Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
-
13-09-07, 10:53 #11
Når man snakker om at Levaxin ikke virker, eller at man faktisk får flere symptomer etter påbegynt medisinering, kjenner jeg meg litt igjen. Har også følelsen av at noen plager forsvinner, og så kommer det noen nye til. Er det ikke tilstander der Levaxin faktisk kan være farlig eller galt å ta som f.eks ved hypofysesvikt??? Er dette noe som automatisk blir sjekket eller går det i glemmeboka av legene?
Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
13-09-07, 11:40 #12
Stemmer nok som du sier Unn.
TSH har høyset verdi om natten og tidlig på morgen - så synker verdien utover dagen. Men holder seg innenfor referanseområdet. (uus.no)
Andre steder står det at fT3 stiger utover dagen, mens fT4 ikke har særlig døgnvariasjon.
Kanskje den høye natt TSH gjør at det blir mer T3 direkte fra kjertelen ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-09-07, 20:24 #13
Idag fikk jeg atter en gang høre at symptomene mine, smertene mine var noe som kom fra hodet mitt og ikke fra kroppen. Jeg hadde lurt meg selv til å tro at det hadde blitt motbevist, men den gang ei... Jeg blir så eitrende forbannet!!! Nå er det nok!! Krig next
:evil:
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
13-09-07, 20:56 #14
Jeg blei utsatt for dette selv Anne Ma.
Da jeg returnerte legen (som sendte meg) etter to år hos en psykolog som frikjente meg fra begrepet "skjult depresjon" (finns det ?)
Sa legen greitt - da får vi jobbe videre.
Men det er alt for mange år siden !
Man kan ikke fortsette med dette i dag !
Jeg ble sendt fordi stoffskifteprøvene var bra, men jeg var ikke bra - for å si det enkelt.
Da skiftet til Armour var ikke prøvene bra - men det var jeg !
Så disse herrer med de bastante teorier - tenk om !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-09-07, 21:18 #15
Huff og huff!
Stakkars deg, Anne Ma
Ja, ta de et skikkelig tak! Skal vi hjelpe...?
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
14-09-07, 08:40 #16
N'Finn:
For en liten stund siden kom jeg over en side på nettet som omhandlet depresjon. Der stod det at pasienter kunne ha depresjon som de selv ikke var klar over, men at kroppen var deprimert... Ikke at jeg ser logikken i det da
Men det er en "diagnose" man på ingen måte kan forsvare seg mot - uansett hvilken type man skal ha.
Legen min har jo bekreftet at jeg ikke er klinisk deprimert, men det betyr viss nok ikke så mye så lenge det står at jeg er det i gamle papirer, før diagnosen kom. Da var jeg jo mer død enn levende og ingen blodprøver som gav utslag på noe (sammen med symptomer gir de et meget godt bilde, men det har ikke legen sett). Så er det å måtte "godta" at man ikke blir tatt serøst fordi man legger tingene på at man er deprimert eller psykisk ustabil.. Jeg nekter å gå igjennom samme suppa en gang til!! Ã… så sint jeg blir... FREES!! :evil:
Stina den søte
Skulle gjerne hatt noen med boksehansker som kunne omprogramere menneskene som arbeider på disse kontorene. Så slapp man å gå i gjennom dette her. Og ingen måtte leve det senere heller ;)Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
14-09-07, 09:31 #17
Har også sett dette diskutert flere steder, men stiller likevel spørsmålet om konstellasjonen finnes.
Jeg føler at man er tilbake til 70åras tanker om psyko/somatismen.
Mange av disse problemstillingene er jo årsaksforklart idag, men kostellasjonen lever likevel videre.
Det mest kjente er vel oppdagelsen av at årsaken til mavesår var bakteriell og kan kureres med antibiotika. Dette var jo selve skoleeksemplet på den psyko/somatiske grunntanke og ide. Man har likevel ikke helt sluttet med å bruke antidepressiva for slikt !
De forklarer egg/høneproblematikk slik at de kan bruke antidepessiva - og jeg mener det er en betenkelig praksis.
Altså hvis mavesåret er årsaken, altså kommer før depressjonen, skal man da fortsatt bruke antidepressiva ?
Eller : hypothyreosen og hele den tilstand du kommer i - både sosialt og somatisk - viser seg klinisk. Det er en unnlatelsessynd å påstå noe annet !
Men dette rykker ved diagnosesystemets grunnvoller - for viss de er ærlige skal pasienten behandles etter systemet.
Når man forstår at en somatisk årsak som hypothyreose er grunnlaget for de depressive tegn (man sier man ikke ser) - sier man heller at det ikke er kliniske tegn til den.
Så slipper man unna å innrømme at de tegn man ser likevel ikke er en depressjon, men somatikk.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
14-09-07, 09:57 #18
Jeg er hjertens enig med deg n'Finn!!

Det er helt vannvittig, men det er slik det praksiseres. Og jeg har alltid og fortsatt nekter på at humøsvingningene mine når jeg er sliten er psykologisk betinget. Har jo bevist at det ikke er det liksom.. Men jeg har bestilt time hos legen for nå ska blodet undersøkes grundig for myalgi osv. Vet jeg har utslag på det tidligere. Og jeg har jo forhøyet urinsyre og urinsyrestoff som også kan gi smerter. Har ikke bøyd nakke enda 8)
Men ikke alle er like sta som meg. Stakkars mennesker sier jeg da...
Hilsen Anne Ma
Svar med sitat
Bokmerker