Viser søkeresultater 51 til 60 av 73
-
20-01-10, 01:56 #51
Sv: Hypothyreose og restless legs
Jeg har brukt E-vitamin og det fungerer på meg. Jeg fikk dette rådet av en apoteker når jeg gikk gravid og opplevde dette for første gang.
-
20-01-10, 08:39 #52
Restless legs kan kanskje også være et uttrykk for overdosering? I allefall for meg, av og til. Men ikke alltid. Så kanskje kan det være lurt å følge med litt om du ligger for høyt. Noen ganger kommer hypersymptomene så gradvis at du ikke reflekterer over det.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
20-01-10, 23:27 #53
Jeg var veldig plaget med dette i flere år - jeg kunne nærmest gå i spinn i senga, og søvn ble det ofte lite av. Måtte opp en tur og bevege meg før det ga seg. Jeg mener at det dukket opp omtrent på den tiden da andre symtomer på lavt stoffskifte begynte å vise seg. Tror det må være 7-8 år siden jeg la diagnosen "på bordet" til legen (hadde fått en a-haopplevelse etter et foredrag av Oftebro!). Men ALLE prøver var jo fine, så DET var jo utelukket! Men symtomene hadde vært der mye lenger enn det, uten at jeg var direkte syk.
Ang. restless legs-symptomene så ble de så godt som borte da jeg startet på Levaxin for 10 mndr siden. Nå er det uhyre sjelden jeg kjenner noe. Så JEG tror det er en sammenheng der. Forsto det også slik på behandlende lege (indremedisiner) at dette ikke var noe ukjent ang. hypotyreosepasienter.
-
21-01-10, 12:40 #54
Hei igjen og takk til alle dere som har svart meg. Halla: Jeg ble ikke bedre av Levaxin, dessverre.Vet ikke hvorfor. Godt at det virket på deg

Vigdis: Jeg er like ille plaget uansett om prøvene er høye eller lave, så jeg finner ingen direkte sammenheng
Erin: det var et godt tips. Bruker du E-Vitamin med sink?Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
21-01-10, 14:48 #55
Hei bittebitt

Jeg kan ikke erindre om det var sink i de jeg brukte. De var i tablettform, ikke kapsler (flere av de inneholder soja) og jeg tror hver av de var på 100 mg stk. Jeg tok et par om dagen og jeg tok de i en periode på 4-6 uker de gangene jeg var plaget. Heldigvis er det år siden sist. Jeg så det var kommet noe som heter Ido-E på apoteket, kanskje det kan være noe? Litt tilskudd av sink i tillegg er sikkert bare av det gode, men se opp for de kapslene som inneholder soja. Håper det kan fungere for deg også med et tilskudd av E
-
22-01-10, 07:31 #56
Hei, samboern min som også har lavt stoffskifte sliter også veldig med restless legs... han hatt det i omtrent 2 år og det eneste han får av legen mot dette er Stesolid. Jeg er ikke særlig overbegeistret for denne type medisin og skulle ønske noe annet kunne virke...
Fant disse på nettet:
http://www.iherb.com/NatraBio-Restle...ets/22395?at=0
Det er et helt nytt produkt, noen som har prøvd?Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
22-01-10, 11:23 #57
Hei Carro! Stesolid er jo bare et vanlig beroligende middel - kan ikke forstå at det skal hjelpe på en fysisk plager!
Har han ikke engang fått tipset om å prøve magnesium? Det er det jo ganske vanlig at de nevner. Sjøl har jeg tatt magnesium i mange år, men det hjalp IKKE på restless legs-plagene. Men jeg var en tid plaget med muskelrykninger, overalt, og det forsvant. Fikk da faktisk et brev fra legen om at magnesium var noe lavt, og at jeg kunne prøve tilskudd. Ellers hjelper det mot uregelmessig hjerterytme (hjertet er jo også en muskel!). Holder jeg opp en periode, så blir det mer "hoppsasa" i brystet igjen.
Ellers tar jeg forskjellige tilskudd, men ikke E som jeg ser har hjulpet noen. Må prøve det også, tenker jeg. Har begynt med D3, men tar nok ikke høye nok doser. Skal dosen deles i flere omganger utover dagen, eller kan man ta alt på en gang? FINN?? Du vet, tenker jeg! Men det er vanskelig å huske på alt man skal ha i seg sånn i farta!
-
16-02-10, 19:14 #58
Det er et homeopatisk remedie, Carro. Dem har jeg ikke så meget kendskab til.

Men jeg har læst noget interessant på min yndlings "mad-blog": "Tilstanden er assosiert med lavt jernnivå (som er koblet til glutenintoleranse). Gjett hva de finner i en nylig publisert studie: Jo, også økt forekomst av cøliaki blant mennesker med rastløse ben. (...) Har du rastløse ben, eller jernmangel for den saks skyld, bør du uansett vurdere å be om en cøliakiutredning. Og uavhengig av hva den utredningen viser forsøke det aller enkleste.. kutte ut brødet, pastaen og andre hvetekilder og lev glutenfritt i et halvt år og se om du får det bedre."
Læs det hele her: http://24022.vgb.no/?p=400934
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
16-02-10, 20:30 #59
i perioder hvor kroppen gir andre signaler om at stoffskiftet er lavt, kan jeg i perioder også være plaget litt av rastløse bein. Etter at jeg begynte å ta tilskudd av magnesium har det kommet seg mye og det er nå svært sjelden jeg kjenner noe til det. Tror det er snart 1 år siden sist i alle fall.
-
09-05-10, 10:28 #60
Rødmusset farge i ansiktet
Er det vanlig å få en rødmusset farge i ansiktet når stoffskiftet blir for lavt? Hva er evt forklaringen? Tok prøver i mars, og da var fT4 12,9 (ref 11,0-22,0) Ft3 3,8 (Ref 3,5-6,5) og TSH 0,6 (ref 0,5-3,6)Brukte da 800mcg levaxin og 70 mcg liothyronin/uke. Legen var fornøyd med svarene, men det var ikke jeg. Tok kontakt med legekontoret og fikk snakke med legesekretæren. Hun sa at jeg kjente meg selv så godt at jeg kunne øke litt på dosen selv.
( Har antakelig godkjennelse fra legen til å gi slike anbefalinger)
Har økt med 50 mcg/ uke, føler meg bedre og er ikke så rød i kinneneSjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
Lignende tråder
-
Jeg har startet på hormonbehandling for høy TSH...
Av Flower i forumet Lavt stoffskifteSvar: 144Siste melding: 19-07-10, 13:24 -
Jeg har hatt hypothyreose i 20 år
Av Blondie i forumet Lavt stoffskifteSvar: 19Siste melding: 03-07-10, 12:30 -
Har hatt hypothyreose i 15 år. Muskelsmerter. Manglende lyst...
Av findus i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 26-02-09, 23:06 -
Jeg skal opereres på Ullvål, så håper kirugene dere er flinke.
Av mor3barn i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 08-10-07, 12:31 -
Jeg har startet kombinasjonsbehandling T4/T3 :)
Av Anne Ma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 31Siste melding: 08-10-06, 21:27
Svar med sitat

Bokmerker