Viser til denne tråden: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=12053

Via min fastlege hadde jeg søkt om å få Liothyronin, svaret fikk jeg her om dagen. Og svaret var mildt sagt rystende og hårreisende!!

Brevet jeg fikk:

Pasienten bruker Levaxin, nå stigende FT4 til 18, supprimert TSH. Pasienten ønsker å legge til Liothyronin pga. redusert almentilstand.

Jeg har labsvar som daterer seg helt tilbake til 1994, normalt stoffskifte i alle prøver. Utfra labdata (med mange prøver), så hadde han 29/8-07 en prøve med FT4 11 og TSH 5,13, forøvrig ingen prøver med TSH over normalområdet. Omtrent samtidig tatt prøver for anti-TPO og TRAS som
begge var negative.

Det er ikke oppgitt hvor lenge pasienten har brukt Levaxin,- men utfra labdata kanskje fra 2007?

En konsultasjon i Tromsø vil ikke avklare så mye mer hos denne pasienten. Utfra labdata tilgjengelig her, så er det mulig at pasienten kan få et normalt stoffskifte om Levaxin avsluttes,- og jeg foreslår å forsøke det (med prøvetakning hver 14. dag en periode). Det er ikke så uvanlig at en
liten overdosering av Levaxin kan gi plager som likner på litt lavt stoffskifte, og jeg tilråder å forsøke dette før han evt. kommer hit.
Hvordan skal tolke dette? Jeg ble temmelig da jeg fikk brevet. Jeg har jo alle symptomer på lavtstoffskifte, og ble jo bedre når jeg fikk medisiner for det. Men nå mener denne legen fra UNN at jeg ikke har stoffskifte.... Fy F**** altså! Jeg får håpe at fastlegen min ikke følger dette rådet, jeg kommer til å kjempe om å få beholde hypo medisinen min. Og jeg skjønner at det er lite vits å prøve å søke om alt hypo medisiner, til det blir det samme som å .

Men tanken om å trappe ned til feks 50 µg, har jeg tenkt nå i det siste på. Kanskje jeg blir bedre da?