Side 4 av 4 Først 1234
Viser søkeresultater 31 til 34 av 34
    Medlem siden
    Apr 2010
    Meldinger
    13

Standard Sv: Legen sier jeg er OK

Torsdag var jeg hos legen min.

Der ble det som jeg trodde på forhånd. Jeg spurte hvordan det var med Anti-TPO prøven. Den var heeelt normal sa hun.(det var vel derfor jeg ikke hadde hørt noe heller)T4 var 14,2 nå.
    Synes det er merkelig at legen ikke tar kontakt med meg uansett. Siden jeg er under utredning, og vil gjerne høre hvordan det står til. Jeg beskrev hvordan hverdagen er for tiden, tårene kom naturlig nok. Jeg sa at dette går ikke lengere. Jeg er helt på felgen. Hun hjemme må ta 90% av oppgavene. Hun fortjener ikke dette. Noe må gjørers NÅ, jaaa hmmm jaaa ble svaret. Ble bare sendt henvisniger i hytt å pine. Tull.

Men en ting fikk jeg ta prøve for, det var Boreliose. Håper denne prøven gir noe svar.

Bestillt meg en engangstime hos en annen lege nå. Fredag.

Tror jeg skal starte på Keto igjen, går mere opp vekt også nå.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Jul 2010
    Meldinger
    95

Er du utredet for pustestans og snorking ? Evt sjekket for kuler på halsen ? Ultralyd avdekker det meste der.(Du nevnte snorking)
    Søvnapne er ganske alvorlig og kan frata deg mye energi på dagtid. Jeg hadde begge deler ;) lavt stoffskifte og søvnapne. Blir mange lange dager av sånt ja
    Og den samboeren din bør du ta et alvorsord med, gode og onde dager heter det vel. På grensa til illojalitet det der.

Og, en annen ting, skal ikke testosteronnivået ligge mellom 200-1000 for voksne menn ? Kvinner fra 15 -70 jfr wikipedia.

1. ny lege
    2. Utred snorkeproblematikk
    3. Snakke med dama

Hold oss videre informert da Kurt og lykke til videre-

Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Meldinger
    25

Hei.

Ser det er ei stund siden du var inne her nå. Håper du leser en gang i blant likevel.

Må bare prøve å gi deg et råd her: Det KAN faktisk hende at legen din har rett i èn ting: At du IKKE har lavt stoffskifte! Det er viktig å ikke henge seg opp i denne diagnosen, og gå rundt å håpe på levaxin som vidundermedisin. Tross alt er hun utdannet i medisin, og det er verken du, jeg eller de fleste andre "ekspertene" her inne. Det betyr ikke at vanlig allmennleger er eksperter på alle sykdommer, det er nemlig helt umulig, da det finnes utrolig mange sykdommer, sjeldne som vanlige, og i tillegg reagerer hver enkelt person litt forskjellig på hver enkelt sykdom. Men nettopp dette bør en lege VITE, og derfor er de ofte også så skeptiske til å kaste seg på enkle forklaringer før de er sikre. Vi oppfatter det som om de er vrange og vanskelige, i virkeligheten er det vel litt som politikere og velgere: Velgerne forstår ikke hvorfor ikke politikerne bare kan grave fram litt penger og fikse problemet, mens en erfaren politiker vet at det ikke alltid er så enkelt....

Men selv om du ikke har lavt stoffskifte, så betyr det ikke at du er OK! Livet ditt er slitsomt nå, kanskje på grensen til det forsvarlige. Det kan være så enkelt at dette gjør deg syk. Spesielt langvarig søvnmangel er direkte usunt! Kan du sykmelde deg en periode, og bruke enhver anledning til å sove? Bare for å sjekke det ut. Mannen min ble også syk ETTER en hektisk periode med husbygging og småbarn, nesten som et slags "post-traumatisk stress-syndrom".

Ellers finnes det dessverre også andre mulige årsaker til at man føler seg helt utslitt på den måten du er. Borreliose er nevnt. Men også kreft og MS bør sjekkes ut. Beklager om jeg skremmer deg, men det er vel bedre å sjekke og evt finne det ut tidlig, enn å gå med det lenge uten behandling? Derfor er det også viktig å ikke henge seg opp i lavt stoffskifte.

B12 mangel kan være mulig, prøven din er innenfor normalen, men litt lav tror jeg. Dette utvikler seg sakte og gradvis. Sjekk på nytt for å se om det er en trend. Er ikke stø på dette, men er prøvene dine vurdert opp mot forstyrrelser i binyrehormoner?

Cøliaki? Utvikler seg også gradvis, dårlig næringsopptak gir lite energi, blir bedre på lavkarbodietter med lite hvetemel.

Lykke til!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Hej Gisa

Borreliose, kreft, MS, B12 mangel, Cøliaki... er ikke så lidt, vel? Hvis man skal følge denne tankegang ("viktig å ikke henge seg opp i lavt stoffskifte") bør mistanken om lavt stofskifte komme altid til sidst, når alle andre diagnoser er udelukket. Problemet er blot dette, at diagnosen "lavt stoffskifte" stilles ikke på baggrund af sygdomshistorie, arv, symptomer eller klinisk observation. Denne diagnose stilles af de fleste læger udelukkende på baggrund af fortolkningen af blodprøveresultater. Det er på dette punkt at "eksperterne her inne" er uenige med lægerne.

I en anden tråd skrev du i går følgende:

Sitat Opprinnelig skrevet av Gisa Vis post
    Grunnen til at jeg spør er at jeg kjenner sykdommen hos VOKSNE svært godt nå, og er derfor svært skeptisk til en familie i omgangskretsen vår som nå har fått beskjed fra legen om at datteren deres kanskje har lavt stoffskifte. Legen mistenker dette fordi datteren er svært overvektig, og har vært det lenge. Moren virket litt lettet over en mulig forklaring på datterens stadig økende overvekt.

Men jeg KJENNER denne familien, bedre enn legen i hvert fall, og jeg tror ikke dette er lavt stoffskifte!
    Alligevel kaster du dig ind i rådgivning til Kurt med følgende ord:

Sitat Opprinnelig skrevet av Gisa Vis post
    Må bare prøve å gi deg et råd her: Det KAN faktisk hende at legen din har rett i èn ting: At du IKKE har lavt stoffskifte! Det er viktig å ikke henge seg opp i denne diagnosen, og gå rundt å håpe på levaxin som vidundermedisin. Tross alt er hun utdannet i medisin, og det er verken du, jeg eller de fleste andre "ekspertene" her inne. Det betyr ikke at vanlig allmennleger er eksperter på alle sykdommer, det er nemlig helt umulig, da det finnes utrolig mange sykdommer, sjeldne som vanlige, og i tillegg reagerer hver enkelt person litt forskjellig på hver enkelt sykdom. Men nettopp dette bør en lege VITE, og derfor er de ofte også så skeptiske til å kaste seg på enkle forklaringer før de er sikre.
    Som en af "eksperterne her inne" må jeg tilstå, at jeg kan ikke se at noget af det Kurt har oplyst om, der kan løses med "enkle forklaringer", snarere tværtimod. Der er ikke nogen enkle forklaringer når lavt stoffskifte ytrer sig, i dettes tusinde forskellige afskygninger. Her findes mennesker, der har lidt af lavt stofskifte siden barneårene og det har taget deres læger 10, 20, 30 og flere år at stille diagnosen lavt stofskifte. Det er de heldige. Flertallet får aldrig en diagnose og deres liv visner hen, til de dør af senfølger af lavt stofskifte, efter en dement og skidt alderdom.

Der kommer gravide stofskiftesyge her, hvor deres læger "ved bedre" og IKKE sætter den gravide op i medicin under graviditeten, selv om det står mejslet i sten, at man skal- for den syge og for barnets skyld.

Der findes her mennesker, der har mistet et liv, en ægtefælle, en uddannelse, job og som aldrig har fået børn, fordi deres læger vidste bedre, så kom ikke her og fortæl os, at man skal stole blindt på lægernes ekspertise bare fordi de er uddannede. Uddannede til hvad? Vi VED at siden Levaxin er opfundet - baserer (de fleste) læger deres diagnoser (og afvisning af patienter) på tørre tal på papiret og ignorerer klinik, erfaring og symptomer. I kølvandet på at lægerne i 1960-erne opgav lægekunsten til fordel for "tal-magien" er der kommet masser af ulykker af.

Jeg håber at Kurt har fået det bedre, men jeg frygter også at det kan være det modsatte. Vi kan ikke hjælpe dig mere end med vores egne erfaringer - Kurt - men vi håber at du lader høre fra dig - uanset med gode eller mindre gode nyheder.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 4 av 4 Først 1234

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Siste melding: 05-06-13, 20:19
  2. Legen min sier jeg er overdosert
    Av Siven i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 58
    Siste melding: 17-03-10, 18:09
  3. Helse- og omsorgsminister sier....
    Av Mod i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 1
    Siste melding: 07-05-09, 21:44
  4. Hva sier TRAS noe om?
    Av Carro i forumet Blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 18-03-09, 10:01

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg