Side 4 av 7 Først 1234567 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 62
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    33

Standard

Hei Sandra.

Så bra at du endelig fikk betablokkere iallefall. Det hjelper litt på veien.
    Jeg synes virkelig synd på deg når du forteller at du fikk sobril av legen, det må ha vært helt grusomt! Jeg har vel sagt det før, bytt lege hvis du ikke blir tatt på alvor...

Jeg sliter også med lett eksem på hendene etter at jeg begynte på Neo-M, men bare om vinteren...
    Fungerer det greit med 2+2 Neo-M nå? Har du tatt noen prøver i det siste?

Håper det går bedre med deg nå. Hold ut!
    Jeg har diagnosen Graves siden Feb. 2005. Ukjent knute Des.06. 45mg Neo-Mercazole + 60mg Pranolol. Radiojod 600MBq Jan.07. Blokkerende og stimulerende TRAS?

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

jeg har ennå ikke fått tatt nye prøver..dagene går, og det er liksom så mye annet som skjer.
    Dagene går så fort,greier ikke helt å ha fokus på meg selv.

Vet jeg må ta meg i nakken nå.
    Har fått elveblest, sikkert pga Neo M medisinene,jeg hadde 3 Aerius tabl jeg fikk sist jeg hadde utbrudd.

Kjenner igjen eksem ja,spesielt hendene og leggene,smører med propoliskrem fra helsekosten,den er bra.

Jeg har brukt neo i mange uker nå, synes ikke di hjelper, jeg har fortsatt denne merkelige følelsen av at jeg har lavt stoffskifte, ikke høyt, selv om det er det endokrinologen sier.
    Har hatt denne følelsen lenge.

har ikke turd ta dette opp med endoen, for da tror han vel jeg er helt på jordet.
    Jeg har fler symptomer på lavt enn høyt. det er kun kjertebanket som stemmer inn med høyt.

Jeg er vel egentlig ganske resignert, reagerer ikke så bra på neo, er blitt ei gretten kjeftesmelle som ikke tåler å bli snakket til, er negativ og kvass, noe som fører til krangler som igjen setter meg helt ut.

Negativ sirkel.

Går opp i vekt igjen,fort på kort tid, blek , tørr hud, pistrete hår, får merker etter klær som ikke engang strammer noe særlig.
    Klør på kroppen fordi huden er så tørr. klør jeg meg,så blir det slike blemmete striper og prikker. Hovnet mer opp rundt øynene.
    liker ikke mitt eget utseende lenger, føler jeg blir ei fet, stygg kjerring.

Føler på en måte at det ikke er noen vits i å ta opp disse tingene med endoen, for sist sa han at det var lite mer han kunne gjøre, at han hadde gått langt for meg i min utredning og at neo var det eneste som kunne hjelpe.
    uff, dette ble negativt, men det var godt å få skrevet det.

hvor lang tid pleier det vanligvis å ta før neo virker noe særlig?
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Hvor lang tid det går før Neo-M virker, spør du. Dette tror jeg er ganske individuelt i forhold til mange faktorer, men det sies at i løpet av 4-8 bør man merke endringer.

Jeg for min del merket endringene veldig gradvis og det gikk ikke bare oppover. Dete var mange tilbakeslag også. De to største tilbakeslagene var nok da FT4 gikk ned til ca 11 (12-22) pga medisineringen. Derfor er det viktig å ta jevnlig blodprøver slik at du kan følge med på utviklingen. Det har nå gått 13 måneder med ulike doser av Neo-M og jeg føler meg ikke helt som før enda. MEN det er allikevel en enorm bedring i formen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

takk for svar brits.
    Jeg regner med at det er uker du mener, ikke måneder, når du sier 4-8.
    pr idag føler jeg ingen bedring, nesten en forverring av symptomene faktisk.
    Jeg har endelig med hele meg tatt en avgjørelse ang kosthold og fysisk aktivitet, etter å ha sett et grusomt program om mc Donalds mat i går.
    jeg spiser lite fra Mc Donald,men der SÃ… man virkelig hvordan kosthold påvirket hele personen både fysisk og psykisk.

fra idag og 30 dager fremover skal jeg IKKE spise noe godterier,mest mulig grønnsaker osv , og ta meg en gåtur hver dag.
    er det noen som har forslag på GODE rensekurer for kroppen her?
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

ja, jeg mener uker.

Vi er jo alle forskjellige, men det gikk nok over et halvt år før jeg begynte å føle meg sånn noenlunde ok. Det er bare de siste ukene at jeg har opplevd en slags kontakt med mitt gamle jeg. De første ukene/månedene var det to små skritt framover og et tilbake.

Hvis jeg var i dine sko, ville jeg konsentrert meg om å spise sunt, gå tur og vente med rensingen til stoffskiftet er i normalt gjenge igjen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

De siste dagene har jeg hatt problemer med hendene,de sovner,slik som hvis du har ligget på dem,pitrer i dem.
    så blir de varme inni.
    Dette kan komme når som helst på dagen,og varer i 30-60 min.
    underarmene mine er da rara og varme også. De SER ikke rare ut, men kjennes rare, varme,kraftløse.

Har dette noe med Neo å gjøre?

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    170

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av sandra
    Føler på en måte at det ikke er noen vits i å ta opp disse tingene med endoen, for sist sa han at det var lite mer han kunne gjøre, at han hadde gått langt for meg i min utredning og at neo var det eneste som kunne hjelpe.
    Kan du ikke få redioaktivt jod eller operasjon?
    Jeg gikk først på Neo Mercazole men ble allergisk (elveblest o.l.) så jeg sluttet. Etter det fikk jeg radioaktivt jod.

Klara

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

Jeg har elveblest jeg også, har hatt det siden noen dager etter oppstart på neo.
    Merker at det går 1-2 timer etter inntak av neo før kløen kommer, tar da clarytin(allergimed).

Jeg skjønner ikke noe av dette lenger, har vel mistet evnen til å orke å skjønne så mye.

Jeg blir sykere av neo, har gått på en skikkelig smell(depresjon)nå.

hjernen fungerer ikke, veldig brain fog,greier ikke følge med,kan se lenge på tv, mannen min tror jeg følger med, men jeg greier ikke SE det jeg ser, hjernen bearbeider ikke slik at det lagres i hukommelsen.

jeg er så sliten av dette stoffskiftet, alt går i stå for meg, jeg prøver alt jeg kan å holde depresjonen unna, holde tårene inne, late som jeg er ett normalt menneske for omgivelsene mine..balanserer på ei tynn line føler jeg.

vet ikke hva jeg skal gjøre, har mistet handlekraften som jeg trenger, vond sirkel.
    Jeg fryser hele tiden nå...skjønner ikke hva som skjer med meg.

Tar jeg for høy dose? for lav dose?tåler jeg ikke medisinene?eller hva er dette?

prøver å tenke positivt, på sommer og slikt, men det monner ikke til å få frem gleden.

Huden er så tørr, det blir sår når jeg klør pga elveblesten.

Jeg ser mannen min blir usikker på hva som skjer med meg..jeg greier ikke berolige han, for jeg er redd selv.
    jeg er ikke meg selv for tiden.
    skal jeg slutte med neo?

er det noen som har noen gode råd til meg?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Dette er tatt ut av teksten i felleskatalogen på Neo.mercazole: http://www.felleskatalogen.no/
    Bivirkninger: De mest hyppige bivirkningene, som oftest milde, er kvalme, hodepine, artralgi, milde gastriske forstyrrelser, hudutslett, pruritus og urticaria. Blod: Benmargsdepresjon som kan føre til agranulocytose. Sjeldne tilfeller av pancytopeni/aplastisk anemi, svært sjeldne tilfeller av hemolytisk anemi og isolert trombocytopeni. Gastrointestinale: Kvalme, milde gastriske forstyrrelser. Hud: Hudutslett, pruritus, urticaria. Håravfall. Lever: Leverforstyrrelser, oftest gulsott. Muskel-skjelettsystemet: Isolerte tilfeller av myopati hos myalgipasienter. Neurologiske: Hodepine.
    Som du ser så finner du bare hudutslett som bivirkning. Ellers synes jeg det virker som om du har fått en Hypo episode. Det ligner veldig mye på slik jeg hadde det da jeg følte meg mer død enn levende uten Levaxinen. Kanskje Neo'en blokkerer for mye?

Du skal være klar over at tørr hud er et symptom på lavt stoffskifte. Og elveblest kan du gjerne få av annet også. Om legen mener du skal ta den dosen du tar nå , så forsøk noen reseptfrie allergipiller mot elveblesten. Man kan bli sliten o gtrett av så mye allergiske utslag.

Ring legen din i morgen du. Man kan ikke ha det slik i lengden, det er alt for trist og leit!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

Tusen takk for svar Anne Ma.

På hvilken prøve kan jeg se om neo blokkerer for mye nå?
    Hva er dette med hendene mine? min t4 var for 3 uker siden økt fra 17 til 19, man kan da ikke bli så uttafor av en slik liten økning? min t3 ligger ganske stabilt på 3,9

nå er det 2 t siden jeg sto opp og hendene mine er fortsatt dovne og pitrer, det er værst med midtre finger på begge hender.

kan dette med hendene ha med b-12 å gjøre?min b-12 ligger på 250, jeg leste ett eller annet sted her at man kunne få anemisymptomer om b-12 lå under 300.

Legen min mente jeg ikke trang b-12 fordi det lå innenfor ref.

Jeg er i utgangspunktet ei spinkel jente på 160, fra aug til nå har jeg vokst ut av alle buksene mine.

hva iallverden er det med meg for tiden?

Side 4 av 7 Først 1234567 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 23
    Siste melding: 17-03-11, 12:06
  2. Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
    Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 8
    Siste melding: 11-04-08, 08:55
  3. Kvalme som følge av oppstart på Levaxin?
    Av vekten02 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 15
    Siste melding: 27-03-08, 12:58
  4. Kjerringråd - for ting og tang :)
    Av Stina i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 12
    Siste melding: 10-04-07, 22:45
  5. Svar: 9
    Siste melding: 07-02-07, 19:27

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder