Viser søkeresultater 21 til 30 av 39
-
05-03-07, 08:07 #21baremei Gjest
Man kan ofte velge implantat i stedet for bro. Men det koster 20-15000. Da slipper man å ødelegge/file ned andre tenner.
Men det er flere ting å vurdere nøye med det også.
Ang betennelser og rotfylte tenner , så mener til og med svigermors professor på tannlegehøyskolen at "bare vi blir kvitt den, så blir formen fort bedre, skal du se"
-
05-03-07, 17:28 #22
Husker jeg fikk bro mye billigere, det fins noen tannleger som skjønner at ikke alle har gullhår i ***.
Jeg brukte Marianne Lavold i Oslo og hun gjordeikke de eksratingene som koster noen tusen ekstra. Da mener jeg at de setter på en midlertidig tann som koster ekstra i eventetiden og sån t tull som fordyrer. Hun underviser på tannlegehøyskolen selv, samt tar pasienter med tannlegeskrekk.
Har to broer selv, ja, de filer ned noen tenner ved siden av uten å kny. de spør nesten ikke, bare går på med dødforakt og vips er det gjort. Tar avstøpning og så kommer tnna fra Taiwan med tannflyet etter 5 dager eler sånt. Ikke noe å være redd for.
men man må velge tannlege med omhu.
det er en tannlege som driver og fjerner amalgam i Tønsberg men jeg vet ikke hva han heter, og det er noen som er opptatt av det med basillusker i røttene me jeg har ingen kankrete forslag, annet enn at jeg har hatt veldig god erfaring med Marianne Lavold. Jeg har flyttet fra Oslo og derfor gårt jeg ikke dit mer, men hun var mye billigere og gjore ordentlig jobb. Vet ikke om hun har spesielt greie på betente røtter.
Jeg hadde fjernet en tann som ikke ville bli bra, og gik uten i flere år, og M. Lavold lagde en bro den gangen og det var da ikke så himla dyrt som 10000.
det er også mange som reiser til polen eller estland for å fikse tenner, implantater er vanlig å gjøre slik. Men da må man vel være helt uten bakterier først....
http://www.tenneroghelse.no/
http://www.matoghelse.no/revmatisme-en- ... 49278.html nederst her står det at bekterieinfeksjon i tennene er en av årsakene til revmatisme
-
06-03-07, 01:04 #23
Tusen takk, baremei og nora, veldig snilt ;)
Haha, for en beskrivelse, nora - hihihi.
Jeg bor jo langt fra Oslo, så det er nok dessverre ikke et alternativ, heller ikke Polen, vil jeg tro, selv om jeg faktisk kjenner en som reiste med noen venner ned og fikk fikset noen tenner. Men da, som du er inne på, må jeg bli kvitt bakteriene først.
Så da var det denne biologiske tannlegen da, eller hva det var. Kanskje nettopp forbundet Tenner og helse kan opplyse meg om det?!
Hva er egentlig implantat? Hva fester de det på? Og hva heter det på polsk?
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
06-03-07, 10:58 #24
Det står noe om tannlegeutgifter i aftenposten på nett idag, forresten.
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 674392.ece
-
19-06-07, 16:23 #25
Hva gjør jeg videre med Armour nå?
Har nå testet ut Armour siden 1 des. 06. - både alene og i kombinasjon med Levaxin. Grunnen til at jeg sluttet med Levaxin var at jeg hadde endel plager, bl.a. mye vondt i ledd og muskler, samt mye smerter i forbindelse med endringer i syklusen min. Disse plagene forsvant ganske fort etter at jeg sluttet med Levaxin!!
Gikk over fra 150 ug. Levaxin og 10 ug. Liothyrornin til en startdose på 1/2 g Armour. Var fult sykemeldt fra uken etter at jeg byttet medisin (formen gikk rett ned for fult) og har egentlig ikke kommet meg helt ovenpå ennå (jobber nå 60%). Jeg har kommet opp i en dose på 3 grain Armour - men hodet henger ikke med, blir utrolig fort sliten og desorientert, klarert ikke å fokusere på ting jeg holder på med, o.s.v. Sånn sett følte jeg meg bedre da jeg prøvde med et tillegg av 50 ug. Levaxin, men da kom muskel og ledd-smertene krypende igjenn :( Sluttet med Levaxin og smertene ha nå forsvunnet litt igjen - samtidig som hode og konsentrasjonen har blitt dårligere.
Har nå kommet frem til at jeg har tre valg:
*Bare Armour og godta at hodet ikke henger med
*Bare Levaxin (og liothyronin?) og ha muskel og leddsmerter, +++
*Kombinasjon Levaxin/Armour og ha litt av begge plagene
Sånn som jeg føler det nå er det nok det siste alternativet jeg går for, samtidig som det er lite motiverende å tenke at det ikke er noen annen løsning. Derfor spør jeg dere:
Er det noen som har noen tips på hva jeg gjør nå - ev. andre ting jeg kan prøve???
Setter utrolig pris på tilbakemeldinger!!
-
19-06-07, 16:26 #26
Har du prøvd å øke Armourdosen din da ?
Kan jo hende du må ha mer enn 3 grain ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-06-07, 19:09 #27baremei Gjest
Mitt forslag er å ganske enkelt godta at det kan komme til å ta lenger tid. Hvis du søker frem noen av mine innlegg om armour og form vil du se at for meg tok det lenger tid.
Et halvt år på Armour var nok til å jeg skjønte at dette var tingen, men det tok enda et års tid før jeg var på topp og ble der.
Nå er jeg i full jobb, takler flere travle uker etter hverandre både på jobb og sosialt, og fryder meg stort over at en liten lur på sofaen i ny og ne er nok til å få meg på topp igjen.
Så gi det en sjanse, det tar tid før kroppen klarer å reparere skadene og for hjernen til å fungere fullt ut igjen.
Men det går an, bare se på meg! Og jeg var syk i 10 før jeg fikk hjelp, har fått radiojod pga aggressive knuter og gikk tre år på Levaxin før .jeg byttet til Armour.
Nå tar jeg 2 3/4 grain Armour og 75mcg Levaxin, men små variasjoner gjennom året.
Tror jaggu det nærmer seg året siden siste blodprøve også, jeg...
-
28-06-07, 14:45 #28
Tusen takk for svar, n'fin og baremei
Har vært uten nett en stund!!
Nå har jeg vært hos legen og jeg fortsetter med Armour en stund til. Nå tar jeg 2,5 grain armour sammen med 50 mg Levaxin - formen er ganske grei, har endel hjerteklapp og litt høy puls til tider. Våkner mye om natten og har vanskelig for å sovne igjen (men nå er jeg trøtt og kunne nok sovnet på flekken) også er jeg veldig "sliten" i kroppen. Tenkte jeg skulle holde ut en uke til for å se om overdosesyptomene gir seg etterhvert, ellers så må jeg nok gå litt ned på armour-dosen en stund (det kan være "rester" av litt forhøyet T3 ved siste måling forrige uke).
Som du skriver baremei, så må jeg nok bare gi det tid, men jeg trodde aldri at jeg skulle bli så dårlig - og at det skulle ta så lang tid å komme seg opp igjen. Det var helt uaktuelt å ha det sånn som jeg hadde det i høst - med så mye smerter, o.l., men sånn som jeg har vært nå i våres er faktisk hakket værre!! Føler at dagene bare forsvinner uten at jeg orker eller makter å forholde meg til det.
-
28-06-07, 15:15 #29
Den tia den tia.
Vi må nok ta både den og tolmodigheten til hjelp - hvis vi har noen igjenda.....
Men ett sted går grensen !
Ikke finn deg i behandling som ikke virker bra nok. Ikke i det uendelige.
Har du noen å beklage deg til, så gjør det !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-06-07, 16:07 #30
Jeg har heldigvis en lege som lytter til meg. Han gikk med på at jeg skulle prøve Armour med en gang jeg foreslo det - og han har fulgt meg godt opp hele veien. Jeg er fortsatt 40% sykemeldt frem til jeg går ut i ferie - og planen er at jeg skal prøve meg på 100% jobb etter ferien. Skal tilbake til legen etter at jeg har jobbet i ca 2 uker for å se hvordan det fungerer. Har ikke gitt opp troen på Armour ennå - og det hjelper godt på motivasjonen å lese om deres positive erfaringer med Armour - også etter lang tids prøving og feiling!!
Men hvordan går det med deg n'Finn - har du merket noen bedring på hodet? (mener å huske at du også sliter med det at hodet ikke henger helt med??)
Lignende tråder
-
Erfaring med kombinasjon av Erfa Thyroid og Levaxin??
Av knaskepott i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 21-01-11, 10:24 -
Jeg har brukt Levaxin siden våren 2004
Av Lisbeth i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 24Siste melding: 14-09-10, 16:57 -
Dosering av Armour og Levaxin i kombinasjon
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 06-09-06, 21:42 -
kombinasjon levaxin og liothyronin
Av Anna i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 18Siste melding: 09-08-05, 12:30
Svar med sitat

Bokmerker