Viser søkeresultater 21 til 30 av 34
Tråd: Legen sier jeg er OK
-
13-05-10, 09:24 #21
Sv: Legen sier jeg er OK
Hvorfor netop Balderklinikken, Kurt? Hvis jeg var i samme situation som din, og skulle alligevel på en lille rejse for at komme dertil, ville jeg så afgjort hellere tage til Heggeli. Se evt. tråden Foreløpig hurra for Heggeli.
Grunden til min anbefaling er, at Balder-lægerne synes medicinsk-politisk at følge TSH-regime i en grad, der godt nok ikke er så iøjnefaldende som almindelige lægers, men den er der. Det har der været skrevet om her på forummet en del på det sidste. Jeg mener hjerteligt og ærligt, at du har ikke brug for at smide gode penge efter en klinik, hvor du bliver behandlet efter, hvor højt eller lavt dit TSH er. Det ser ud som om du er det i forvejen, hos de/den læge der angiveligt har pt ansvar for din (u)behandling. Selv hvis priserne er de samme som Balders, mener jeg at med dit sygdomsbillede er pengene bedre brugt på Heggeli (blot du undgår denne læge).
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
13-05-10, 10:37 #22
Hei Anisa
Heggeli kan sikkert være bedre på mange måter. Men jeg synes det er litt "sårbart" å kun støtte seg på en lege som det ryktes skal være bra der. En annen kvinnelig lege på Heggeli har visstnok et dårlig rykte. Det virker uprofft og lite "helthetlig" spør du meg, når begge jobber innefor samme klinikk.
Hva om denne flotte legen slutter osv. På Balder er det jo flere, og de kjører samme praksis så vidt jeg vet.
Men så klart- om man skulle få oppleve et "TSH tyrrani" på Balder, så får man heller forsøke å bytte lege/behandlingssted. Det kan imidlertid tenkes at noen blir bra før de får erfare et eventuelt "TSH tyrrani".
-
13-05-10, 11:17 #23
Man kan altid følge sin læge. Det er værre når der er læger man er helst fri for at følge. Jeg er enig med det "helthetlig" og den kvindelige læge, der egner sig ikke til at behandle sygdom i thyreoidea. Mon Heggeli ikke en skønne dag foretager sig noget i det henseende. Jeg kan ikke forestille mig andet.
Det er rigtig Berit
Men ved du hvad? Med 4 børn, en samlever der er ved at pakke sammen og et nyt hus, sikkert med gæld i.... føler jeg ikke, at Kurt har "råd" til alt for mange "eksperimenter". Balder følger TSH-regime og her ligger jo også årsag til Kurts problemer i forhold til hans aktuel behandling, så hvorfor i alverden gentage (høre på) det samme på en ny klinik, for de penge man endda i forvejen ikke har for mange af?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
13-05-10, 12:32 #24
Hei - du kommer fort opp i noen tusen på Balder. Bør nok regne med minst 2500,- for første konsultasjon slik andre skriver om her. Litt avhengig av hvilke prøver de vil ta. De fleste vanlige betales av trygdekontor. Det er imidlertid mulig å få en telefonkonsultasjon på Balder. Kjenner noen som har kontakt med Balder på denne måten. Du slipper jo reiseutgiftene. Link til et FB-forum der en har lagt ut om sin erfaring. http://www.facebook.com/group.php?gi...845&topic=6265.
Jeg husker ikke navnet, og finner det ikke igjen, men har lest på andre forum at det skal være en mannlig lege tilknyttet Aleris i Trondheim som skal være god på stoffskiftesykdommer. Du kan jo kanskje ringe dit? Da slipper du iallefall reiseutgiftene.
Jeg kikket imidlertid litt på de første innleggene dine med prøvesvar. Om fastlegen ikke vil være med på lavt stoffskifte om mener dine blodprøver bekrefter at du ikke har lavt stoffskifte bør jo alle andre diagnoser som har liknende symptomer også utelukkes. Om blodprøvene du poster er de eneste som er tatt det langt fra nok til å avkrefte andre diagnoser/sykdommer som kan ha samme symptombilde. Så her er det bare å starte med eliminasjonsprosessen
Mens du tenker deg om vedr. privatklinikk kan du jo forsøke å snu på det ovenfor legen. Hvis det ikke er stoffskiftet må det være noe annet som ikke fungerer. Få din vanlige lege til å rekvirere en del andre helt vanlige prøver som for eksempel total jenstatus - du har forhøyet S-Ferritin. S-Ferritin alene sier lite om alt og bør i alle fall taes sammen med noe så enkelt som en CRP. Høy S- Ferritin utelukker ikke jernmangel da det er et akutt fase protein som øker ved aktive prosesser. (f.eks. betennelser)
Be om å få tatt eksempel følgende i første omgang. Leger blir litt stressa av for mye på en gang:
S-Jern/TIBC, S-Jernbindingskapasitet, S-Jernmetning, S-Ferritin samt B-Hemokromotose , CRP for å se din totale jernstatus og utelukke Hemokromatose, og aktive betennelsestilstander i kroppen da du er sliten og trøtt.
I tillegg bør S-Kalsium, S-Magnesium, S-Selen, S-Sink, og gjerne alle andre mineraler og vitaminer. Noen av disse øker og andre synker ved stoffskiftesykdommer (som sekundærmarkører). Magnesium kan for eksempel bli høy ved hypotyreose. Sammen med disse bør P-PTH måles for å sjekke kalsiumstoffskiftet og at dine biskjoldbrukskjertler.
Det bør også gjøres flere blodprøver av elektrocytter og hematologi som for eksempel MCH, MCV, MCHC. For eksempel vil forhøyet MCV som ikke skyldes anemi bygge opp under diagnosen hypotyreose da forhøyet MCV som ikke skyldes anemi (som først kan utelukkes av full jernstatus) i mange tilfeller skyldes hypotyreose.
Kan poste mer siden om du er interessert men orker ikke mer akkurat nå.
-
13-05-10, 14:08 #25
Den legen du har.. er kanskje moden for utskiftning

høres ikke ut som h*n er noe å spare på
(Les: Legen din ikke er OK
)
Foreslår i så fall at du lager en ny tråd,
med - f.eks: "Trønder i nød - forslag til annen fastlege!!?".
Så kan du bytte over før det blir Juni.. billigere
og kanskje vel så greitt som å reise ens (kjemperdyre) ærend til Balder -
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
15-05-10, 07:22 #26
Takk til alle for kjempeinteressante svar. Ser jeg har mye å opplyse min fastlege om. (Blir vel sur av å bli informert også, kjenner jeg hun rett)
Men det blir snakket om elemineringsprossesen, det forklarte jeg legen min om sist, at hvis hun mener jeg ikke har lavt stoffskifte, da må det være noe annet. For jeg har det ikke bra. Så derfor prøve å se om jeg har løsemiddelskade. Har blitt utredet for om jeg snorket mye (det var hva det hele startet med) om jeg hadde for lite "kvalitetssøvn" som igjen førte til uopplagthet osv. Men nei, ikke utslag der. Men skal vel være forsiktig med å bytte fastlege til noen som er ledig, det sies det er en grunn til at de har ledig kapasitet?
Begynner hvertfall å få forståelse hjemme nå, om at energien er fraværende. Det letter hverdagen mye, at jeg ikke til enhver tid må prester noe.
Har ikke fått svar på Anti-TPO heller enda (snart 2 uker siden prøvetaking). Men kjenner jeg dem rett, er det ikke noe å opplyse om. Er vel innom grenseverdiene. Men jeg skal nevne det rexxy69 skriver. Mye bra der.
Håper alle får en Energisk 17 Mai.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
15-05-10, 08:18 #27
Håper ikke lista til fastlegen du har er full - hun høres ikke ut til å være spesielt dyktig. Selv byttet jeg mange ganger før jeg fant en som er brukbar og jeg kan snakke med. Hun ble også litt sur i begynnelsen, spesielt når jeg kom med blodprøvesvar fra Balder. Av en eller annen grunn tok hun seg sammen da og nå går det veldig bra. Virker som hun leste seg opp etter den episoden. Det var fastlegen som satt meg på Armour, ikke Balder de ville optimalisere Levaxin ennå lenger. Forsøk å bytte - tror ikke du har så mye å tape. Iallefall får du en ny start, som gir litt håp. Når jeg var i bytteperioden ba jeg alltid om en dobbelttime første gangen så jeg ikke ble sparket ut etter 10 minutter.Men skal vel være forsiktig med å bytte fastlege til noen som er ledig, det sies det er en grunn til at de har ledig kapasitet?
Anti-TPO tar ikke så lang tid å analysere - svaret bør foreligge. Håper den er negativ - det er noe herk med disse antistoffene - ønsker deg ikke en thyreodoritt Kurt.Har ikke fått svar på Anti-TPO heller enda (snart 2 uker siden prøvetaking).
H :-)
-
15-05-10, 21:49 #28
Tror legen er fullbooket ja, men på samme legesenter er det en annen lege som jeg har større tiltro til.. Prøve å komme meg til han neste gang. Si det er noe mannlig jeg vil ta opp med legen
)
Er sikkert mange her som er sykemeldt på dette grunnlaget. Jeg går på jobb hver dag, kommer hjem å får sikkert 2 sekund hvile før noe må gjøres. Dette gjør vel ikke situasjonen min noe enklere. Er enda oppe om natta med en av tvillingene (mating). Så starter dagen ca klokken 06.00. Ikke optimalt.
Skal slutte å sutre nå..For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
16-05-10, 10:41 #29
Hei Kurt.
Det høres enormt slitsomt ut slik du har det.
Jeg føler med deg. Fire barn, og små tvillinger. Du er en skikkelig helt som makter det livet du lever nå, tenker jeg. Men husk å kom deg til legen så raskt som mulig, for sånn her kan du jo ikke gå lenge uten å bli helt ødelagt!
Jeg fikk lavt stoffskifte etter fødsel for 14 mnd siden. Hele permisjonsåret var grusomt slitsomt, med nattevåk og urolig baby. Jeg tok det meste siden jeg tross alt var hjemme. Mannen min var irritert på meg fordi gårdsdagens middagsrester fortsatt stod på bordet når han kom hjem, og huset ikke var ryddig. Skjønner jo det.
Nå som trollet er ute av esken, møter jeg langt større toleranse. Han tar all nattevåk (selv om det ikke er så mye av det lenger) og står opp med ungene kl seks. Jeg får sove til halv åtte. Dette har betydd og betyr utrolig mye for meg.
Om du skulle ha vanskeligheter med å overbevise legen om å starte med Levaxin, kan det være en ide å "overdrive" litt, ikke spar på kruttet når du forteller hvordan du har det. Kan feks også si at en bekjent av deg hadde det på samme måten (men at det ikke slo ut så voldsomt på blodprøver, dersom det er tilfelle hos deg) og fikk enooooorm hjelp av Levaxin. Si at du ønsker sterkt å prøve det for en periode for å se om det virker; om det ikke har effekt, så slutter du så klart.
-
16-05-10, 21:10 #30
Hei Berit1974
Kan vel ikke annet enn å være enig med deg. Det er veldig slitsomt å ha det slik. Jeg er jo egentlig av den typen som liker å bruke kroppen i noe fysisk hele tiden, enten det er på jobb, i hjemmet eller i trening. Men nå er det kun jobb som går sånn någenlunde greit. Kjenner meg også igjen i det du skriver om matrester. Det er jo til tider at sambo tar med alle barna ett sted og forventer at jeg tar av bordet, setter på en maskin med klær og kanskje støvsuger litt. Men ikke mye som blir gjort.
Jeg skal bestille meg ny time på Tirsdag. Jeg skal legge på en del, å krysse fingrene. Men det er vel sikkert greit å starte med Levaxin eventuelt, å se om det blir noen som helst bedring?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
Lignende tråder
-
Grei T4 sier legen, men lav TSH. Føler meg allikevel sliten!
Av minus i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 05-06-13, 20:19 -
Legen min sier jeg er overdosert
Av Siven i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 58Siste melding: 17-03-10, 18:09 -
Helse- og omsorgsminister sier....
Av Mod i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 1Siste melding: 07-05-09, 21:44 -
Hva sier TRAS noe om?
Av Carro i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 18-03-09, 10:01

Svar med sitat

Bokmerker