Viser søkeresultater 31 til 40 av 54
Tråd: Ny med Hypo-diagnose.
-
12-04-07, 23:44 #31
Dette er ikke lett det kan jeg skrive under på ;) Men det er deilig å vite må jeg si.. :P
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
12-04-07, 23:46 #32
Legen som sa jeg ikke skulle ta Levaxin, sa jeg skulle be fastlegen om å ta følgende prøver: TRAS,TPO,TSH og FRI T4, men fastlegen som vil jeg skal ta Levaxin, vil ikke ta disse prøvene fordi de var så dyre, og kun ble tatt iforbindelse med utredning av kreft i hypofysen ect.....
Jeg har nettopp fått diagnosen lavt stoffskifte... Av og på på levaxin
-
12-04-07, 23:49 #33
Det er bare tull. Det er en standard thyreoidea utredning. Også tar de noen flere prøver også. Han kan ikke nekte å ta prøver på deg så stå på. Hvis ikke finn en annen lege til å få tatt en second opinion på det han har gjort.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
12-04-07, 23:50 #34
Jeg har tatt 2 slike utredninger på 1 1/2 år jeg ;)
Hilsen Anne Ma
-
12-04-07, 23:53 #35
Jeg skal tilbake til legen i neste uke, da han tok nye "serums" prøver idag, skal prøve å mase på han igjen, for å få de prøvene ;-)
Du har rett, det skal jammen ikke være lett dette her, må jo nesten bare flire av hele greia :-D
Men stor takk til deg, som har klart å berolige meg litt....Har sittet i flere timer å saumfart nettet ;-)
Tusen hjertelig takk
Jeg har nettopp fått diagnosen lavt stoffskifte... Av og på på levaxin
-
12-04-07, 23:56 #36
Ikke noe å takke for. Det er derfor forumet er her
For oss alle sammen.. Spør om alt du vil jeg svarer om jeg kan!
Forresten så har de et skjema i skuffen for prøver til hormonlabratoriene. >I hvertfall i Stavanger er det slik.. Skulle ikke være noe problem å få det altså.
Hilsen Anne Ma
-
13-04-07, 00:00 #37
He-he takk for tipset ;-)
Jeg skal se om ikke jeg kan få ut alle prøve svarene i neste uke, og da skal du ikke se bort i fra at de havner på forumet igjen ;-)Jeg har nettopp fått diagnosen lavt stoffskifte... Av og på på levaxin
-
13-04-07, 00:02 #38
Gjør det. Det kan være greit å få andre til å se på dem også. hadde stor nytte av det da jeg fikk diagnosen min
Hilsen Anne Ma
-
15-04-07, 12:42 #39
Blander meg litt inn her hvis det er greit
Opprinnelig skrevet av Anne Ma
Hva viser anti-Tg og TRAS i forhold til hypo? Jeg trodde dette var prøver som hovedsakelig ble tatt ved utredning av hyper.
-
15-04-07, 15:03 #40
Hei Laura
Helt greit å blande seg ;)
Anti-TG var det de målte på hypo før de begynte med anti-TPO. Jeg f.eks har ikke anti-TPO i det hele tatt, men er uten noen som helst tvil hypo. Jeg har bare anti-TG i store mengder og blokkerende TRAS i ikke så store mengder. Hadde de stolt kun på anti-TPO så hadde ikke jeg fått min diagnose. Anti-TG er ikke spesifikt hverken for hypo eller hyper. Det er et antistoff som alle med tyreoideasykdommer kan ha slik jeg har oppfattet det. TRAS bør sjekkes for det kan indikere at ting ikke er som de skal med kjertelen. Og blokkerende TRAS gjør at folk blir hypo..
Dette er ikke helt uvanlig ser du dette å ikke ha anti-TPO. Hvis man kun tar denne antistoffprøven så betyr det, at det er pasienter som meg som ikke blir fanget opp av systemet, og som må gå som jeg gjorde i hvert fall 10 år før diagnosen ble stilt. Og på grunn av det har jeg en meget nedslitt og dårlig fungerende kropp. Jeg vil at man skal ta en skikkelig utredning på de som mistenkes å ha en sykdom i tyreoidea så man kan fange opp så mange som mulig
Unner ingen energinivået og helsa mi ;)
Hilsen Anne Ma
Lignende tråder
-
Venter på diagnose...
Av Gulsol i forumet FeildiagnoserSvar: 1Siste melding: 07-05-09, 13:16 -
Ny her, strever med å få diagnose
Av Tily i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 15-04-07, 21:07 -
Ny med Hypo-diagnose.
Av benga i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 07-04-07, 15:42 -
Feil diagnose...
Av Leya i forumet FeildiagnoserSvar: 1Siste melding: 12-10-06, 20:41 -
diagnose!
Av pusur i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 04-08-06, 19:12