Side 8 av 8 Først 12345678
Viser søkeresultater 71 til 74 av 74
  1. #71
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    82

    Smile Sv: Legen mistenker Graves

    Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    Hei
    Jeg har også lavt stoffskifte med både Graves/positiv TRAS og Hashimoto/høy anti-TPO.
    Det jeg lurer på er hvilke tilskudd har du tatt av jern og d-vitaminer ( + andre tilskudd du tar).
    Jeg har også slitt med lav ferritin og lav d-vitamin, men begge deler har kommet seg etter og ha funnet rett type og dosering.

    Når det gjelder hælene, så har jeg også slitt lenge med det, og i desember fikk jeg fra reumatolog vite at jeg har utviklet kronisk betennelse i senefestene til achilles på begge hæler. Såvidt jeg forstod, var dette slett ikke uvanlig for oss stoffskiftesyke.
    Jeg prøver og strekke og trene ved og stille meg med tærne og litt av foten inn på et trappetrinn og gynge opp og ned flere ganger til dagen (fikk tipset fra en fysioterapaut jeg har stor tillit til)
    I tillegg må skoene støtte bra og ikke klemme i det hele tatt + ha hældemping.

    Du sier du har funnet rett dosering av levaksin; holder både antistoffer og stoffskifteprøver seg stabilt, og føler DU at stoffskiftet er bra?
    Hei!

    Takk for svar!
    Kostholdet mitt er variert og godt. Kanskje litt lite fisk, men mye frukt og grønt. Legen min kan ikke så mye så han sender meg på apoteket uten å si hva eller hvor mye. Jeg har kjøpt og begynt med Magnesiun 300 mg fra Gevita, Tok D.vit fra life med 10ug men etter sist prøve har jeg nå byttet til D-Pearls med 20 ug fra Pharma Nord. Gått på Hemofer jerntilskudd 9 mg uten effekt så tenker kanskje å øke til 27mg? Droppet Selen da jeg har nok av det. Den er fra Solaray 100 mcg (så den virket da tydeligvis I tillegg tar jeg en MULti fra Nycomed som skal dekke 11 vit og 8 mineraler. I tillegg omega-3 70% Høykonsentrert fra Life.

    Jeg skal kjøpe hælputer! Jeg har landet på rundt mellom 17-19 etter 3 år med utprøving. Har landet på 650 mcg i uka. Bryr meg ikke om de andre tallene så lenge jeg har det så bra som jeg har nå. Vondt under føttene, og litt småkvalm til tider kan jeg leve med etter å ha vært mye værre steder..

    Nå løper jeg, er på ballspill, sykler, padler og trenger ikke sove på dagen, noe jeg MÅTTE bare for 6 mnd siden. Skal gå birken neste år så har store mål. Jobber 50% og har slått meg til ro med at det er det jeg kan yte nå. Er selvfølgelig redd ofr at jeg ikke skal ha det like bra som nå men nyter oppturen så lenge det varer. Vil at den skal vare leeeenge så blir derfor viktig å få til meg de stoffene jeg mangler så setter kjempestor pris på all hjelp jeg kan få i så måte

    Hvis jeg ikke tålte gluten, skulle jeg ikke ha mye diare? Takk for tipss om emzymer. KAn jeg kjøpe det på apotek? Er dere også kvalm innimellom?
    Legen sier jeg har Graves
    Jeg lever ett liv, ikke kjemper en krig

  2. #72
    Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

    Standard Sv: Legen mistenker Graves

    Jeg bruker disse
    http://www.naturoghelse.dk/shop/mega...-d3-3445p.html
    disse hjelper iallefall på meg
    og disse
    http://www.kinsarvik.no/products/340...tabletter.aspx
    sliter vanligvis med magen når jeg tar jern, men disse gir ikke meg hard mage iallefall
    Bruker også denne
    http://www.kinsarvik.no/products/340...en-90-tab.aspx


    Disse
    http://www.kinsarvik.no/products/332...tabletter.aspx
    og
    http://www.kinsarvik.no/products/332...tabletter.aspx
    og
    http://www.kinsarvik.no/products/337...0-kapsler.aspx
    brukes av og til i forbindelse med at jeg får kramper / epilepsi

    Høres herlig ut og føle at ting fungerer igjen
    Kos deg!

  3. #73
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    82

    Standard Sv: Legen mistenker Graves

    TAkk for linker. Skal teste ut 3 av disse. KJøpte Footlab i dag på Euro-sko. kr 249. Gjør det bedre å stå på føttene. Demper hæl, men også hele fotsålen. Skulle kjøpt dette før... Lurer på om noen av dere får igjen noe på skatten ved kjøp av helsekost. Kan bli litt penger etterhvert skjønner jeg...Burde man ikke fått det på frikort når man beviselig er under grensa på blodprøver og trenger supplementer?
    Legen sier jeg har Graves
    Jeg lever ett liv, ikke kjemper en krig

  4. #74
    Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

    Standard Sv: Legen mistenker Graves

    Du kan jo prøve og trekke det fra på skatten som "store sykdomsutgifter", men den fradragsposten forsvinner i løpet av 2-3 år fikk jeg høre fra ligningskontoret.
    Du kan også søke grunnstønad om du har store utgifter, men vitaminer og tilskudd er visst ikke godkjent, såvidt jeg har forstått.
    Ikke lett og være syk i AS Norge om man har dårlig økonomi

Side 8 av 8 Først 12345678

Lignende tråder

  1. Har ME, mistenker lavt stoffskifte. Hva tror dere?
    Av Cossie77 i forumet Myalgisk encefalopati (ME)
    Svar: 34
    Siste melding: 08-10-10, 19:00
  2. Ny, med Graves
    Av manzana i forumet Graves sykdom
    Svar: 5
    Siste melding: 16-05-08, 14:25
  3. TSH (Graves)
    Av tollo i forumet Graves sykdom
    Svar: 4
    Siste melding: 03-10-07, 07:08
  4. TSH (Graves)
    Av tollo i forumet TSH
    Svar: 4
    Siste melding: 03-10-07, 07:08
  5. Graves og øyeproblemer
    Av darlingmin i forumet Graves sykdom
    Svar: 2
    Siste melding: 14-08-05, 23:15

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn