Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.

Hei hei Gunnda og Blondie.

Takk for svar Gunnda,og jeg er enig i dette Men ettersom høg puls ved små doser thyroid kan forenes med dårlige binyrer, er det logisk da, at man venter med neste doseøkning til pulsen roer seg? Altså som et slags tegn på at binyrene henger med igjen?? Jeg tenker som en slags forholdsregel når man starter på thyroid?

Men dette blir jo veldig kategorisk, men jeg syns det er artig å fundere litt
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

En liten update på formen min osv..

Har for noen dager siden økt til 40 mg pregnenolone tabletter, og står stadig på 2 tabletter barbasco plus hver dag... Har vært uten binyrestøtte med kortisol -innhold i over en uke nå.
    Det virker som om denne binyrestøtten er den beste jeg har kommet fram til så langt, etter å ha prøvd vanlig DHEA en stund... Sistnevnte fikk jeg voldsom hodepine av ved 12.5 mg, og stod derfor på 6.25 mg, noe som jeg ikke følte hadde noen effekt i det hele tatt..

Jeg føler jeg blir litt og litt klarere i hodet hver dag, samtidig føler jeg at jeg fungerer nogenlunde i en ikke stressende hverdag med mulighet for noe hvile om nødvendig.. Jeg deltok som tilskuer hele lørdagen ift. min eldste datters fotballturnering, og det gikk veldig fint, selv om jeg fikk en liten periode på kveldstid som jeg var meget sliten.. Men det beste var liksom følelsen av at hodet hang med hele dagen. Det som er litt tankevekkende, som jeg også følte i starten med erfaen før binyreproblemene startet, er at jeg merker at nyansene i følelseslivet mitt sakte trer fram igjen... Med dette mener jeg også disse rare "nyanse-perspektivene" jeg husker jeg hadde mye av som barn og ungdom... Litt vanskelig å forklare, men en føler seg levende og tilstedeværende på en måte..

Jeg går også en liten tur hver dag, på en ca 3-4 km.. Jeg får ofte en liten downperiode etter turen, men i går gikk dette over etter en time eller noe,og jeg fungerte fint resten av kvelden. Med downperiode mener jeg følelsen av trøtthet.. Jeg våkner tidlig om morgenen, og er oppe til ca kl 23 på kvelden.

Jeg går nå på 135 mg erfa hver dag, og skal så på denne dosen i en 3-4 uker til.. Pulsen min er av og til veldig høy,og særlig ved bevegelse, men andre ganger er den helt normal. Det pussige, som jeg har kjent på før også, er at pulsen roer seg etter inntak av erfa på morgenen. Jeg ser at STTM sier noe om at pulsen hos mange har roet seg etter at de har kommet opp i anstendige doser erfa, som 3 grain og over, men jeg syns det er vanskelig å tolke dette rent teoretisk.. Men det stemmer liksom på morgenen hos meg da...men...

Jeg deler erfaen opp i tre nå, i stedet for i 2, og det virker som om jeg blir i litt bedre form av dette, at kanskje binyrene mine ikke sliter så for å henge med.. Så faktisk i går at STTM anbefalte dette av samme årsaker også.. Og dette rimer jo mere rent teoretisk også da..

Venter fremdeles på Ora adren, for å støtte binyrene mine ytterligere,og det blir spennende og se hva slags effekt denne medisinen har.

Er stort sett ved veldig godt mot, men begynner å irritere meg så smått over personer som ikke skjønner at dette tar tid.. Det er jobb nok å motivere seg selv i blandt liksom. Prøver å være rasjonell og tålmodig og ikke lage noen store poenger ut av dette, men jeg kjenner det røyner på når min personlighet blandes med symptomene på sykdommen min. Men det er vel for mye å be om, og bli forstått hele tiden. Sånn generellt sett er jeg en ganske blid, rolig, men engasjert dame, med sans for detaljer og med god hukommelse.. Med noen "allergier" som stadig hisser meg opp ..

Det å være litt likegyldig, sløv og lat, er vel ikke det som har kjennetegnet min væremåte før i hvertfall.. Men de siste dagene har jeg som nevnt merket at alt går framover, og det er jeg glad for.

Ha en fin dag alle sammen!

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Det er dessverre sånn at altfor mange tror at det er å ta en liten pille daglig, og så "vips" så går alt over. Det er få som skjønner at det er en sykdom som gravis utvikler seg og "gnisser på alle kroppens funksjoner underveis" og at det dermed også er et langvarig pusslespill å finne veien tilbake.

For min del virker det som at jeg har sluppet billig unna denne "gnissingen" - altså at betennelsen kom kraftig når den endelig slo skikkelig ut og at jeg dermed ikke er så nedslitt som mange her inne er.

Håper at du klarer å "vingle" deg framover til enda bedre form. På meg virker det bestemt som at flere biter faller på plass for deg nå.
    Det der med pulsen er interessant. Jeg ha gått fra 72/min til ca 82/min nå... Men jeg tror dessverre det også henger sammen med vektøkningen. Sålenge det ikke går høyere har jeg bestemt meg for å ikke bry meg om det.

Jeg vet ikke hvor mye du vil blande, men rosenrot er en mulighet som generelt adaptogen.. /binyrestøtte.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Jeg vet ikke hvor mye du vil blande, men rosenrot er en mulighet som generelt adaptogen.. /binyrestøtte.
    Dette skal jeg jammen prøve! Takk for at du svarte! Håper framgangen din fortsetter!

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Hej kære Jeanette

Nej, ingen forstår, at dette tager tid. Det passer meget godt sammen med, at der heller ikke er nogen, der ved, hvad skjoldbruskkirtlen er for en, eller at den er grundlaget for hele resten. 0g binyrerne ... deres funktion er også ukendt i store dele af befolkningen, mener jeg.

Desværre er det så, at mange blander sygdom og personlighed sammen. Måske kan man sige, at så meget desto større grund er der til at sige til og fra på de tidspunkter, det skal siges. Det er jo til gengæld lettere sagt end gjort, når man har færre kræfter, end man ellers ville have. Jeg har også ofte oplevet, at jeg ikke når at reagere, når folk bliver irriterede, fordi de mener, man er lad og hvad de nu ellers går og forestiller sig. Jeg forsøger at lægge det fra mig - og hvis nogen fx bliver sure, fordi jeg ikke er hurtig til at få varerne i poserne hos købmanden, så siger det vel mere om dem end om mig?

Mht. puls har jeg registreret, at jeg mærker mere til min, jo mere træt, jeg er. Derfor gælder det for mig meget om 1) at se til, at medicinen rækker - jeg er begyndt at ta' den af to omgange - og 2) at hvile eller sove, før det kommer dertil.

Jeg synes, det er vældig flot, at du går en tur på 3-4 kilometer. Jeg synes ikke, det er nogen 'lille tur'. Jeg er sikker på, min hund ville sætte pris på, hvis jeg gik 3-4 kilometer med ham, men det gør jeg ikke - jeg går til gengæld 4 ture om dagen à ca. 1 kilometer. Cykler med barnet i skole og render rundt med hunden ... Men gjorde jeg som du, tror jeg ikke, jeg fik hverken vasket tøj eller lavet mad og den slags ... Men det kommer vel en dag.

Måske skulle du prøve at gå flere men kortere ture og se, om det kunne gøre en forskel for din krop en periode? Jeg har lige læst, at den danske læge Carsten Vagn Hansen skriver bl.a. flg. på dsgnet.dk om binyretræthed og motion:

"Få regelmæssig, daglig motion. Det er godt mod både stress og depression. Vælg en for for motion, som du kan lide. En god gåtur på en halv time, gerne et par gange dagligt, er fint. Men start småt, fx med 5-10 minutter nogle gange om ugen, og trap langsomt op. Cykling, svømning og meget andet er også god motion. Men undgå overanstrengelse. Det stresser også kroppen og går ud over immunforsvaret. Start langsomt, og hvis du får det dårligt efter motion, så sæt tiden, hvor du motionerer, og tempoet ned."

Hvad han ellers skriver af kloge ting om emnet, kan du læse nedenfor - du ved måske nok det meste

Nielsigne

"Binyretræthed - svækkede binyrer
    Binyretræthed er en del af det moderne stress syndrom. Der er tale om, at binyrerne på
    grund af overbelastning af forskellig art ikke er i stand til at klare deres arbejde på normal og tilfredsstillende vis.

Binyrernes arbejde er blandt andet at hjælpe ved belastninger af både legemlig og følelsesmæsig art - kropslig og psykologisk stress. De er for eksempel en forudsætning for, at vi kan flygte eller kæmpe ("fight or flight"), hvis vi bliver overfaldet.
    Binyrerne sidder oven på nyrerne og deres rolle er altså først og fremmest at styre kroppens tilpasning til stress af enhver art. Kan de ikke det, kan have binyretræthed.

Binyretræthed kan forekomme i alle aldre og hos begge køn. Den kan forekomme alene, eller den kan være en følge af andre kroniske problemer med sundheden, for eksemple
    allergier, alkoholisme, depression, type 2 sukkersyge, kronisk træthedssyndrom, fibromyalgi, leverbetændelse, lavt blodsukker, hjertesygdom, problemer med overgangsalderen, PMS (præmenstruelt syndrom), leddegigt, kroniske lungeproblemer eller fedme. For lavt stofskifte kan give de samme symptomer. Årsagen kan også være langvarigt brug af binyrebarkhormon.

Symptomerne kan være følgende:
    * Uforklaret træthed, især om morgenen
    * Besvær med at komme op om morgenen, selvom man er kommet i seng i tide
    * Følelse af nedkørthed eller overbelastning
    * Lavt blodtryk
    * Nedsat kjønnsdrift
    * Svækket immunforsvar, besvær med at komme sig efter sygdom og stress
    * Trang til salt og søde ting
    * At man har det dårligt om eftermiddagen
    * At man har det bedst efter klokken 18 eller efter aftensmaden
    * At man føler sig lettere deprimeret

Dette er kun nogle af mange symptomer, og de fleste af dem kan skyldes andre ting.

Den bedste måde at finde ud af, om der virkelig er tale om trætte binyrer, er at måle binyrebarkhormonet kortisol. Indholdet i blodet svinger meget døgnet igennem og skal derfor undersøges på forskellige tidspunkter. En enkelt måling er uden værdi. I USA undersøger man kortisolmængden i en spytprøve. En enkelt blodprøve er uden værdi.

For lavt indhold af kortisol kan ses ved Addisons sygdom, hvor det er binyrebarken, der ikke kan danne nok hormon. Man kan også se nedsat kortisol, hvis hypofysen ikke danner nok af hormonet ACTH, der stimulerer binyrebarken til at danne hormoner. Man kan skelne mellem disse to muligheder ved hjælp af en bestemmelse af ACTH i blodplasma eller ved hjælp af en Synacthen-test.

Hvis man har trætte binyrer, skal der gøres noget ved dette, ellers forværres situationen. Man vil ikke kunne klare selv almindelig stress, har sværere ved at klare infektioner. bliver træt og får problemer med at koncentrere sig.

Der er heldigvis meget, man kan gøre for at få binyrerne til at fungere ordentligt igen, blandt andet ved hjælp af ændre sin kost og livsstil i det hele taget.

Spis mad af god kvalitet, helst økologisk eller biodynamisk. Spis mad, der er grov og naturlig, altså ikke raffineret kost så vidt muligt. Grønt og frugt.
    Man skal have sunde fedtstoffer, for eksempel olivenolie, avocado, fed fisk, fiskeolie, hørfrøolie og kæmpenatlysolie. Smør indeholder også gode fedtstoffer, så det er i orden at spise smør med måde.
    Protein skal også være af god kvalitet. Undgå helst svinekød, og vælg fjerkræ, kalvekød, lam og fisk.

Ved salttrang er det fint at salte maden mere, men det skal helst være med havsalt, for eksempel Himalayasalt, Læsøsalt eller Mariagersalt. Havsalt indeholder en række vigtige mineraler, hvor almindeligt bordsalt kun indeholder natriumklorid.

Tyg maden grundigt, så den bliver blandet med fordøjelsesenzymer allerede i munden. Tag gerne et tilskud af vegetabilske fordøjelsesenzymer til hvert måltid. Især når de spises kogt eller stegt mad.

Undgå fødevarer og drikke, der giver hurtig energi, men går ud over binyrerne. Det gælder sukker og ting, der er lavet af fint, hvidt hvedemel, kaffe, sort thé, cola og andre
    drikkevarer med koffein og brus. Undgå også friturestegte ting, fastfood og margarine,
    da fedtsyrerne her ikke er gode, eller vi får alt for meget af dem.

Undgå mad og fødevarer, som man er følsom overfor, altså ikke tåler ret godt eller er allergisk overfor. Lav en kostdagbog og skriv ned, hvad du har spist eller drukket, inden du har fået det dårligt. Det er især ting som mælk, hvede, æg, majs, soja, penanuts, chokolade, tomater og oksekød, som kan være svære at tåle.

Spis morgenmad før kl 10.00, frokost ved 11-12 tiden, mellemåltid ved 14-15 tiden, middag ved 17-18 tiden og spis lidt, men godt før sengetid.

Få regelmæssig, daglig motion. Det er godt mod både stress og depression. Vælg en for for motion, som du kan lide. En god gåtur på en halv time, gerne et par gange dagligt, er fint. Men start småt, fx med 5-10 minutter nogle gange om ugen, og trap langsomt op. Cykling, svømning og meget andet er også god motion. Men undgå overanstrengelse. Det stresser også kroppen og går ud over immunforsvaret. Start langsomt, og hvis du får det dårligt efter motion, så sæt tiden, hvor du motionerer, og tempoet ned.

Lær at styre din stress. Du kan for eksempel gå til en afspændingspædagog, gå til yoga, Tai Chi eller Qi Gong, meditation eller andet. Føler du dig stresset, så træk vejret dybt tre gange og smil. Det slapper både krop og sind af. Åndedrættet er meget vigtigt for sindet.

Lad være med at bruge din tid og dine kræfter på mennesker, der suger energien ud af dig og ikke giver noget igen. Vær sammen med mennesker, der støtter dig, er opmuntrende, får dig til at grine og til at føle dig godt tilpas. Se sjove film.

Sørg for at få en god nattesøvn.. Prøv at komme i seng før kl 22.00 og sov ikke for længe om morgenen. Få gerne 8-9 timers søvn. For at bedre søvnkvaliteten vil jeg anbefale melatonin 3 mg ved sengetid. Melatonin er et signalstof, der dannes i hjernens koglekirtel og er med til at styre både nervesystemet, hormonsystemet og immunsystemet.

D3-vitamin, der er det naturlige D-vitamin, har også stor betydning for immunsystemet. Vi har behov for mindst 50 mikrogram D3-vitamin dagligt, gerne 100 mikrogram, undtagen de to sommermåneder, hvis vi får nok sol på kroppen. D3-vitamin kan tages i doser på op til 150 mikrogram dagligt (10.000 enheder) uden at det skader.

Signalstoffet melatonin er vores kraftigste selvlavede antioxidant, der dannes i koglekirtlen i hjernen og er med til at styre både nervesystemet, hormonsystemet og immunsystemet. Det kan anbefales at tage 3 mg ved sengetid.

Man kan styrke sin egen dannelse af melatonin ved at få mindst en times kraftigt dagslys først på dagen (ved at være ude eller ved a tbruge en lampe eller pære med lys af dagslyskvalitet) og ved at sove i totalt mørke.

Der er også gode muligheder for at styrke sin egen dannelse af melatonin og skaffe sig et naturligt tilskud. Der er en hel del melatonin i havre, majs, ris, ingefær, tomater og bananer. Aminosyren tryptofan, der via serotonin omdannes til melatonin, kan man få mere af ved at spise fx spirulina, soja, hytteost, kyllingelever, tofu, kalkun og kylling, mandler og peanuts. B6-vitamin kan stimulere produktionen af melatonin, da det omdanner tryptofan til serotonin, der er forstadiet til melatonin. Noni juice kan øge effekten af serotonin og dermed stimulere pinealkirtlen og indeholder også disse stoffer.
    Calcium og magnesium er meget vigtige for produktionen af melatonin, så det er en god idé at tage tilskud af disse to mineraler om aftenen. Meditation og andre ting, der kan nedsætte stress, kan klart øge produktionen. Dertil kommer ovennævnte lysbehandling.

Visse lægemidler nedsætter mængden af melatonin. Det drejer sig fx om acetylsalicylsyre, ibuprofen og lignende gigtmidler, blodtrykssænkende midler af typen betablokkere og calciumblokkere, sovepiller og beroligende midler. Det gør kaffe, tobak og alkohol også.

Undgå miljøgifte. Sørg for at luften er ren, og ikke fyldt med støv, røg, kemiske stoffer. Luftbårne kemiske stoffer som for eksempel parfume, hårspray og opløsningsmidler belaster binyrerne.

Kan du ikke undgå udsættelse for kemiske stoffer, så tage ekstra antioxidanter. Hjælp leveren med at udskille kemiske stoffer, du har ophobet i kroppen. det kan du for eksempel gøre ved at bruge naturmidlerne Elixir, Marietidsel eller Cypar. Chlorella alger, for eksempel BioReurella, er også gode til at udrense med og indeholder desuden gode kosttilskud.

Få et ordentligt eftersyn hos tandlægen. Betændelse i tandkødet, eller endnu værre, betændelse i tandrødder, kan belaste både binyrer, hjertet og nyrerne betydeligt. der vil ofte være ømhed af en eller flere tænder.

Amalgam ("sølvplomberne) i tænderne kan forgifte kroppen og være en årsag til trætte binyrer og meget andet. Man kan få undersøgt, om man kan tåle amalgam, ved hjælp af en MELISA-test (se www.melisa.org ), der foregår via en blodprøve.

Tag kosttilskud. Ved trætte binyrer er der dels et større behov end normalt, og dels er depoterne i kroppen oftest helt udtømt.
    Tag 1-2 vitamin-mineraltabletter af god kvalitet dagligt, fx Spektro eller Omnimin.
    Tag syrestabilt C-vitamin (fx Ester C eller Bio-C) et gram 3 gange dagligt, og E-vitamin, for eksempel Cardi-E, to kapsler dagligt.
    Tag magnesium (ikke Magnesia) 500 mg dagligt.
    Tag tilskud af stærke B-vitaminer, der er vigtige hjælpestoffer i alle kroppens funktioner.
    Især panthotensyre, B5-vitamin, er vigtigt for binyrerne.
    Selen er et vigtigt antioxidant, som langt de fleste har for lidt af, da jorden i Danmark er selenfattig. Tag 200 mikrogram dagligt, fx som Seleno Precise.

Aminosyren L-carnitin, 1-3 gram dagligt, styrker cellernes kraftværker (mitokondrierne) og sikrer tilførslen af de sunde fedtsyrer til mitokondrierne.
    Q10, der er et vigtigt hjælpeenzym i kroppen, er også vigtigt for mitokondrierne.

Det kan være gavnligt at tage et tilskud en et adaptogen, et stof der styrker og modvirker stress. det kan for eksempel være Rhodiola roseae (fx Arctic Root), Ginseng, Gingko biloba, ingefær eller lakrids. Lakrids kan i nogle tilfælde sætte blodtrykket for højt op, så vær opmærksom på dette.

I nogle tilfælde kan det være nødvendigt at få hormoner, som for eksempel naturligt kortisol, DHEA, pregnenolone eller progesteron, men det må man kun få under lægelig vejledning på baggrund af blodprøver.

Psykologbehandling med kognitiv adfærdsterapi er også en værdifuld behandling.

(Kilde: James L. Wilson, der har skrevet bogen "Adrenal Fatigue: The 21st Century Stress Syndrome (Smart). Se hans hjemmeside www.adrenalfatigue.org

Læs evt. også denne blog:
    http://stresserogsaaenfysisksygdom.blogspot.com/
    "

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Jeg er også imponert av at du hver dag går turer på 3-4 km. Det er en god tur i mine øyne

I dag begynner jeg for øvrig å merke effekt av egen doseøkning. Hadde faktisk LYST til å gå tur i dag, selv om det ikke ble tid oppi alle andre ærender, men i morgen blir det tur- en liten en i alle fall....

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Tusen takk for svar Nielsigne og Berit!

Ja, kanskje det er langt med 3-4km? Det er jo så lite ift. det jeg kunne legge ut på før. Kunne jo gjerne svømme 1000 meter 3 ganger i uka, og gå/jogge 1-2 ganger samme uke.. Og da jogget jeg ca 5 km, eller gikk enda lengre.. Og dette tålte jeg helt fint, til jeg etterhvert merket at jeg ikke klarte å jogge, men å gå, og merket at jeg ble dårlig både under og etter trening..

Og jeg har alltid trent for å slippe unna negativt stress egentlig, og jeg nyter til fulle turene med bikkja.. Tenker mere rasjonellt gjør jeg også; sorterer liksom annerledes. Merker også at jeg blir stresset og sur av bare å bevege meg inne en hel dag.

Dr.Wilson sier jo at man skal trene, men lystbetont lett trening, når man har trette binyrer. Problemet er jo, at han ikke skriver noe om stoffskifteproblemer samtidig..

Jeg går aldri denne turen, hvis jeg merker at jeg slettes ikke orker. Men dere har helt rett, det kan godt hende dette blir for mye.. Sier Dr.Lam noe om trening mon tro??

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Kan ikke erindre at Lam har sagt noe spesielt mht trening og binyretretthet annet enn det vanlige, dvs at litt er bra men at for mye er "farlig". Hva som er passe, er jo helt individuelt. Høres ut som du har vært veldig godt trent fra før og derfor har en solid grunnform, som gjør at du anser en 3-4 km tur for lite. Er for øvrig enig at man blir sur og rastløs av å gå inne en hel dag!

Jeg har imidlertid vært ekstremt passiv i det siste. Fikk skrekken mot for mye turgåing da jeg ble helt gåen i to dager etter å ha gått tur med barna i dobbelvogn for noen uker siden. Så da tenkte jeg at jeg virkelig var ute å kjøre og at jeg ikke tålte noen ting. Men så har det jo vist seg at stoffskiftet var blitt lavt igjen, så noe må jo skyldes det. Jeg er utrolig spent på hvordan det nå vil bli som jeg går på full dose hc og skal opp i erfa dose. I dag har jeg hatt første ganske gode dag på lenge. Fra nå av skal i alle fall jeg være nøye med å følge opp med jevnlige blodprøver for å unngå at jeg daler ned igjen!

Enig i at Dr Wilson kunne ha spandert noen sider på problemstillingen justering av stoffskifte og binyretretthet. Rådene hans er jo for de som er optimalt dosert eller ikke har stoffskifteproblemer. Har nå blitt litt mer moderat i forhold til opplegget hans. Holder meg til hovedreglene- orker ikke maset med alle detaljene- merket jo ikke effekt heller, når det overordnede problem er at stoffskiftet er for lavt.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Helt enig med at opplegget Wilson har er et mas ja.. Men jeg tar mye c og e vitaminer og mineraler da, så noe tar jeg jo med meg. Og ja, en får økt respekt når en går på en smell hvis en tar seg ut for mye.. Godt å høre at du har hatt en allright dag i dag!!

Var på et kjøpesenter i dag, og ble helt uttafor i hodet... Var fryktelig ekkelt, men etterhvert tok jeg de siste 30mg thyroid for dagen, og da klarnet ting opp.. Det virker nesten som om jeg er mere sårbar ovenfor å gå å fokusere lenge, hadde med dattera mi, og måtte følge med henne hele tiden. Har gått samme turen som vanlig nå, og er ikke sliten eller har brainfog, driver faktisk å rydder litt.. Og ettersom jeg er mere sårbar for å fokusere, heller jeg jo mer og mer mot en doseøkning om noen få uker...

Sitter å drømmer om å starte opp med ridning igjen jeg, hadde virkelig vært rekreasjonog tatt seg en lang ridetur i det fine høstværet.

Ønsker deg en fin kveld Berit! Klem til deg!

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Ja, du må da have været i virkelig god form ! Det er nok sandt, som Berit siger, at så har du vel en god grundform. Men det er vel svært at finde ud af, hvor meget man kan og ikke kan, kan jeg forestille mig.

Men ridning, som du nævner, ja, det kunne virkelig være en god måde at komme ud på - frisk luft, god træning for ryggen og så alligevel afslappende

Side 20 av 42 Først 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142 Siste

Lignende tråder

1. Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
    Av Yvai i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-05-10, 16:46
  2. Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
    Av Yvai i forumet Graves sykdom
    Svar: 6
    Siste melding: 10-05-10, 13:47
  3. Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
    Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 76
    Siste melding: 10-02-10, 14:24
  4. Lavt stoffskifte etter fødsel
    Av Line i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 29-08-06, 07:08
  5. Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
    Av marianne i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 25-05-05, 11:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker