Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Jeg merker små bedringer, jeg synes verden er litt mindre bråkete enn for halvannen uke siden. Jeg syntes det var slitsomt med unger som smæler lego i gulvet hos legen, men nå går det ikke fullt å mye gjennomm marg og bein! Og jeg klarer å følge med når det diskuteres her i huset. Jeg falt av etter setning to eller tre tidligere.
Jeg har kanskje litt mer selvironi. Men er ikke helt sikker på om det skyldes medisinene...
Ja, det høres ut som om det går riktig vei, om enn sakte. Jeg var spent på å høre hvordan det gikk med deg! Og det kommer til å gå bedre også, særlig når du får høyere dose av både hc og thyroxin! (Håper du slipper å gå tom for thyroxin!)

Jeg har ikke bedt om DHEA, men spurte legen om progesteron-krem, men ha var litt lunken til det. Han mente at jeg allerede gjorde så mye "hormonelt" med kroppen for tida - hc og opptrapping av naturthyroxin - at det ville bli for mye på en gang. Er delvis enig, men jeg fikk ikke tatt "binyreagrumentet" for å bruke progesteronkrem, jeg snakket kun om pms-problemene. Jeg skal ta det opp igjen neste gang jeg er der om tre uker.

Jeg har kommet meg over problemene med kraftig underdosering i forbindelse med oppstart av naturthyroxin. Jeg føler at jeg er i en postiv stim. Formen blir gradivs litt bedre for hver uke. Nå er jeg på 2,75 grain NT og ca 30 mcg levaxin (skal kutte ut levaxin snart). Har avtalt med legen at når jeg øker til 3 grain skal jeg holde dosen noen uker. Har akkurat økt til 27,5 mg cortef. Tror jeg kanskje må gå høyere der også? Jeg tror dessuten jeg trenger høye doser med thyroxin. Har langt igjen, føler jeg.

Men formen svinger fra dag til dag. Og jeg veksler mellom å være veldig optimistisk til å bli litt motløs på dårllige dager. I dag har jeg en dårlig dag med mange, plagsomme symptomer (tungt å skrive på pc - skriver masse feil med dårlig språk etc). Men alt i alt er jeg i en positiv stim.

Det er vel bare å si: "hang in there"

Og du er heldig som har den legen, Vigdis!!

Rufus