Viser søkeresultater 21 til 24 av 24
-
12-11-10, 17:33 #21
Sv: Lavt stoffskifte i 3 år og har enda ikke landet på en dose som jeg føler er ok
Din frykt er helt uberettiget.

Ingenting du gjør eller unnlater å gjøre vil redde kjertelen din. At du har høye antistoffer betyr ikke at kjertelen produserer. Selv har jeg etter 20 år med denne sykdommen høye antistoffer.
Ikke spekuler på antistoffene din eller hvorfor de er der eller hva du kan gjøre for å få dem bort. De er der, og har kommet for å bli. Det vil si at kjertelen før eller siden vil slutte å produsere. Du kan ikke basere medisineringen din på en eventuell restproduksjon som du ikke aner mengden av fra dag til dag og som ikke er målbar ut i fra den kunnskap som eksisterer i dag. Sats på å komme opp i en levaxindose som du opplever er god utfra dine symptomer og følelse av velvære. Klarer du ikke det finnes det andre medisiner. Men ikke vent, jo lenger du går på lavdosebehandling jo vanskeligere blir det å få opp formen igjen.
-
12-11-10, 17:46 #22
Sv: Lavt stoffskifte i 3 år og har enda ikke landet på en dose som jeg føler er ok
http://www.furst.no/bb/index6.html
Hvor de skriver :
Referanseområde: 100 kU/L (gjelder fra 17.06.2010)
Tolkning: Høye verdier ved autoimmun thyreoiditt, men økte verdier kan også sees ved hyper- og hypofunksjon av annen årsak. Antistoffet kan også finnes hos friske i lave konsentrasjoner, særlig hos kvinner og forekomsten øker med alderen. Ved subklinisk hypothyreose vil påvisning av anti-TPO kunne tale for thyroksinbehandling fordi den autoimmune prosess som regel fører til permanent hypothyreose i løpet av et par års tid.
---------------
De tar ikke så mange år før kjertlen er helt ødelagt, og uansett når du oppdager det, er det ikke noe å gjøre med det.
Man lar rett og slett kjertlen bare "brenne ut" fordi man har sånn klippetro på at Levaxin vil restaurere kroppens hormonbalanse.
Man eksperimenterer lite med problemet, altså å finne en kurabel behandling for kjertelbetennelsen.
Jeg har søkt mye på det, og det kommer jo litt nytt i ny og ne. Man har forsøkt med kortison og har en viss usikker effekt med det. Høy TSH fremskynder prosessen, men lav stopper den ikke. Også selen og mangel på D-vitamin er med i prosessen, men ikke noe konklusivt er å finne - dessverre.
Men det er helt klart at kjertelbetennelsen (thyreoiditten) er det avgjørende. Har den først begynt, er det ustoppelig pr. dags dato.
Og det hadde vært en fantastisk nyhet om de klarte å stoppe den.
Det furst jo skriver, betyr vel i klar tekst at har man anti-TPO er det bare å sette igang med behandling og ikke noe vits i å drøye med det.
Slik forstår jeg det iallfall.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
17-03-11, 11:10 #23
[QUOTE=Eirin;102248]''Hei
Vi pleier å anbefale at Levaxin justeres slik at TSH ligger mellom 0,5 og 1,5. og at FT4 blir lligende i øvre halvdel av referanseområde.
OBS: referanseområdet for stoffskiftehormonene varierer for de ulike laboratoriemetoder.
Armour inneholder både T4 og T3 . T3 har kort halveringstid i blod og gir en topp i stoffskiftet ca 1 1/2 time etter tablettinntak. Hypofysen som lager TSH "måler" konsentrasjonen av FT3 og FT4 i blod. Når det er topper i stoffskiftet vil hypofysen nedregulere sin TSH-produksjon. Pasietenter som bruker Armour har derfor ofte ikke målbart TSH: TSH blir derfor ikke noe brukbart mål på om dosen Armour er riktig . Pasienter som bruker Armour må få målt fritt T4 og Fritt T3. Legen må passe på at verdiene for FT4 og FT3 ligger under øvre normale referansegrense. Hvis pasienten får for mye Armour kan det føre til hjertebank, uro og varmeintoleranse.
Vennlig hilsen Louise Koren Dahll
overlege , thyreoideapoliklinikken . OUS Aker.''
Hei!
Når og hvordan fikk du det svaret fra Dahll? Jeg kunne tenke meg å vise det til legen min. Ikke for å overbevise han, men som en "trygghet" på at vi gjør det riktig mht til at jeg nettopp har begynt på Armour. (Og han ikke har erfaring, men er åpen for det) Lav TSH nå, og alt for lav T4 og T3. Ved doseøkning vil nok TSH bli supprimert.
Mailet du henne bare?
Sorry at jeg kupper tråden her, ble bare så glad da jeg så det Dahll hadde skrevet! Betryggende
-
17-03-11, 12:06 #24
Hej Ceci

Eirin har citeret fra en anden tråd (også findes på forsiden af forummet). Hvis du læser Symptomer på lavt stoffskifte i minst ti år, finder du svar på dine spørgsmål der.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Ikke lavt stoffskifte likevel?
Av Claudia i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 20-10-10, 17:55 -
Det lave stoffskiftet ikke har slått ut enda?
Av Marielle i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 09-03-10, 10:08 -
Levaxin. Jeg føler at min dose ikke er helt rett!
Av Silje T-S i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 06-02-09, 11:13 -
Lavt stoffskifte, selvom ikke s-ft4 er unormal?
Av gretal i forumet Lavt stoffskifteSvar: 44Siste melding: 29-06-08, 15:30 -
Noe kurer som ikke ødlegger da mer for Lavt stoffskifte?
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 33Siste melding: 10-05-06, 16:40

Svar med sitat

Bokmerker