Side 6 av 13 Først 12345678910111213 Siste
Viser søkeresultater 51 til 60 av 126
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: Erfa Thyroid og erfaringer.

Det vet jeg sannelig ikke Damen, og det er jo ikke sikkert dine symptomer har de samme årsakene som mine symptomer heller... Men det jeg vet er at jeg har ganske stramme muskler i nakke og skuldre, og ved en anledning hadde jeg stramme muskler og muskelverk i hele kroppen, da grunnet stress og underdosering... Jeg går og innbiller meg at jeg har det værst mht. muskelverk og symptomer i de musklene jeg har strammet/overbelastet ubevisst pga stress.. Men det stemmer jo ikke overens med dine hender, men jeg har mye smerter i hendene ved underdosering, stress, og nå i oppstartfasen med thyroid..

Tja... hva skal en gjøre med det da...
    Jeg er i hvertfall 100 % sykmeldt nå, tar det veeldig med ro, og stresser veeeldig lite...Samtidig trener jeg hver dag ca 45 min - 1 time, men ikke hvis jeg kjenner at kroppen ikke orker det... Om det er trening og avstressing i forbindelse med opptrapping på medisiner som har hjulpet, eller om det faktisk er kroppen som etter litt tid har vent seg til mere t3 (el. andre stoffer) det vet jeg ikke...
    Har også gått over til lavkarbo kosthold med mye proteiner og fett, men det har vel du også gjort?

Har også startet friskt opp med jerntilskudd og b - vitaminer... Og o2 må vel musklene ha for å bedrive stoffkifteprosesser, så det kan jo også hende musklene er mere fornøyde nå..

Jaja, mye antakelser.... Det er i hvertfall sikkert at noe skjer i kroppen uansett..

En kæinn lure sa kjærringa, da hu såg mænn sin nakjin. Hehe.. Det er mye en kan undre seg over som en ikke riktig kan skjønne, som går på et vis likevel.

Jeanette
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Jeg skal ta blodprøver til uka, tenker jeg, bare for å se om fT4 har rast nedover
    hvis den kan være synderen......
    Jeg er av dem som må over refområde, så mulig den er blitt lav.....
    Hvis det kan ha noe å si overhode, da!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Stive muskler er vanlig hos stoffskiftepasienter. Hos meg kommer og går det helt ulogisk. Først hadde jeg det bare i akilleshelene når jeg våknet om morgenen, nå stivner jeg i hele kroppen. Har ikke funnet noen kur for det der
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Lightbulb Sv: Erfa Thyroid og erfaringer.

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Jeg er blitt skikkelig støl i musklene...leggene er ikke gode , spes .merkes det ned trapper.Muskelfibrene kjennes alt for korte og harde ut..... Er blitt støl i nakken, fått smerter i skuldrene, og kvalm, ja.Ryggen stivner også. Denne stølheten har jeg aldri hatt før....avfallsstoff som "løses" opp??
    Kære Gunnda (og andre)

Du fik mig til at kigge efter mere info og OOOOOM jeg ikke er blevet trist overrasket over at finde SÅ meget om muskelplager og hypothyreose. Det er en sekundær (til hypothyreose) sygdom, som hedder Hypothyroid Myopathy.

Den gode nyhed er så, at den kan helbredes eller standses med den rette medicinering for primærsygdommen hypothyreose, og jeg kan huske nogle, der har skrevet her på forummet, at deres muskelplager ophørte når de er kommet i behandling med mediciner.

Den dårlige nyhed er: det er langt fra alle (os) som får den rette (og kompetent) medicinering for hypothyreose. De mest uheldige fordi deres TSH er "for lavt", de får bare lov til at sejle deres egen subklinisk hypothyreose sø, og får slet ingen behandling.

Jeg har beskrevet mine "fund" i tråden Muskelsygdomme i lavt stoffskifte. God bedring.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard Sv: Stive muskler er vanlig hos stoffskiftepasienter

Kjære, kjære Anisa!!
    Gjett om informasjon skal tas med til sykehuset.
    Mulig jeg bør gå med på å legges inn slik at de til slutt må bite i det sure eplet....dvs gi meg rett i at alt dette herket er hormonrelatert.
    Jeg må ha gjentatt meg selv ti-tals ganger ,at dette kom etter jeg ble medisinerte ned....tro om noen vil innrømme "galskapen".
    Jeg har jo lufta for dem at den positive muskelbiopsien min kan være biokjemisk relatert.....!!!
    Jeg skal forøvrig få dem til å forklare nærmere det prøverasultatet(n,Finn!!!)
    Siden jeg var barn har jeg vært muskelsterk...vært kjent for min gode holdning.
    Men det som har skjedd her er" helt utenfor min kontroll"...og ja, mine muskler har atrofert......det er synlig tom på framsida av leggene!!
    (så det da jeg var innlagt sist gang).
    Stor søndagsklem!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Oslo
    Alder
    40
    Meldinger
    91

Jeg må bare fortelle min historie når det gjelder hodepine og muskel smerter. Jeg har hatt lavtstoffskifte så lenge jeg kan huske, og det samme med hodepine og stiv nakke.. Fryktelige smerter i nakken, hodet, halsen, øyne, kinn, panne, ja til og med tunngen... Man blir veldig redusert av hodepine. Faktisk så kunne jeg ikke engang gå på kino uten å ta en paracet på forhånd.. Dette har vært en skikkelig belastning for meg... Og er fremdeles.. Jeg har sjekket synet, men det var perfekt. Jeg har vært på MR undersøkelse men de fant ikke noe. Jeg gikk til fysioterapi i to år, men det hjalp kun på nakken ikke på hodepinen. Jeg har drukket MYE vann. Jeg har prøvd det meste og ikke før jeg begynte å lese her på forumet har det gått et lys opp for meg at det kanskje er stoffsfkifte. Så da jeg økte dosen levaxin merket jeg faktisk at når hodepinen kommer så gjør det ikke vondt i halsen lenger! Så kanskje jeg er på rett vei. Har gått fra hodepine 3 ganger i uke til hodepine kanskje en gang hver 14. dag!

Et lite tips: kjøp migrene stift på apoteket. Kjenner du at du begynner å bli annspent så masser denne i tinningen og i pannen. Eller tigerbalsam i nakken! Ellers er det søvn og paracet som hjelper.. Legg merke til "omgivelsene" når du får hodepine. Kanskje var det en lue som satte alt i gang, kanskje en høyhalset genser, eller kanskje bare stress..

Jeg håper virkelig at det er stoffskifte som har gitt meg hodepine for da blir det bare enda en grunn til å kjempe om å finne den rette behandlingen!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Gjett om informasjon skal tas med til sykehuset.
    Mulig jeg bør gå med på å legges inn slik at de til slutt må bite i det sure eplet....dvs gi meg rett i at alt dette herket er hormonrelatert.
    Jeg må ha gjentatt meg selv ti-tals ganger ,at dette kom etter jeg ble medisinerte ned....tro om noen vil innrømme "galskapen".
    Jeg føler MEGET stærkt for, at du gør dit yderste, Gunnda, dit yderste til at holde fast på dette standpunkt! Hvorfor? Ja, for at have chancen for nogen hjælp, men det vigtigste: de skylder dig på livstid en blå recept på Erfa! Efter alt hvad de har gjort mod dig og efter alt det har kostet dig - er det på høje tid, at de nu gør det eneste anstændige og sørger for den rette medicinering, ro på "behandlingssiden" (ikke flere eksperimenter) og ikke mere snak!

Hvis de ikke selv kan se det, må en eller anden forlange det af dem. Det er så synd for dig, at det er ubeskriveligt!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Standard Damens dagbok

Jeg har tenkt i det siste at jeg burde skrive dagbok, men det har bare blitt med tanken. Men så oppdaget jeg dette underforumet, og her er det jo glimrende å skrive inn hva men tenker, opplever og føler på kroppen. Håper noen av dere her inne vil være med å skrive hva dere blir med å kommentere og fortelle om hva dere føler.

Jeg har hatt lavt stoffskifte i en ti års tid, uten antistoffer. Min T4 sank fra 16 til rundt 9, og da startet jeg på levaxin. T3 lå på rundt 2.5. Siden den gang og frem til april gikk jeg på Levaxin, og formen har vært ganske bra. Svangerskap gjorde noe med ballansen i kroppen min, og formen har dalt gradvis fra det og til det nådde bunn rundt oktober i fjor. Jeg startet på Tyroid i februar, og siden da har jeg trappet Tyroiden opp og Levaxinen ned. Har nå tatt 3 grain tyroid en periode, men følte jeg ble litt høy, så tar nå 2 grain, ihvertfall en uke til, før jeg kommer til å ta 3 grain i 2 uker. Er et lite syklus prosjekt jeg har

Har vært innom Balder, Volvat og 2 ulike fastleger de siste årene, uten å finne den rette legen. Men forrige uke fant jeg en lege etter mitt Endelig! Jeg var med en annen til lege, og i samme slengen passet jeg på å spørre hvordan legen stilte seg til Tyroid og TSH. Legen hadde ikke erfaring, men hvis formen ble bedre, "verdiene verre", så var det helt greit for legen! Fikk en lang tale om klinisk bilde osv. Ikke noe problem å skrive ut Erfa var det heller! Så da har jeg sikret meg medisin, og det føles så trygt. Har nemlig tenkt å droppe ut av Balder. Denne legen syntes det var forkastelig å måtte betale så mye for å få det slik man ville med sin egen helse. Skal nå sjekke fastlegelisten på HELFO hver dag, i håp om legen får noen ledig plass på listen sin.

Ellers så tar jeg jo en drøss med ulike tilskudd, men får skrive om det i morgen tror jeg. Må jo ha noe å skrive om da også
    10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Damens dagbok

Tillykke med den ny læge

Det lyder rigtig godt!

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Standard Sv: Damens dagbok

Grattis med funn av bra lege De vokser ikke akkurat på trær, men godt for oss andre å høre at det finnes noen bra der ute!

Side 6 av 13 Først 12345678910111213 Siste

Lignende tråder

1. Maikas dagbok
    Av maika i forumet Dagboker
    Svar: 17
    Siste melding: 09-03-12, 14:12
  2. Orca's dagbok
    Av Orca i forumet Dagboker
    Svar: 10
    Siste melding: 17-03-11, 20:37
  3. Vimselitens dagbok
    Av Vimseliten i forumet Dagboker
    Svar: 8
    Siste melding: 06-02-09, 01:29
  4. Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
    Av Qa i forumet Depresjon
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-07, 21:14
  5. Lave verdier av vit. D og stoffskifte problemer
    Av Shanita i forumet D-vitamin
    Svar: 0
    Siste melding: 16-10-07, 06:39

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg