Viser søkeresultater 71 til 80 av 105
-
28-03-08, 14:20 #71
Har gått på levaxin i mange år jeg! Vel har jeg fått for lite av det, men fungerte ganske bra lenge. Men de siste par årene har det bare blitt verre, og har kommet fram til at jeg har hatt dårlig konvertering til t3, og da har ikke levaxin hatt mye nytte. Derfor tar jeg ikke det lenger.
Er ikke redd. Vil bare bli bra.
Veldig mange som har gått hos dr Peatfiels har blitt hjulpen av denne ekstrakten. Les på det engelske forumet
http://thyroid-disease.org.uk/index.php ... Itemid=113Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
29-03-08, 00:39 #72
anitab
Har du fått vite noe om hvordan du skal kjenne om du får for mye av dette produktet? Eller om det ikke er riktig for deg - hvordan vite det?
Har veldig lyst til å forsøke dette.... Er veldig sikker på slitne binyrer. Har sendt spyttprøver til Aker 4. mars, men enda ikke fått svar... Burde jo kanskje vente på svar, men jeg er så lei av å vente i all elendigheten...
JEG er redd
For thyroxin virker ikke på meg og har aldri gjort det.
Ang magesyre - hvis thyroxin overlever dette, så overlever vel også andre kjertel-ekstrakter?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
29-03-08, 12:11 #73
Kjære Stina..Ja, "redd" kan en virkelig bli når en registrerer både ett og annet. Leste i den andre tråden din her inne, og .ja, der og.. verre i øynene i det siste. Begge sliter med både svie, stygge og røde, både tørre og tåreflod, men det verste er mitt venstre øye der det "er" noe med hele øyemuskelen pluss selve øyeeplet. Det er på det øyet pupillen ofte er veldig, veldig mye mindre enn den høyre.
Så til binyrer.. vet du har smurt med krem, men har du noengang fått prøve kortisontabletter(her må dosen være større enn 5mg,tror jeg). "Ingenting" kan vel bedre svare deg på hvilken opplevelse i/av kroppen du da vil kjenne?!! Og noen uker på kortison er ikke skadelig.....binyrene ville da iallfall få slappe av i feriemodus..
Klem, Gunnda.
(Brukte tråden din ANITAB, burde vel svart i den andre.... godt at du er bedre i bihulene dine..spennende følge deg nå med det nye opplegget ditt!)Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
29-03-08, 12:45 #74
Kjære Gunnda
Leste også om deg i din tråd, men glemte jeg å legge inn en kommentar der? Tenkte på det i alle fall ;-)
Så du hadde blitt bedre av kortison. Ja, har veldig lyst til å prøve, er så sikker på dette med binyrene.
Nei, jeg bruker kun hydrokortison-krem. Hjelper litt, eller jeg skal vel heller si: lindrer bittelitt - der og da, tenker jeg. Kjenner jeg blir littegrann varmere og ikke fullt så "katastrofisk" når jeg tar det. Men nå har jeg ikke hatt progesteronkrem på lenge, så dagene her før mens er fyllt med søvnløshet, mareritt og katastrofefølelse.
Det er fælt med øyet ditt da! Husker ikke - du har vel vært til øyenlege? Det kan være godt å få bekrefet at det ikke er noe "alvorlig" galt i alle fall.
Klem tilbake!
Ja, kjempespennende dette med anitab! Håper virkelig det går bra. Tror jeg hiver meg på altså, men får vente noen dager til på svar fra Aker
Selv om jeg tenker at hvis de finner ubalanse, så har de sikkert ikke så godt behandlingsopplegg for dette i Norge. Og finner de ikke noe, vel, så har jeg jo mine symptomer uansett, og jeg var slett ikke så dårlig når jeg tok prøvene som jeg har vært nå de siste 14 dagene. Jeg har funnet ut av at kjelleren min i alle fall har 3 etasjer ;)
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
30-03-08, 22:40 #75
Hei Stina
Jeg forstår godt din iver etter å forsøke noe for binyrene. Jeg var også temmelig sikker på at dette var problemet mitt lenge før jeg fikk noen til å hjelpe meg med det.
Tror det vil være veldig smart av deg å vente på svar på spyttprøvene dine. Den legen som har ordnet det for deg må jo tilby deg en behandling hvis de finner noe på resultatene derfra. Og da må det vel bli hydrokortison da? Og det er jo slett ikke ille. Sikkert mye billigere også enn det jeg driver med. Dr. Peatfield har ikke legelisens lenger, og kan ikke skrive ut resepter, derfor blir det å handle via internett. Men han går jo god for produktene da.
Dessuten er det alltid en fordel å starte med nye medisiner i samråd med en behandler som vet hva som skal til. Men vet jo aldri hvordan man reagerer.
Men jeg skal selvsagt holde dere informert om hvordan det går med denne behandlingen.Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
01-04-08, 00:22 #76
Ja, hold oss informert, anitab
Kan være dette som blir mitt håp.... ;-)
Neida, ingen lege som har ordnet spyttprøvene for meg. En tosk av en endo var ikke villig til noe slikt (har sladret om alt til dere tidligere ang ham her inne). Fikk tigget meg til det hos min primærlege, han kan ingenting med dette, men om jeg fikk de på kontoret til å finne ut av hvor de kunne få tak i spyttprøver, så var det i orden for ham. Endo'en skal jeg nok ikke tilbake til, det får evt bli en second opinion, men det trekker i så fall alt for langt ut - kan ikke vente på at jeg blir en sengeliggende ME-pasient.... ;-)
Så fortell, fortell. Og imens skal jeg smøre meg med tålmodighet - ja, jeg skal i alle fall forsøke.
Og takk for at du deler!"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
01-04-08, 11:47 #77
Tror du at fastlegen din vil skrive ut hydrokortison for deg hvis du ber om det da? Hvis du får utslag på prøvene mener jeg? For det står jo både på levaxin- og armour infoen at binyrene må behandles før oppstart..
Ellers finner du sikkert mye anna info å ta med til legen hvis det hjelper...
Må fortelle at Dr P alltid tester for candida, og behandler dette også samtidig. Han mener skjoldkjertelen/binyrene/candida henger sammen. Og jeg har hatt candida-relaterte plager i flere år, som blusser opp som verst når jeg har vært hypo. Nå skjønner jeg at det henger sammen med binyreproblemene også. Da jeg startet med Lio i fjor sommer, blusset det opp på ny, veldig plutselig. Et tegn som viser seg tydelig hos meg er dårlig hud/røde prikker på nesen, disse var helt borte i forrige uke, men kom tilbake (hevntørstig, ser det ut som
)da jeg prøvde øke Lio til 20/dg.
Og så ser jeg nå at jeg har lest feil på instruksene fra drP, trodde jeg skulle øke til 20 lio så fort jeg klarte, men det står at jeg skal gå på 10 i to uker, deretter øke til 20 hvis jeg kan! På 10 var jeg jo begynt å bli mye bedre...burde bare holdt meg der. Får se om det blir bedre når jeg går tilbake da.
Og Stina, har du prøvd å ta store doser c-vitamin? Jeg tar 4 g om dagen, og det mente dr.P var veldig bra. Han anbefaler også b-vit og lavkarbo/unngå raffinerte karbohydrater for å avhjelpe binyrene. Jeg merker det veldig godt nå hvis jeg spiser sukker fx. Da kommer muskelspenningene, og skjelvinger. Jeg holder meg også unna all hvete og søtmelk. (savner culturaen min her i England!!!)
Kosthold og c- og b-vitamintilskudd hjelper uten tvil på slitne binyrer og er veldig god selvhjelp
Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
-
02-04-08, 22:28 #78
Jeg snubla over denne petisjonen : http://thyroid.about.com/library/weekly ... tition.htm
Og ble intressert i personen og fant denne : http://www.namastepublishing.co.uk/Tear ... 0Doors.htm
Vet ikke om du (dere) har dett denne, men se på navnet på legen.
Er det der du går anitab ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-04-08, 19:16 #79
Jeg kender godt begge links og jo, det er den samme læge Diana Holmes omtaler. Jeg er ved at oversætte begge links til dansk.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
03-04-08, 19:40 #80
Jeg vet jo ikke hva du tenker bruke den til, men oversettelsen er sikkert velkommen her ......
Mange kan engelsk, men har likevel problemer med å komme igjennom en så lang tekst.
Det er vel noe med oss ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hvordan virker FT3 på formen deres?
Av Trygve i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-12-06, 17:30 -
FT4 og formen
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 11-06-06, 22:54 -
Hvor finne referanseverdier?
Av Vilde i forumet BlodprøverSvar: 7Siste melding: 05-05-06, 18:00 -
Hva bør TSH være når man forsøker å bli gravid?
Av Leya i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 08-09-05, 14:01 -
Hva bør TSH være når man forsøker å bli gravid?
Av i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 27-05-05, 21:02
Svar med sitat

Bokmerker