Viser søkeresultater 311 til 320 av 415
Threaded View
-
06-04-10, 19:09 #1
Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Hei alle sammen!!

Er ny her, og er i behov for hjelp hvis noen kunne trenge en utfordring..
(begynner å bli kveld nå,og da stiger formen..
)
Først litt bakgrunnshistorie... Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel. Har ingen antistoffer mot tyroidea registrert på blodprøver.
Formen min har vært noe svingende, og dvs at jeg har hatt noen perioder hvor jeg har følt meg virkelig syk, selv om stoffskifteprøvene har vært normale..
Disse periodene har vært kjennetegnet av "følelse av lavt blodsukker i hjernen" hvor det er vanskelig å snakke og huske ord og det jeg egentlig skulle si.. Og... lav energi, kvalme ved matinntak, frysninger og utmattelse/ følelse av lavt blodsukker etter matinntak....
og i tillegg brennende sviende følelse under huden på hele kroppen, og smerter i musklene... lang liste...
Tok fort over reguleringa av Levaxinen selv, og har regulert litt opp og ned..Har den siste tida ligget på en TSH rundt 0.08-1 og ft4 fra 19 -22 slik omtrentlig.
Startet i friskt mot i ny jobb i januar i år og er fantastisk fornøyd med både kolleger og "meningsinnhold" i jobben... MEN formen holder ikke!!
Har siste tida bare følt meg mere slapp og energiløs ved inntak av mere levaxin. Prøvde å regulere ned littegrann, og da følte jeg meg drastisk mye bedre i ca ett døgn, før jeg ble like dårlig igjen..( Legen mente jeg hadde vært hyper i ca ett år pga TSH på rundt 0.08)
Siste mnd har formen bare blitt værre,og symptomene jeg har registrert pr i dag er følgende:
* En voldsom følelse av energitap etter måltider av medium størrelse i tillegg til frysninger.
* Ved kun små korte samtaler blir jeg helt utslitt... ( konsentrasjonsvansker, utmattelsesfølelse)
* Har et stort søvnbehov, men er ikke trøtt på kveldstid.. Er utmattet og energiløs på dagtid, og blir mere energisk på kvelden.
* Har svie og brenninger under huden..
* Føler meg ikke deprimert, hadde vært ute på joggetur nå hadde kroppen tillatt det
)
Har vært hos fastlege og presentert teorien binyreinsuffiens, og tok kortisol kl 14.20 på dagen selv om jeg poengterte for labdama at dette ikke hadde noe for seg.. Prøven viste et kortisolnivå på 280..
Ringte fastlegen og ville ha ny kortisolprøve i dag, og sa at hvis jeg fikk rekvisisjon kunne jeg avtale prøvetaking på sykehuslaboratoriet kl 08 og 20
selv (hadde ringt og undersøkt først selv). Men fikk til svar av labdama at de kun samarbeidet med et laboratorie i Oslo, og at dette ikke lot seg gjøre.
Så nå har jeg time på Balderklinikken 28. april, og ny time hos ny fastlege om 3 dager.:evil:
Dekk intelligente menneskjer trur om å je egentlig lid ta? (Toten og land hand i hand
)
Lignende tråder
-
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 76Siste melding: 10-02-10, 14:24 -
Lavt stoffskifte etter fødsel
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 29-08-06, 07:08 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Andrè Bjerke.
Svar med sitat

Bokmerker