Side 4 av 7 Først 1234567 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 63
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hm..Man skal ikke ha høye veksthormoner når man sitter stille og ikke kalcium utenfor normalen.....det kan være flere ting galt med deg.
    Og de er sløve til å diagnostisere alt mulig hormonelt enda prøvene tyder på det. Kan du ikke poste dine prøvesvar når du har dem?
    Savner PTH -prøver hos deg også.

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard

Hjelpe å trøste, du har jo så klassiske symptom på lavt stoffskifte at du må få en prøvebehandling med Thyroxin.

Du sier prøvene er fine......... det betyr absolutt ingenting når det gjelder stoffskifte. Mine stoffskifte prøver er "fine" etter norsk måte å tolke lavt stoffskifte på, alikevel kom jeg meg ikke noe før jeg fikk Thyroxin og Liothyrinin, og da måtte jeg til privat spesialist.

Husk at både i norge og internasjonalt er diagnostisering og behandling av stoffskifte omstridt.

Du bør be om en prøvebehandling med Thyroxin, får du ikke det med en fra det offentlige må du gå til en privat som driver rett behandling og forståelse av stoffskifte sykdom.

MVH

Tor

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Trondheim
    Alder
    65
    Meldinger
    33

Standard Wegener's Granulomatose?

Vet ikke om det er noen som husker mine innlegg for litt over 1 år siden?

Mine symptomer lignet da veldig på lavt stoffskifte.
    Som dere sikkert skjønner så har jeg ikke fått noen diagnose ennå.
    Eller den spesialisten jeg går til nå sier det er ME. Men som hun selv sier så er det noen vesentlige symptomer som mangler, og en del av mine symptomer er ikke forenelig med ME.

Som dere ser av overskriften så lurer jeg på om det er noen som vet noe om Wegener's Granulomatose (WG)? Noen som har det eller har vært utredet for det? Det er en vaskulitt-sykdom som nesten alltid angriper øvre luftveier, og er en autoimun-sykdom.
    Acromegali eller hypothyreose ?. Hilsen Arild - 47 år

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard

hei jeg er midt i en utredning selv, og sliter med pusten , venter nå på og komme inn på nevrologisk
    kan du fortelle litt om wg?
    fastlegen har nevnt ME noenganger.
    hvis du leser fra mine tidligere innlegg har jeg skrevet mer om det.
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
    Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

Er du under utredning for wg, eller lurer du på om du har sykdommen selv? Wegeners Granulomatose er en sjelden revmatisk bindevevssykdom. Du kan lese om den på Norsk Revmatikerforbunds hjemmesider www.revmatiker.no. følg linken diagnoser. Det følger mye luftveisproblemer med denne diagnosen, men det gjør det jo også med hypothyreose. Synes det er viktig å understreke dette, da kanskje noen vil lese om wg og evt finne at symptomene passer på dem Vi som har hypothyreose får slike problemer pga generelt nedsatt immunforsvar, mens ved wg er det betennelse i blodårevegger som kan føre til vevsdød

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Trondheim
    Alder
    65
    Meldinger
    33

Standard

På spørsmål om jeg er under utredning så må jeg si at legene ikke akkurat kaster seg over deg for å utrede, spesielt ikke hvis du har en litt sjelden sykdom (som ikke kan sees på blodprøver). Det er vel mer min egen mistanke i og med at det var i luftveiene det hele startet.
    Det begynte med at jeg fikk behandling mot tette bronkier, behandlingen hjalp ikke noe spesielt. Det var behandling med kortison inhalator. Og jeg fikk etter hvert hes stemme. Trodde da at det med hesheten kom av kortisonet så jeg sluttet med det, uten at stemmen ble bedre. Så jeg er fortsatt hes, har vært det i varierende grad i ca 2 år.
    Jeg ble i fjor høst innlagt på sykehus med voldsomme smerter i ganen og kjevene, og i det området. Det ble da tatt CT av ansiktet som viste septum deviasjon (skjev midtstamme i nesen) og slimhinne fortykkelse. Jeg er nå så og si helt tett i nesen. Jeg har også løse tenner og mister biter av tennene, noen av tennene føles som de har endret posisjon.
    Den tettheten i bronkiene jeg ble behandlet for, mener jeg sitter lengre opp i luftrøret. Det er foretatt målinger på tettheten og den er blitt verre.

Så det er sykdomsforløpet og symptomene mine som gjør at jeg mistenker i retning WG. Det ble tatt ANCA prøver i fjor høst ved innleggelsen, de var negative (gikk da på stor dose Voltaren, vet ikke om det kan ha innvirkning på resultatet?).
    Derfor lurer jeg på om det er noen som har kjennskap til WG?

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

Hei Arild
    Voltaren vil ikke gi utslag på ANCA, etter det jeg vet.
    Ang tennene dine, har du mye hull i dem? Er du plaget med tørre slimhinner?

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard

ok så man kan bli tett i pusten av og være hypo?
    jeg er ikke hypo lenger heller, iflg blodprøvene, men blir jo aldri frisk igjen etter å ha vært hyper og hypo
    greit å vite
    har fått problemer med at jeg slutter å puste om natten, våkner og tror jeg skal bli kvalt.
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
    Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Litt om ANCA . http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_l ... _ID=539441
    Og andres blogg : http://home.c2i.net/flatens/meg.html

Men du har vel sett dem ?
    Ser jo ut som at ANCA testen er ganske pålitelig ?
    Har du helt forlatt hypothyreosemistanken ?
    Symptomer fra øver luftveier hadde jeg også - til gangs - i mange år før og etter at jeg fikk dioagnose. Det ble ikke helt bra før jeg kom på Armour.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Trondheim
    Alder
    65
    Meldinger
    33

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Bittebitt
    Ang tennene dine, har du mye hull i dem? Er du plaget med tørre slimhinner?
    Mener jeg ikke har så mange hull da. Byttet ut amalgamet for noen år siden (på forsvarlig måte) og hadde da ca 10 hull? Har ikke plager med tørre slimhinner, men de er ganske "hovne", har ofte en del sår også.

Side 4 av 7 Først 1234567 Siste

Lignende tråder

1. Moderat binyreinsufficiens eller hypothyreose
    Av Anisa i forumet Sygdommer som ligner hypothyreose
    Svar: 3
    Siste melding: 14-11-09, 14:13
  2. Hypothyreose eller binyrene?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 14-11-09, 14:13
  3. Psykisk sygdom eller hypothyreose?
    Av 78lykke i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 61
    Siste melding: 17-09-09, 22:24
  4. Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
    Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 77
    Siste melding: 09-03-09, 23:35
  5. Svar: 4
    Siste melding: 04-06-06, 01:01

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •