Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 22 av 22
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    42

Standard

Hei igjen! Og tusen takk for alle synspunkt. Er utrolig glad for at jeg fant dere her på dette forumet!
    I dag har jeg vært hos en gammel (tysk) lege, som mente at jeg gjerne kunne få prøve medisiner om jeg ville det, og at det kunne være vel verdt et forsøk. Han himlet med øynene da jeg fortalte om mitt møte med spesialisten på UNN, og sa at til syvende og sist var det jeg som best visste hvordan jeg hadde det.

Problemet mitt da er at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal starte opp, og hvor ofte det bør tas prøver, og hva jeg bør passe på... Er lettet nå som jeg vet at det ikke blir noe problem å få resept, og det kan vel være vel verdt å prøve det ut, eller?
    Kunne tenkt meg å få tatt ultralyd av halsen, men hvordan kan jeg forsikre meg om at jeg ikke havner hos en eller annen arrogant type igjen? Vet dere om noen private som tar slik UL?
    Lavt stoffskifte, pcos.
    Økte symptomer ved endring av Levaxindose?
    Søker etter kunnskap om egen helse for en bedre hverdag...

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

De pleier ikke å ta ultralyd av kjertelen her i Norge pga hypothyreose, for å se om man har hashimotos, men det er rutine i tyskland.
    Av postingene her kan jeg se at de som utfører det er ikke trent til å se om man har hashimotos, noe de ser med en gang i tyskland.
    Men her i Norge klarer de å se om man har noen knuter.
    Interessant at du fant gehør hos en tysk lege.
    de har senket grensen en gang til i tyskland til 2,12 for TSH....vi burde få noen flere av dem opp til Nord-norge.

Om å starte på levaxin, står det noe i www.legemiddelhandboka.no
    om hypothyreose.
    Men oftest blir man startet på 50µg og man tar halvparten den første uken.

nora

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Noen som kan hjelpe??
    Av Tinamina i forumet Blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 25-09-08, 01:23
  2. Noen som kan hjelpe?
    Av stine i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 27
    Siste melding: 28-10-07, 19:36
  3. Svar: 9