Viser søkeresultater 11 til 20 av 86
-
21-06-07, 20:58 #11
Måske kan denne bruges? http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewtopic.php?t=1827
Opprinnelig skrevet av baremei
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
21-06-07, 21:07 #12
Hei.
Det stemmer antageligvis at den blå leller en hvit resept kan faxes eller sendes til Glostrup Apotek . Trengs ikke søknad om registreringsfritak fordi det er et registrert legemiddel i Danmark.
Såvidt jeg har skjønt reglene. Bare det er registrert der så kan vi bruke en vanlig resept.
Søknad om registreringsfritak er ikke fordi det er biolgisk materiale, men fordi det ikke er registrert av prosdusentene her, Armour Thyroid altså. De kommer forresten aldri til å søke, fordi de ikke har rettigheter utenfor USA men selges på registreringsfirtak i tyskland og de fleste andre land også, slik som andre sjeldne medisiner selges.
levaxin uten laktose er for eksempel ikke registrert helelr, og må fåes på registreringsfritak.
Alle medisiner som er godkjente i visse avtaleland (inkludert USA) er forresten forhåndsgodkjente og søknaden om registreringsfritak går helt greit. bare proforma, men det er jo dette skjemaet som er selve resepten.
På norske sykehus brukes dglig store mengder medisiner på registreringsfritak, det er helt vanlig.
f
Det betyr bare at produsenten ikke har giddet å betale et femsifret beløp til straten og Felleskatalogen. (forresten så var ALpharma et par år utenfor Felleskatalogen fordi det koster et femdifret beløp. men norke leger skjønte ikke det, at de hadde utgitt egen katalog, og trodde at alle Alpharmamidlene var trukket tilbake fordi de trodde at Felleskatalogen var en slags offentlig fortegnelse over lovlige medisiner i Norge.....Felleskatalogen er et kommersielt produkt og det koster flesk å stå i den)
Narcanti er ikke lenger i Felleskatalogen, og er på registreringsfritak for eksempel. Det er utenkelig å ikke bruke narcanti lenger. Det heter forresten noe annet nå som det er ute av katalogen. Og mange flere eksempler på vanlige medisiner som ikke er i Felleskatalogen eller registrert finnes.
Nature-throid er forresten sentralt godkjent i EU og europa og er noe billigere. Mon tro hva 2 grain koster på norsk apotek.
Men de kommer ikke til å registrere seg i Norge og stå i felleskatalogen.....koster for mye.
Startdosen: "texas thyroid" på thyroid.about.com forumet skriver gang på gang at den ene av deres favorittleger starter pasientene på 1,5 grain (90 mg) og den andre på 2 grain (120 mg). .....det går dog an å ta en halv grain og noe levaxin i starten, å bytte ut mer og mer av den gamle levaxindosen.
1 grain, 60 mg har 38 µg t4 og 9 µg t3 og er tilsammen altså cirka så sterk som 72-74µg levaxin. Ikke 100, altså.
Omregningskalkulatorer er forresten på noen av emmas kalkulatorer som jeg har på min hjemmeside et sted eller to steder.
Det er også enf unksjon der hvor man skriver inn doser og symptomene og bruker til legen for å dokumentere hvordan man har det på hvilken dose. Det blir grafer og sånt av det over tid.
Det kunne også være et verktøy for legen å regne om doser hvis han er interessert.
emma gruker faktoren 4 når hun regner om liothyronin til t4-dose men andre bruker 3,6. Men 4 er ganske greit også.
Amerikanske thyroxindoser er litt mindre sterke enn våres---100µg av deres synthroid og andre thyroxinmerker er noe mindre sterke enn våres. Det erfarte de som kjøpte thyroxin fra england på internett....
Så rundt 72µg per 1 grain regnet om til levaxin alene burde passe.
Hvis man har tatt liothyronin fra før skulle det være enda greiere å regne om.
-
21-06-07, 21:30 #13
Så spennende Stina!!!

Gleder meg til å følge med på hvordan det går med deg.
Du får være inspirasjonen min ;) Så kommer jeg etter til høsten...
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
21-06-07, 22:57 #14
Tusen takk, alle sammen, for alle nyttige tilbakemeldinger
Hm... sitter her og nå og lurer på om jeg skal starte på 60 milligram /ca 1 Grain Armour og 50 mikrogram Levaxin. Jeg må tenke litt mer på det. Kanskje 60 Armour/ 25 Levaxin.... Tja, tja...
Og så ser jeg at dere har diverse forslag til forskjellige steder å kjøpe Armour o.l. Jeg er jo så forvirret og tåkelagt, at det hadde vært fantastisk fint om dere tok med link til nettopp der dere kan få tak i produktet til den prisen dere forteller om. Bortsett fra Glostrup Apotek, kanskje, Louise, dem fant jeg på nettet for ikke så lenge siden, så da finner jeg vel tlf. nr. der.
Men så er det en ting: Hun på apoteket sa faktisk at legen kunne søke om at jeg kunne få produktet på blå resept. Har dere hørt noe slikt? Men om jeg skal kunne få det, så må jeg vel bruke det jeg kan få tak i på registreringsfritak og så etterhvert kunne fortelle om bedring (hvis jeg får det)? Legen søker vel ikke om jeg ikke blir bedre enn på syntetisk thyroxin? Og han søker vel heller ikke for meg hvis jeg bruker et annet produkt enn nettopp det som det skal søkes om på blå resept?
Er det noen som vet hva 60 milligrams Armour Thyroid koster på registreringsfritak i Norge?
(Ja - n'Finn - du forvirrer den forvirrede ;) Men jeg får vel tak i det litt etter litt... Hvor kjøper du dine 2Grains?)
(Louise - vet du om man kan kjøpe Melatonin hos Glostrup Apotek og hva det koster? Legen min anbefalte meg jo faktisk å kjøpe Melatonin andre steder, han mumlet jo også et eller annet om resept her...)
Takk igjen, alle sammen, og riktig god bedring til dere også
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
21-06-07, 23:24 #15
enig i at man kan prøve 60 mg og noe levaxin. Jeg tipper du kan prøve å regne ut alt og prøve en tilnærmet lik dose.
Det er ikke sikkert at du ender opp med en helt lik (regnemessig) dose til slutt.
-
22-06-07, 00:10 #16
Ja, Nora, det er jo en mulighet (hvis hodet mitt kunne fungere litt til regning da ;) )
Men så er det jo det at hvis jeg har hatt tette reseptorer eller ikke hatt virkning pga mangel av T2, T1, T0 eller noe, og såå begynner med Armour og det går rett inn i cellene og gjør jobben sin - vel, kan jeg da ikke få et ubehagelig sjokk? Jeg tror jeg skyndter meg langsomt (bare tålmodigheten holder), men ikke begynner helt på bunn heller
60 milligram ga jo 38 µg T4, var det ikke slik? Hvis jeg så legger til 50 Lev, så har jeg 88 mikrogram T4. Tror jeg tar sjansen på det, er kanskje litt mer bekymret over 9 mikrogram T3, eller dvs - når jeg siden øker dosen. Men jeg får øke forsiktig, og dele dosen opp i flere porsjoner ut over dagen."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
22-06-07, 07:17 #17
Hei igjen!!
Jeg betaler kr 264,- for 100 stk, og det er av 1/2grain. for å få tilnærmet 150 levaxin tar jeg 7 stk pr dag, 4 om morgen og 3 om kvelden. Det blir rundt kr 7500,- .pr år.
Har regnet litt på det og skal nå, når dette registreringsfritaket er brukt opp starte med sterkere, husker ikke helt hvor mye det er i de, men ender da opp med å ta 1-1,5 pr dag, og da kommer jeg til å bruke 3-4 bokser pr år, og det kommer på ca kr 1600,- pr år.
Så det lønner seg å regne på deg,må jo også bli billigere å kjøpe sterkere som du heller deler? Men å dele de mer enn 2 blir kanskje kronglete, for de er jo ikke akkurat store, men jø å de smaker..Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
22-06-07, 08:39 #18
Kære Stina.
Jeg er skam lige så forvirret som dig, men vi finder vel ud af det efterhånden! Vi får i hvert fald masser af hjælp her.
Melatonin kan du også få på Glostrup Apotek, det kræver også blot en almindelig recept fra din læge. Jeg har selv fået det i en periode, men syntes ikke, det hjalp.
Glostrup Apotek fremstiller de såkaldte magistrelle lægemidler, de har deres egen produktionsafdeling.
De sender gerne, så vidt jeg har forstået, og som sagt sende de Armour til Norge. Og med en fax er det jo nemt.
Louise
-
22-06-07, 08:44 #19
Jeg kan ikke huske, hvad melatonin kostede, men jeg er/var så desperat, at jeg ikke går så meget op i prisen. Frisør, ferie og nyt tøj må bare vente, hvis det kommer dertil. Når man har det så skidt, bliver alt andet jo ligegyldigt.
Men ring og spørg apoteket, jeg kan se, at du har fundet nummeret. Mske du også kan google en mail på dem?
Louise
-
22-06-07, 11:18 #20
Hjalp ikke på hvad, Louise?
Opprinnelig skrevet av Louise
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Lav kropsstepratur og hovne lymfekjertler bak i nakken
Av tidy i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 05-01-08, 14:50 -
Info om Armour jeg kan skrive ut til legen?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 01-10-06, 00:02 -
HVORDAN OVERTALE LEGEN TIL ARMOUR?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 22-09-06, 12:26
Svar med sitat
Bokmerker