Viser søkeresultater 81 til 90 av 354
-
24-04-10, 10:50 #81
Sv: Jeg er nødt til å gå ned i dose på Thyroid
Både og.... Rufus.
Det er ikke til at vide på forhånd, hvad, hvordan og hvorfor dit ALAT-tal er blevet forhøjet. Det er ikke lægens omtanke jeg har problem med, men mere at rækkefølgen af forsøget på afklaring af grundene til ALAT-forhøjelsen er "gale". Andre leverproblemer bør udredes for og elimineres, før man går i gang med at "teste" ALAT gennem reduktion af hormondosering. Jeg har forsøgt at forklare nærmere i ALAT-tråden: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=9998. Og jeg er (meget) ked af, at måtte berøre dette emne fra den side, jeg gør her.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
25-04-10, 17:05 #82
Sv: Jeg er nødt til å gå ned i dose på Thyroid
Jeg sender en mail til legen og ber om å få ta flere blodprøver (for jeg antar at det holder med blodprøver?).
Takk
-
02-05-10, 18:16 #83
Jeg er nok overdosert
Jeg er nok overdosert ja!

Siden sist har jeg gått ned en halv grain Thyroid uten å merke noe negativt. Det vil si at i tre dager etter senkningen følte jeg meg elendig, klarte ikke snakke rent og var uendelig trøtt og sløv. Men det var bare en reaksjon, jeg er som før nå. Jeg kan fortsette nedtrappingen. Venter ennå på å få tatt flere levertester, men jeg er mindre bekymret nå.
Jeg skal ned en halv grain til de neste to-tre ukene fram til neste legetime. Tenker det skal gå bra.
Slik jeg tenker på det nå er at jeg trenger mer DHEA fortsatt. Kunne tenke meg 25 mg. Men jeg gjør ikke noe med det ennå. Men det er det som har gitt meg mest positiv effekt. Det og hydrokortison.
Som Vigdis har pekt på er det en neste umerkelig overgang fra underdosert til overdosert. Når de andre hormonene ikke henger med, kan ting bli litt skjevt. Da må jeg bruke våren og forsommeren på nedtrapping, tenker jeg.
Rufus
-
03-05-10, 18:29 #84
Sv: Jeg er nok overdosert
Ja. Rufus! Den overgangen mellom under- og overdosert er nifst umerkelig. Og fordi jeg ikke kan huske når jeg sist var normal, vet jeg ikke hvordan det er! Og det er jeg nok ikke alene om.
Håper du blir i fin form, Rufus! Det blir spennende å høre hvordan det går med deg videre
Jeg har økt DHEA litt, så jeg er nok nærmere 2/3 enn 1/3 av 25 mg. Det kjennes greit ut. Og jeg har tatt det veldig rolig med trening i det siste. Myk og snill trening i slow motion. Blir veldig misunnelig når jeg holder på med slappfiskøvelsene mine, og ser de jeg trent sammen med i fjor, som er litt råere, og kommet litt lengre siden sist. Mens jeg har gått baklengs. Men det har jo vært nødvendig.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
07-05-10, 21:29 #85
Vigdis? Gunnda? Andre? Se hvad Anitab skriver om optag af HC og status på mavesyre.... i denne tråd:
For lidt mavesyre (uanset om man har refluks eller ej) og den ofte medfølgende kvalme er ret så hyppigt ved slidte binyrer, så måske er Anitabs erfaring værd at tænke nærmere over?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
07-05-10, 22:34 #86
Tusen takk for å bli minnet om dette....husket det da jeg leste det her igjen, ellers var det jo borte.
Jeg spiser periodevis en del rødbeter, og har ikke merka noe på urinen, men nå skal det dobbelsjekkes igjen!!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
08-05-10, 16:39 #87
Takk fra meg også! Har lest at c-vitamin (ascorbicsyre) tatt ved måltid også kan ha god effekt ved for lite magesyre. Skal sjekke meg selv også. Anitab hadde mange nyttige erfaringer..
-
01-06-10, 17:50 #88
Ja, nå skal dere høre. Jeg har gått ned til 4,75 grain Thyroid, og leverprøvene mine er mye bedre. Det har snudd. Min ALAT var 161 16. april, 25. mai var den 94. Fortsatt over referanseområdet (som er 45), men det går riktig vei. ASAT var i april 60, i mai var den 36 (ref. området går til 35). Nå vet jeg ikke helt hva de andre prøvene står for, men Gamma gt., Bilirubin, Fosfataser al var fine. Også Mikro-CRP. Så da skyldtes nok de forhøyede leverprøvene overdosering, går jeg ut fra. Er lettet

Det har gått helt fint å gå ned i dose. Jeg har samtidig økt til 22,5 mg DHEA, og jeg mistenker at DHEA er min store hjelper. Har nemlig blitt i mye bedre form. Samtidig har jeg blitt lei av å holde igjen på hc, og har i en periode dosert etter behov. Det har blitt doser over 45mg noen dager. Jevnt over liggerjeg over 40, mens andre dager- som i går og i dag - klarer jeg meg med 35. Legen liker ikke at jeg ligger såpass høyt, men har sagt at jeg får bare følge intuisjonen min. Jeg doserer etter det kroppen krever. Men jeg forventer at jeg etter hvert kan gå ned på hc. Håper det da.. Merker at vekta øker for hver økning av hc-dosen. I dag morges prøvde jeg tre bukser som ikke gikk over rumpa, og de samme buksene brukte jeg for to uker siden. Liker ikke denne sideeffekten ved hc...
Men mange av mine dager er veldig fine! Deilig. Men så har jeg dager innimellom som er elendige. Og da hjelper ikke ekstra hc noe særlig. Men riktig vei går det.
Jeg fortsetter samme løp: enda litt mer ned på Thyroid, kanskje øke opp til 25mg DHEA og dosere etter behov med hc. Pluss alle kosttilskuddene, vitaminene, kostholdsregimet etc. Begynner å gå av seg selv nå
Forsommerklem fra Rufus
-
01-06-10, 19:27 #89
Moro å høre, Rufus!
Kjenner igjen det du skriver om hoftebredde, grr! :evil: Bare såvidt jeg fikk på shortsen fra i fjor, resten av buksene er bare å glemme. Jeg kjøper ikke nye i klær i en størrelse opp, det vil jeg ikke! Så jeg går i kjoler.... Men jeg tenker at det kan jo også ha med aktivitetsnivå å gjøre også. Jeg var i veldig god form frem til våren i fjor, etter det har det vært temmelig rolig. Men kanskje DHEA også gjør sitt med hoftebredder, siden den påvirker østrogen mm?
Jeg tror jeg holder meg til ca 16 mg DHEA foreløpig.
Men moro å høre om fremgang, Rufus
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
01-06-10, 21:11 #90
Så godt å høre!!!
Når det gjelder HC ,har jeg også hatt det "best" på 40...jeg prøver med mindre nå fordi jeg har brukt det forholdsvis lenge, men fungerer dårligere.Men vil se om binyrene kan komme" i gang igjen", hvis dere skjønner ...men ikke sikkert det er lurt. Du Ruth sa en gang at det er vanskelig finne tilbake til seg selv, og det er et problem det, at en ikke husker hvordan en egentlig var engang, hvordan en skal føle seg som ""frisk"", men kjenner seg kanskje igjen når/hvis det skjer.... husker bare alt jeg gjorde da jeg var i farta!!
Jeg har fulgt med dere og DHEA, og tror jeg kommer til å prøve, fordi- i serum ligger jeg under minsteref. og i spytt lå det akkurat på nederste grense...
Kanskje sommeren kan brukes til å "forske"...føler vel at en tross alt tåler noe mere den årstida.Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
Lignende tråder
-
Hashimotos og Erfa Thyroid
Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 10Siste melding: 19-10-11, 11:36 -
Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 21-03-11, 16:59 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 3Siste melding: 15-04-10, 22:09

Skal studere den mer nøye senere i dag. Men jeg skjønner hvorfor legen er bekymret for leveren. Jeg har moderat forhøyelse av leverenzym, ser jeg. Summen av alle vitaminer og medisiner kan ha blitt for stor da?
Svar med sitat

Bokmerker