Viser søkeresultater 21 til 30 av 134
-
17-06-06, 00:15 #21
Men Yvette, hvis du tar Levaxin og Liothyronin på dagen - blir du trett da? For det gjør jo jeg. Og jeg ble ikke mer våken av å ta Levaxin om kvelden. Derfor tar jeg indikatoren på at jeg blir trett av medisinen om dagen at jeg godt kan forsøke det på kvelden. Hvis du ikke blir trett på dagen... Da ville jeg i så fall forsøkt å ta det på kvelden en gang jeg ikke skulle noe spesielt neste dag - i tilfelle du får enda vanskeligere for å sove - hvis du vil forsøke dette.
Klem til deg fra meg
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
17-06-06, 01:16 #22
Poenget er at man skal dele dosen i to, litt Liothyrinin og Levaxin om morgene og litt om kvelden. Kroppen trenger jo alle virkestoffene hele døgnet for å vere våken skikkelig og for å sove skikkelig. Generelt kan man si at man skal ta littegrann mer Levaxine om morgene enn kvelden.
Altså dette med Liothyrinin er basert på andre i min familie sine erfaringer, kurs om Hypothyreose hos Oftebro og egne erfaringer.
Liothyrinin hjelper en del med psykiske symptom.
Det Finn sier stemmer sikkert, men det som er helt klart er at Liothyrinin har gjort mange friskere.
Personlig merket jeg en markant bedring av mageproblem(forstoppelse) og generell reduksjon i symptom styrken.
Men.........det er så innmari individuelt ting med Hypo, det er jo en immunforsvarsykdom med stort diffust symptombilde med uklare prognoser.
Jeg vil anbefale magnesium og b vitaminer til alle, selv om jeg ligger akkurat innefor det såkalte normale-området på blodprøvene for disse så får jeg bittelit mer ro og velvære når jeg tar det, to ganger for dag.
Men ikke sammen med stoffskifte medisinen selvfølgelig.
Mvh
Tor
Mvh
TorHar "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
17-06-06, 01:57 #23
Hallo Stina! Er du våken? Det er jeg. Tok 5µg Liothyronin nå om kvelden. Tenkte det skader ikke å prøve. Jeg er på 5. gir! Gir seg vel? Ikke noe for meg nei, men greitt å ha prøvd! Hehe
Opprinnelig skrevet av Stina
Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
Hypothyreose uten antistoff.
Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
17-06-06, 02:02 #24
Phuuu....blir helt andpusten. Hvorfor ikke B-12 sammen med Levaxin? Jeg greier snart ikke å holde styr på denne medisineringen lenger.
Opprinnelig skrevet av Tor
Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
Hypothyreose uten antistoff.
Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
17-06-06, 11:30 #25
Det er viktig å ta stoffskifte medisinen med en gang om morgene ca 20 min før mat. Ã ta den sammen med andre medisiner eller kosttilskudd er ikke ideelt
Kjøp en dosett, da slipper man å tenke og åpne og lukke glass og styre.
Da er det lettere å legge i vitaminer i et bur som man tar utenom morgen og kvelds-dosen.
MVH
TorHar "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
17-06-06, 19:28 #26baremei Gjest
Bare man holder jern og kalsium minst 2 timer unna tyroxinen spiller det ingen rolle med andre ting, heller ikke b-vitamin folsyre eller hva det nå måtte være, bare man følger omtrent samme rutine hver dag. Det gjelder også mat - kan hende man trenger en litt større dose fordi opptaket reduseres, men så lenge rutinen er der gjør det ingen ting.
Opprinnelig skrevet av Tor
-
19-06-06, 20:56 #27
Hypothyreose selv om tallene er "normale". noen an
Lurte på om her var noen andre som har Hypothyreose og får behandling for det, som er innenfor de såkalte "normalene".
Jeg måtte selv sette diagnosen og oppsøke privat spesialist.
Hadde vært artig å hørt fra andre i samme situasjon.
MVH
Tor
PS: Untatt Kjell.Har "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
19-06-06, 22:27 #28
Jeg vet ikke hva jeg er men jeg har fine prøver på de siste men har tatt nye nå så på de vet jeg ikke ennå hva resultatet er
Legen sa prøvene var bra og fine forrige gang jeg har Lavt Stoffskifte for det og må ta Levaxin skulle jo ønske da legen sier du er frisk og sunn og prøvene viser normalt eller bra da at da kunne man slutte med medisiner :,(
Bruker du medisiner ?Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
19-06-06, 23:44 #29
Hei Tor
Føler at jeg er i nesten samme situasjon som deg. Jeg har ikke fått stil diagnose ennå. Jeg var 100% sikker på at jeg hadde Hypothyreose med ânormaleâ prøver, alle symptomene tydet på det (Mine symptomer og prøver ligger under tråden âAcromegaliâ). Jeg fikk time til spesialist og han mistenkte Akromegali (tok prøver og får svar på onsdag). I ettertid har jeg lest veldig mye om Akromegali og svulst på hypofysen (Akromegali kommer av svulst på hypofysen).
Leste på âTidsskriftetâ om behandling av hypothyreose. Ser der at man kan får Hypothyreose av svulst på hypofysen, og at diagnosen da er vanskelig å stille pga ânormale prøverâ
Her er linken: http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=520952
Så mitt råd er å kreve hos din fastlege å få time til spesialist. Denne vil undersøke nøye alle dine symptomer. Det er ikke bra hvis årsaken til lavt stoffskifte er svulst på hypofysen uten at det blir oppdaget.Acromegali eller hypothyreose ?. Hilsen Arild - 47 år
-
20-06-06, 12:20 #30
Til Tor,
Jeg har såkalte "normale" stoffskfiteprøver.
Jeg går til Oftebro og har gått hos han i ett år nå -- og begynte med levaxin og liothyronin i aug 05.
Jeg økte dosen medisin svært forsiktig - og det tok mange uker før jeg kom opp i den dosen jeg bruker i dag.
Jeg tar 50 mikrogram levaxin og 20 mikrogram liothyronin 2 ganger daglig. Morgendosen ca. kl. 8 og kveldsdosen ca kl. 17.
Da jeg begynte med medisin og under opptrappingen tok jeg kveldsdosen med medisin kl. 19. Opplevde da at formen dalte på ettermiddagen .- og at den brukte litt tid på å ta seg opp igjen etter at jeg hadde tatt kveldsdosen. I tillegg ble jeg litt urolig i kroppen eller litt gira til jeg skulle gå og legge meg - og dette førte til at jeg kunne få problemer med å sove.
I samråd med Oftebro endret jeg tidspunkt for inntak av kveldsmedisin til kl. 16.30-17.00 og erfarte da at formen ikke dalte i løpet av dagen - og at jeg ikke fikk problemer med å sove. Tror opplevelsen av medisineringen er svært individuell. For meg har det ikke funket å ta medisin forbindelse med at jeg skulle sove.
Jeg har alltid hatt søvnproblemer. Nå er disse problemene stort sett borte. Jeg mister fortsatt søvn i stressituasjoner - ved reise, foran viktige dager osv. men har nå fått et lett innsovingsmedikament som jeg kan ha i bakhånd i slike tilfeller. Og det funker fint for meg. Jeg begynte å sove igjen da jeg begynte med b12 injeksjoner - og søvnen ble bare bedre av at jeg begynte med levaxin og liothyronin. Veldig deilig å kunne sove ordentlig om natten. Helt ny opplevelse for meg.
Jeg gikk på medisin i 6 mnd før kjemien i kroppen stabiliserte seg. Formen bedret seg bedydelig i denne perioden, men den store positive endringen av formen kom ca 8-10 mnd etter at jeg hadde begynt på medisin. Jeg regner med å bruke enda noen mnd på å komme tilbake i jobb. Har snart vært sykemeldt i 1 år. Men nå tror jeg faktisk at jeg skal komme tilbake i 80-100% jobb om noen mnd. Det trodde jeg ikke for noen måneder siden. Hadde faktisk begynt å forberede meg på å måtte søke om uførhetspensjon. Tror ikke det blir aktuelt gitt. Formen kom sent, men er i stadig bedring.
Jeg tar også en drøss med kosttilskudd. Tror det er viktig å få ordentlig utreding for alle disse manglene da disse er avgjørende for hvordan en føler seg. Jeg er enig med deg i at Oftebros tilnærming er bra. Og at det er bedre å være blakk, enn syk og deprimert.
Jeg tar jern, b-vitaminer, trankapsler, kalium og kalsium, d-vitamin for å nevne det viktigste.
Jeg hadde lånt pengene til konsultasjonene om ikke jeg hadde foreldre som kunne betale for meg. Jeg hadde vært veldig syk i dag om jeg ikke hadde kommet meg til Oftebro. Var til utallige utredninger i 2 år før jeg kom til han - uten resultat!
Lykke til med bedring av formen. Jeg tror du vil merke god bedring i tiden som kommer. Det er i alle fall stor sjanse for det
Lignende tråder
-
Normale prøver - men mange symptomer
Av Tily i forumet Lavt stoffskifteSvar: 101Siste melding: 20-02-16, 08:17 -
Artikkel om å behandle hashimotos med normale prøver
Av nora i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 1Siste melding: 09-10-10, 18:40 -
Fine prøver, men kan jeg kreve behandling alikevel?
Av Imse i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 28Siste melding: 04-09-09, 11:30 -
Normale prøver men ikke frisk
Av usansynelig i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 8Siste melding: 28-05-09, 11:18 -
Normale prøver - men mange symptomer, bl.a. varm hals ...
Av Tily i forumet BlodprøverSvar: 11Siste melding: 06-08-07, 22:36
Svar med sitat
Bokmerker