Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
Tråd: Lege i oslo!
-
27-09-05, 16:48 #11Fia Gjest
Symtomer på binyretretthet
Hei! Har fått med meg at det er en del her som sliter med binyrene. Hvordan utarter det seg psykisk /fysisk? Fikk selv konstantert overaktive binyrer for noen år siden.Ca dobbel så stor prod av Kortisol på kveld enn ref.verdi, men normal morgenverdi. Fikk Decadron tbl før morgenprøve og har aldri følt meg så pigg så da. Pga normal morgenverdi ble det ikke utredet videre. Mange opplyste og dyktige sjeler på dette forumet.
-
27-09-05, 17:51 #12
Hei igjen.
elin: Jeg går til Omdahl og er veldig fornøyd. Har bare vært der en gang men følte jeg ble hørt etter å ha gått til forskjellige uinteresserte leger de siste 3 årene. Bare det at han satt og hørte på meg uten å avfeie meg med at det sannsynligvis var psykisk. Jeg hadde en formening om hva som feilte meg og han var enig, altså binyretretthet og lavt stoffskifte. Så dermed fikk jeg endelig startet behandling. Jeg hører også gjerne fra deg og hvordan det går videre med deg - er så spent på om jeg snart kjenner bedring. Lykke til til deg også.
Hei Fia.
Det mest typiske ved binyretretthet er vel utmattelsen, trøttheten - det at man våkner opp etter en lang natts søvn og er helt på felgen. I tillegg har jeg ofte problemer med å sovne om kvelden. Jeg takler overhodet ikke stress og blir helt fortvilet i enkelte situasjoner. Har problemer med konsentrasjonen, dårlig hukommelse og såkalt "brain-fog" eller tåkehjerne som jeg gjerne kaller det + mye annet. Kristin eller kris som hun kaller seg her på sidene, har sin egen side og har samlet utrolig mye bra om dette temaet. Jeg har hentet mye nyttig der. Det finner du her:
http://www.stoffskifte.info/binyrebark.html
Høyt kortisol har jeg ikke kjennskap til. Har du noen symptomer på dette da?
-
27-09-05, 21:34 #13
:o Hei på dere som går til Omdal!
Jeg skal til han 21.10 og er veldig spent. Har tatt en "Haug" med prøver som jeg har fått svar på så jeg kan studere de for og kunne forberede apørsmål. Tror selv at jeg har binyreproblemer og har hatt det siden ungdommen (nå55). Er det noe jeg bør forberede meg på spesielt? Skal til allergitest først, og senere til Omdal.
hilsen liisa
-
28-09-05, 09:20 #14
Helberg på Colosseumklinikken er veldig serviceminded. Man får prøvene man ber om (innen rimelighetens grenser skulle jeg tro)
Men han ba en kutte ned på levaxinen fordi TSH var 0,00 noe som ikke var så bra i hennes tilfelle.
Bruker capoilab og den har en grense på TSH på 4 eller 4,5, husker ikke. man kan jo be dem sende prøven til Hormonlabben hvis man trenger grensen på 3,6 der. Skulle ikke være noe problem.
-
28-09-05, 10:04 #15
Hei liisa.
Det virker som om du allerede er godt forberedt ved at du har svar på tidligere prøver - det er viktig. Ellers er det kanskje lurt å skrive ned erfaringene dine både mht sykdom og symptomer, så tidfestet som du kan greie. Så da ønsker jeg deg bare lykke til!
Svar med sitat
Bokmerker