Viser søkeresultater 61 til 63 av 63
-
23-08-07, 08:29 #61
Tenkte på muligheten av at det kunne være praktiske/tekniske årsaker til dette, så de var jo bra at du fant svar.
Om du har symptomer på lavt stoffskifte med disse verdiene bør det jo kunne engasjere en dedikert fagmann. Du har jo framstillt deg for diverse undersøkelser ser jeg.
Kanskje mer sjeldnde tilstander som feks. lavt bindeprotein eller celleresistens vært undersøkt ?
Du har jo mye stoffskiftehormon i blodet og det får man også hvis thyroxinet ikke kommer inn i cellene. De som har dette har jo et reellt lavt stoffskife, men mye stoffskiftehormon i blodet.
Medisin for dette er å spise stoffskiftehormoner og bruke betablokkere hvis dosen må være så høy at hjertefrekvensen løper løpsk.
Ikke lett å finne noe om celleresistens, men fant denne.
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_l ... _ID=315189• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
27-08-07, 01:23 #62
Interessant lesning den linken din Hansen:
Er det noen som har erfaring med dette, normal TSH og høy FT4?Om ein finn kombinasjonen normalt TSH og høg FT4, bør ein inkludere TBG-mangel mellom differensialdiagnosene.
Og er det noen som har målt TBG (tyroksinbindende globulin)?Acromegali eller hypothyreose ?. Hilsen Arild - 47 år
-
27-08-07, 18:00 #63
Jeg har testet TBG. Det er normalt når det blir sendt thyreoideautredning til Haukeland. Om det er det samme i resten av landet vet jeg ikke, men regner med det
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
Moderat binyreinsufficiens eller hypothyreose
Av Anisa i forumet Sygdommer som ligner hypothyreoseSvar: 3Siste melding: 14-11-09, 14:13 -
Hypothyreose eller binyrene?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 14-11-09, 14:13 -
Psykisk sygdom eller hypothyreose?
Av 78lykke i forumet Lavt stoffskifteSvar: 61Siste melding: 17-09-09, 22:24 -
Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 77Siste melding: 09-03-09, 23:35 -
Fantastisk informativ side om hypothyreose, t4 eller t4/t3
Av baremei i forumet Nyttige linkerSvar: 4Siste melding: 04-06-06, 01:01
Svar med sitat
Bokmerker