Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
-
01-01-07, 10:13 #11
Jepp Stina, du kan si at jeg ikke er så langt unna et 3-sifret tall på vekta.
Opprinnelig skrevet av Stina
Og så tror jeg på å øke dosen når en har mere anstrengelser og generelt mer stress. Jeg har en baby som jeg fortsatt ammer om natta, og får skjelden sove mer enn 4 timer sammenhengende og 7 timer totalt. Gjerne bare 5-6 timer totalt. Når jeg klarer det så godt som jeg gjør, med en 3-åring også, så tror jeg det skyldes god medisinering.
Takk og lov for at jeg tåler så mye! :P
Nå må jeg begynne å slanke meg en 10-20 kilo, og regner med å redusere levaxinen en del etter som vekta går ned. Synes jeg har hørt om andre som hevder at de trenger med medisiner om vinteren, for å motvirke vinterdepresjoner?
-
01-01-07, 17:36 #12
marge ;)
Har du sjanse til å sove litt mer?
Jeg sover veldig dårlig, og jeg har lest en del om sammenhengen mellom overvekt og dårlig/lite søvn. Det er også når man sover dypt at man danner mange viktige hormoner. Kanskje derfor vi evt skulle trenge mer thyroxin, men likevel er det tvilsomt at dette kan veie opp for manglende søvn. Samme med stress - det er fetende å stresse. Og så bruker en da for mye binyrebarkhormoner, og etter hva jeg da tror: etter en stund klarer man da ikke å produsere så mye binyrebarkhormon og man blir enda mye mer dårlig. M.a.o. mange velkjente "onde" sirkler.
Lykke til - til deg
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
04-01-07, 13:23 #13
Ja i utgangspunktet kan jeg sove når vesla sover. Men DA er jeg ikke trøtt...
Opprinnelig skrevet av Stina
. Så når hun er lys våken, så henger jeg med hodet. Jeg har dessverre aldri vært av de som kan sove når som helst. Da jeg hadde stort søvnbehov sov jeg bort hele ettermiddagen, kvelden og natta, men var våken om dagen fram til middagstid.
Gleder meg til nattammingen er over! :P Har gjort noen forsøk på å slutte, men hun her har en slik vilje at det har ikke gått. Prøver å la henne spise masse på dagen og håper det skal bli bedre. Jeg har heldigvis ikke så mange amminger om natten lenger. Før jul var det ille! Det hender 3-åringen våkner litt noen netter. Selv om mannen står opp, så våkner jeg likevel. Typisk.
Lignende tråder
-
Hvis man blir gravid.....
Av Linn i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 80Siste melding: 22-10-07, 18:32 -
Blir lydømfintligheten bedre?
Av mohaienne i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 7Siste melding: 19-08-07, 18:57 -
Hvor raskt merke en doseøkning av Levaxin?
Av lolipop2000 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 10-07-07, 08:42 -
Blir ikke bedre etter operasjon...
Av sofus i forumet OperasjonssalenSvar: 12Siste melding: 14-02-07, 14:05 -
Hvor lang tid før medisinene hjelper?
Av pling i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 14Siste melding: 13-02-07, 15:20
Svar med sitat
Bokmerker