Side 2 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 78
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Jeg fikk beskjed i starten av året (etter å ha klaget til lege i des at ting ikke stemte helt med formen lenger) om at jeg hadde lavt jernlager og at jeg måtte gå på jerntabletter og komme igjen etter et par mnd og måle igjen. Jeg har bare vært periodisk flink til å ta jern, vet også det tar tid å øke jernlageret - kan jo hende at denne ene tingen faktisk forstyrrer stoffskiftet mitt nok..........men, samtidig så har jeg jo økt TSH ved hver måling siden mai til desember også.... fra 1,3 til 2,0... Utrolig spent på målinger jeg skal ta etter påske nå må jeg si......
    Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
    Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Ojameg, idag er jeg skrive/skravlesjuk på emnet....

Hvis jeg nå skulle vært overdosert...ville jeg ikke da merket det mye før?? Jeg har jo gått på 100 mcg nå i over 1 mnd uten å merke noe negativt før nå siste uka.... Leser jo at mange av dere føler for høy dose ihvertfall innenfor 2 uker.... Og ville jeg vært deprimert med gråtetokter og apatisk med brainfog hvis jeg tok for mye levaxin over en periode? Jeg tenker jo at disse symptomene er de jeg har blitt bedre av etter jeg trassa gjennom Levaxin i fjor...

*tenke-tenke*
    Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.

baremei Gjest

Standard

Jeg kan få hypersymptomer først etter mange uker, jeg, av og til til om med etter en halvt år. Virker som om det varierer med årstidene, travelhets- og stressnivå og diverse.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Ok...hva kan være dine hypersymptomene da? Vet dette er veldig individult altså.....

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Gråtetokter høres ut som for lav dose.
    Og høy dose merker en gjerne på hjertebank.
    Om du kjenner noen som trener med pulsklokke som kan overføre treningsdata til Pc - så spør om du ikke kan få låne den 5 minutter å ta opp en pulsfil for deg hvor du går litt opp og ned i ei trapp.
    Denne vises grafisk på Pc-en og det du skal se etter er det en kaller "spikes". Loddrette små spiker på kurven indikerer for høy dose.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Jeg har aldri hjertebank...eller, kun de to gangene jeg har økt dosen min...men det var jo ikke ØKT hjertebank...bare at jeg tydelig kjenner pulsen, spesielt i halsen.... Men det går jo over etter 3-4 dager og det kjennes som kroppen godtar dosen etter det....

Takk for svar og tips, Finn....gråtetokter er ufattelig slitsomt, og føles faktisk ganske teit når man egentlig ikke har noen grunn til å gråte og ikke er lei seg...merkelig følelse....og fryktelig utmattende...

Hildemor Gjest

Standard

Hei

Hyper for meg er ofte symptomer som økt puls, gjerne spesielt når jeg driver med noe aktivit, svetter mer og har en enorm ubeskrivelig uro i kroppen hele tiden. Sover derfor lite og urolig.

Følelsen av hoven hals/trykkfølelse har jeg av og til både når jeg er hyper og når jeg er hypo. Normale blodverdier har jeg aldri hatt så da aner jeg ikke hvordan jeg er

Det er en formidabel doseendring du har gjort, så håper du ikke tipper over i hyper. Men det merker du jo eventuelt snart. Selv merker jeg det gjerne 6-8 uker etter doseendring.

Gjest

Standard

.....................

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard Orker ikke jobbe nå...

Nå måtte jeg kaste inn håndkleet, jeg blir bare verre og greier ikke slutte å gråte. Ser ut som jeg har gått full bokserunde i ansiktet - sånn er det når man gråter i timesvis. Puh.... Jeg sliter fortsatt med å forstå kroppen min ang underdosert/overdosert, som mange andre her inne...alt er jo så individuelt som vi vet.... Eneste jeg føler jeg har å holde meg til at jeg føler at det siden jul har gått dårligere og dårligere og jeg har blitt mer og mer hårsår og deppig som jeg var for ett år siden før jeg startet på Levaxin....samt sliten og ukonsentrert....jeg husker hvordan det var å ha for lavt stoffskifte, så det er dette jeg prøver å føle på nå også. Men, istad leste jeg ett innlegg her inne angående overdosering (er det jeg prøver å finne ut om jeg er nå, eller om jeg er på for lav) som sier:

"Med for høyt stoffskifte var jeg stresset, hadde særdeles dårlig konsentrasjon, hadde høy puls særlig når jeg skulle legge meg. Sinne, fortvilelse, psykiske problemer.. osv. Symptomene ved overdosering vil vel ligne symptomene på høyt stoffskifte, men kanskje mer ekstreme til tider"
    Syns jo dette ligner meg da!! Høy puls har jeg ikke noe særlig av, men hvis jeg kjenner noe i halsen, kjertelen og noe ang pulsen så er det jo på kvelden når jeg skal legge meg. Samtidig så heter det jo at høy puls er vanlig ved doseøkning og det med fortvilelse og gråtetokter også er tegn på for lav dose....hmmmm.... Jeg er på dag nr 6 av doseøkning fra 100mcg til 125mcg nå og hadde egentlig tenkt å holde ut til blodprøvetaking neste onsdag....men nå er jeg igjen hjemme fra ny-jobben da. Anstrengt meg veldig for å klare å være der siden jeg gjerne vil beholde den - men i går kveld var det slutt på "moroa" - gråtinga tar overhånd og jeg svartmaler livet - slik som jeg gjorde for ett år siden...nå kom jeg på at jeg etter jeg økte fra 100 til 125 også har hatt ørebank i begge ørene i perioder hele døgnet; mest når jeg ligger samt når jeg legger meg....altså at jeg kjenner pulsen veldig markert i ørene...og jeg har blitt varmere....på huden vel og merke. Kan fortsatt være indre kald som jeg alltid har vært. Altså at jeg fryser...jeg går ikke rundt og svetter, men jeg er nesten febervarm når jeg tar på huden min.

Man blir jo så stressa og vil dette skal fikse seg fort!! Også vet man at det nok tar tid....

Hadde bare vært så deilig å vite nå med en gang om jeg skal tolke meg sjøl som overdosert eller underdosert nå - eller om jeg er på vei til passe dose for meg.... Jeg må si at jeg ikke akkurat merker store endringer ved å ta en halv eller hel eller å hoppe over en dag eller ikke osv....kanskje har ikke jeg store nok stoffskifteproblemer til å merke sånne små justeringer. Kanskje derfor jeg syns det er vanskelig å lese kroppen min??

Synes ihvertfall at det er dårlig gjort at denne formen er tilbake nå, kan jo ikke annet enn å bure seg inne når tårene renner non-stop....ikke forstår man hvorfor man gråter heller...vil bare at det skal stoppe!!....jeg får også negative tanker og følelser om forholdet mitt og han jeg er sammen med, og det blir plutselig vanskelig å skille dårlig form-tanker og virkelighet...vil jo ikke akkurat gjøre det slutt i dårlig-form-rus... :-(

Må jo tilslutt nevne at EN positiv ting har jo kommet siste 4 dagene, og det er at jeg ikke har hatt så flott hår på månedsvis...!! Etter laaange perioder nå med tørt, tynt kråkereir-hår har jeg nå kjempemykt og tykt normalt hår, og det er superdeilig...så det virker da som NOE positivt skjer i kroppen om dagen!!

Ellers lagde jeg nå graf av målingene mine - har ikke så mange, dumt...må følge opp nøyere:

DATO THS FT4
    22.03.2007 4,8 14,1
    22.05.2007 1,3 20,6
    23.08.2007 1,8 18,1
    14.12.2007 2 15,2

TSH-ref = (0.2-4.0)
    FT4-ref = 14.1 (9-22)

Alle målinger bortsett fra første (som er tatt før jeg fikk trassa gjennom å starte på levaxin pga symptomene) er forøvrig tatt når jeg har tatt levaxindose på morningen først.....hmfr.

Spent nå som det er langt ute i mars og jeg skal ta blodprøver om en uke - da har jeg også økt dosen min kraftig siden starten i februar...

Hildemor Gjest

Standard

Tenk om vi kunne tatt en pille ala Paracet for hodepine og følt oss bedre etter noen timer du Det hadde vært noe det

Med denne sykdommen er tålmodighet en dyd, noe jeg selv fullstendig mangler i perioder. Men med eller uten tålmodighet så tar tingene lang tid.

Du er garantert på vei opp med den doseendringen du har gjort og det vil du jo også snart få svar på. Dessverre reagerer ikke kroppen alltid like fort som det vises på prøvene. Man henger stadig litt etter føler jeg.

Det er slitsomt at det tar måneder før man kjenner endringer til det bedre. Men det er nå en gang sånn for mange av oss....

Håret ditt var jo en gledesmelding - håper det skjer med kråkereiret mitt snart også

Side 2 av 8 Først 12345678 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn