr. for problematikken vår, går ofte ut fra blodprøveverdier slik de skal være for friske. Hypo-blir anbefalt å ha Ferritin på minst 70 og B-12 på minst 300. Opplyst både via kurs og lokallag. Av erfaring ville ikke jeg øke med mer enn 25µ i uka, max 50µg- spørs hvor mye opp du må. Nærmer du deg riktig dose tåler du mindre økning før det kan gå "galt". Overmedisinering er ILLE- bedre ta det med ro og bruke noen mnd. lengre tid. ( Jeg har B-12 på over 1200!! nå, og har fått beskjed om ikke å slutte med det). Ferritin bør være såpass for at kroppen skal takle doseøkning bl.a. Dette med forbehold, da jeg kan rote i hodet.........
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
25-11-07, 17:59 #82
Hej Hsn
Jeg mener stadig at både B12 og jern ligger alt for lavt.
Det er godt, at du har bestilt B12. Hvad har du tænkt på med jern?
Ønsker en god helsefremgang for dig.
-
26-11-07, 04:57 #83
Re: En sytetråd.
Opprinnelig skrevet av gunnda
Finnes det noen plass jeg kan få den infoen fra? Skulle hatt noe å slå i bordet med til legen min.Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
26-11-07, 12:38 #84
En sytetråd.
Håper noen her kan vise deg noen linker du kan ta utskrift fra. Der er jeg ikke orientert, men har sett i notatene mine, og ref. verdiene var slik,ja. Kanskje du har et lokallag som kan hjejpe deg, men ville tro noen på forumet her kan. Hvis ikke legen din vil gi deg vit. tilskudd engang, kanskje en annen,eller.. B-vit. er jo vannløselig, så kan aldri bli forgifta av det( hvis det er det legen er redd for..). Duroferon,100mg, får du på apoteket. Jeg hadde begynt med jern på egen hand.. MEN- håper du får noe å vise legen din!!
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
29-11-07, 15:40 #85
Re: En sytetråd.
Her er linken til Haugartikkelen om bl.a. dosering av Levaxin:
Opprinnelig skrevet av Hsn
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=520952
Vi skulle også hatt dokumentasjon på at pasienter med lavt stoffskifte trenger høyere verdier av B12 vitamin og jern, enn det som er såkalt "normalt". Det er mange pasienter som har erfart at det er riktig.
Når det gjelder bestillingen din av B12, lenger opp, så kjenner jeg ikke til giroblanketter, jeg betalte med visa. Jeg bestilte B12 med styrke 1000mcg.
n`Finn har ikke svart deg, men jeg tror du har oppfattet det riktig; at du bør øke inntaket av B12 og jern, for bedre å tåle doseøkning av Levaxin.
-
29-11-07, 16:04 #86
Det har jeg erfart selv Joni, men jeg fikk B12 i sprøyteform - intrarævvinært - for å si det slik. Vondt som bare ..... men det virka !
Kjennte tydelig forbedring på de første sprøytene, men etter den tredje var det ingen forbedring og jeg ga meg etter den 5. - da var det NOK !
Målinga viste også 1050 etter den.
Dette er mange år siden og jeg har faktisk ikke sjekka noe mer - og det burte jeg jo !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
22-03-08, 09:52 #87
ny artikkel om B-12, legetidsskriftet
-
05-03-11, 15:09 #88
Sv: B12-vitamin
Sist endret av Admin; 16-10-11 kl 12:04
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
12-10-11, 12:04 #89
Igår ble jeg fortalt at B12-sprøyter helst bør settes rett i muskel - og at låret er det beste stedet.
Jeg har fått satt B12-sprøyter noen ggr og alltid da som n`Finn beskriver -
men da blir det for fett - for meg iallefall (B12 tas ikke opp i fett).
Jeg ba i forrige uke om at B12 ble målt - blir spennende å se om legen benytter de verdiene som er beskrevet her:
Sist endret av Kevlin; 12-10-11 kl 13:40
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
12-10-11, 14:23 #90
Jeg tar B12 i tablettform. Sprøyter gir veldig store svingninger hos meg. Tabletter gir en veldig stabil og fin B12 verdi.
Tabletter i Norge = TrioBe = B12 0,5 mg 100 stk for 236,10 Nok. (reseptpliktig)
Tabletter i Sverige = Behepan = B12 1,0 mg 100 stk for 55.- Sek. (Kjøpes uten resept på Apoteket)
Lignende tråder
-
D-vitamin..........
Av Tiffen i forumet D-vitaminSvar: 6Siste melding: 18-11-08, 13:05 -
B6 vitamin
Av Bille i forumet B-vitaminerSvar: 2Siste melding: 30-10-07, 20:44 -
Ble satt på en hestekur på 4000 I.U. D-vitamin daglig
Av milla i forumet D-vitaminSvar: 21Siste melding: 16-06-06, 23:36
Svar med sitat

Bokmerker