Viser søkeresultater 21 til 23 av 23
Tråd: Drikke?
-
23-11-11, 22:00 #21
Sv: Drikke?
-
23-11-11, 23:27 #22
Hej BenteR
Jeg tror at der er sket en misforståelse her. Du skriver om at du nyder bl.a. kaffi, rooibush chai massai, frukt eller urte-teer, Numi-te (hvit te) osv. Det er helt fint, men du svarer på indlægget der relaterer til indholdet af fluor i "ægte" the.
Har du læst tråden(e)? Disse "advarende" indlæg handler ikke om andet, end at visse ægte the-sorter indeholder fluor fra undergrunden, hvor de er dyrket, i så store mængder, at med bare 5-6 kopper dagligt tilføres en samlet mængde af fluor, der langt overstiger den såkaldte max-grænsen for fluor i mad og drikke. At få så meget fluor med sine drikke, svarer til at alle lidenskabelige (ægte)thedrikkere kunne med samme undertrykkende effekt på skjoldbruskkirtlen spise tabletter af NeoMercazole (man ellers behandler højt stofskifte/hyperthyreose med).
Jo ældre er de høstede the-blade, jo mere fluor indeholder de og således er de alleryngste the-skud-blade, fri for fluor fordi de når ikke at optage noget fluor før de bliver plukket. Det er hvid the. I grøn the, der er noget senere plukket (end hvid) er fluorindholdet målbar, mens i sort the, den "modne", der er plukket fra the-busken til sidst, er indholdet af fluor decideret højt. Vil man gerne nyde en kop ægte sort the, anbefales div. the fra Japan, der har mindst fluor i undergrunden/landbrugsjorden i sammenligning med alle andre, the-producerende lande.
Det er vigtigt at vide for alle, særlig hvor børn får the mens de voksne får kaffe (børn er for unge til). Og det er også vigtigt for alle med hypothyreose at vide, at fluor i ægte sort the modarbejder virkningen af både Levaxin og Thyroid. Hellere safe end sorry.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
24-11-11, 00:08 #23
Det er kanskje jeg som leser feil i disse linkene, men slik jeg forstår dem, så er det betydelig fluor i all te, men minst i hvit, så grønn og mest i svart? Det var ut fra den forståelsen jeg fikk at te var "skummelt" og nyte, selv i begrensede mengder siden man får fluor i seg stort sett over alt.
Her jeg bor, 770 meter over havet, renses ikke vannet med fluor, så slik er vi heldige. Mine svarte teer er japanske (tror jeg iallefall)de er håndsydd Numi-te. Sencha te er grønn te, ikke svart, men den er kjempegod. Den produseres bl.a. i Japan, men min er produsert i Kina og er kjøpt på Kinsarvik naturkost
http://www.kinsarvik.no/products/315...-los-vekt.aspx
Men denne hvite teen er en av mine store svakheter i livet
https://www.stofskifteforum.dk/newre...2154&noquote=1
Rooibush Chai Massai er mitt alternativ til pepperkaker
https://www.stofskifteforum.dk/newre...2154&noquote=1. Smaken minner meg om pepperkaker som jeg ikke lenger kan nyte pga diabetesen. Ekte Rooibush te blir her i huset brukt til og stoppe begynnende migreneanfall med stor suksess.
For meg er tekoppen om kvelden kos, det er ikke slik at jeg drikker koppevis. I gamle dager, før jeg ble syk, kunne jeg drikke koppevis med kaffi, men har begrenset det til to kopper om formiddagen og så supplert med et krus te om kvelden.
Men hvis det nå er slik at jeg får i meg for mye fluor, er det ikke da litt rart at jeg også har fått TRAS positiv? Eller kan jeg kanskje takke teen for at jeg ikke har utviklet hyperthyrose?
Forvirrende.
Hver gang jeg tror jeg har skjønt noe, så finner jeg ut at jeg må lese mer
Det er da dette forumet briljerer med all kunnskapen her inne

Svar med sitat

Bokmerker