Viser søkeresultater 11 til 20 av 44
Tråd: Stadig forkjøla :-(
-
22-11-06, 12:31 #11
Rart hvordan det antagelig er problemene med betennelsen i skjold kjertelen som er årsaken.. Jeg har skjønt at jeg lett får div betennelser pga stoffskiftet, men forkjølelse har aldrig plaget meg spes før.
Vil nok tro at det er en lett bronkitt ja Cat, stod og hostet og kastet opp igår, helt forferdelig, men nå har jeg fått hostesaft av legen, forhåpentligvis så hjelper det, selv om jeg blir trøtt av den (den er tilsatt morfin....) Det virker som om stemmen er på vei tilbake, ikke det, jeg er hjemme og har INGEN å skravle med, blir helt gal, så pratsom som jeg er av meg.. :P
Stina, jeg tror ikke jeg har astma, det har blitt sjekket tidligere, bla ved pusteprøver og jeg har ikke tegn til det, men har ofte "ralling" fra bronkiene når jeg blir forkjøla. Fikk dette etter at jeg var dårlig veldig lenge med lungebetennelse for en del år siden.
-
22-11-06, 23:04 #12
Er ikke plaga med forkjølelse, unntatt biulene. Men ihøst har hosta ca 6 uker.
Sønnen min var med 'Hvite bussene til Polen og Tyskland nu i høst og hosta siden da. Fikk høre at flere elever hadde fått kikhoste, fikk sjekka han hos lege og joda, det var kikhoste. Legen mente at æ og hadde det.
Det falt meg ikke inn at det kunne være kikhoste, trodde hostinga skulle være mye verre.
Bare som et tips :(
Men, medisina hjelper bare de 2 første ukene, etterpå er det ingen hensikt med medisin, bare vente at det går over, ca 6-8 uker.
God bedring!
-
22-11-06, 23:25 #13
Leya
Dette var snodig. Fikk også "ralling" for noen år siden. Har også hatt lungebetennelse før den tid, men jeg husker ikke hvor lenge etterpå jeg fikk rallinga. Det er så flaut. Høres ut som en skikkelig bryggesjauer av og til når jeg hoster. Kan faktisk også få noe lignende når jeg ler noen ganger....har ofte "ralling" fra bronkiene når jeg blir forkjøla. Fikk dette etter at jeg var dårlig veldig lenge med lungebetennelse for en del år siden.
Hanne
Jeg hadde kikhoste når jeg var liten. Jeg hostet så jeg spydde ut over bord og gulv og halve huset, gang på gang. Tror også det var noen anfall av "hikke-hoste-spying". Var grusomt, fikk ikke puste, veldige kvelningsfornemmelser - var til lege, tror ikke jeg fikk medisiner. Men det kan vel variere fra person til person. Trodde bare kanskje at "barnesykdommer" slo enda hardere til hvis en først ble rammet som voksen. Men det er nok bare det at det er individuelle forskjeller. Du skriver at du ikke er plaget med forkjølelse. Kanskje blir de med problematiske luftveier hardere rammet - at forskjellen kan ligge der. ??Det falt meg ikke inn at det kunne være kikhoste, trodde hostinga skulle være mye verre."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
23-11-06, 14:14 #14
Da har jeg vært hos legen igjen...
Luftveisinfeksjon og ny runde med penicillin :( Fikk også beskjed om å ikke snakke så mye pga stemmen, det kan legen si det !! Som ikke er plaget med skravlesjuken....
Lite prating frem til jeg skal på jobb igjen på mandag.. Hvordan i alle dager skal jeg overleve denne helgen ? *ler*
Det var ihvertfall bra at det ikke var bronkitt og legen var enig med meg når jeg sa at jeg trodde det han igjen fra de to andre gangene jeg har vært forkjøla, hostet nemlig på akkurat samme måte da, selv om jeg ikke kasta opp.
-
23-11-06, 14:19 #15baremei Gjest
Du får "prate" med oss, da vet du. Så får du såre fingertupper i stedet, men det tåler du sikkert.
-
23-11-06, 15:10 #16
-
28-02-07, 12:33 #17
Fant mitt gamle innlegg om forkjølelse, det hadde jeg faktisk glemt...
Tenkte jeg skulle ta en liten oppdatering da.
Igjen har jeg vært stemmeløs, denne gangen i en HEL uke
Hjelpes meg. Så fikk jeg influensa og selvsagt måtte jeg få ørebetennelse i begge ørene + bihulebetennelse. Hoster fortsatt som en bryggesjauer. Da jeg hadde influensaen, hostet jeg til jeg både spøy og tissa på meg... Skikkelig morro :evil:
Nå har jeg vært hos øre, nese, hals spesialist og han sa at jeg hadde veldig store mandler, så vi skulle vurdere om jeg skulle fjerne de, han trodde mye ville bli bedre også når det gjaldt snorkinga mi.... wow !
Idag har jeg vært og tatt CT av bihulene, så det blir spennende å høre hvordan de er (synes det så ganske tett ut jeg, men jeg er ingen ekspert..) I de neste 6 ukene skal jeg ta en spesiell nesespray og se om det hjelper mot tettheten i bihulene.
-
28-02-07, 14:12 #18
Sånn hadde jeg det og i hele fjor vår og sommer. Hadde flere halsbetennelser som var så ille at jeg måtte "ta sats" bare for å svelge. Siden de foregående halsbetennelsene ikke forsvant med antibiotika, bestemte jeg meg for å prøve homeopat siden jeg både har hørt og sett gode resultater på andre ting med det.
Fra og ikke kunne svelge og til ingen symptomer gikk det kun 2 dager. Det var i begynnelsen av september. Etter det har jeg ikke vært forkjølet og har sluppet unna alt barna og mannen har dratt med seg. Om jeg kjenner at noe kan være på gang eller er småtett i nesen har jeg tatt noen doser "medisin" og dermed har det forsvunnet igjen.
-
01-03-07, 22:48 #19
Kanskje noe jeg skal tenke på bambi. Jeg har skikkelig vondt i halsen igjen idag og kan nesten ikke ta på mandlene på utsiden av halsen.. Skal ringe øre, nese, hals legen imorra og gi beskjed om hvordan halsen er igjen.
-
02-03-07, 00:27 #20
Leya
Visstnok mange med ME har mye luftveisinfeksjoner. Leste nettopp om ei annen gruppe/andre grupper som hadde problemer med det, men jeg husker ikke hvem, hva, hvor. Var det ikke her inne?
Uansett, de fjernet mine mandler da jeg var 9 år. Hjalp det? Nei, ikke i det hele tatt, det ble vel heller verre. Før fikk jeg alltid halsbetennelser. Etter amputasjonen fikk jeg bronkitter. Ganske logisk. Mandlene var der ikke lenger til å forsøke å hanske opp med forkjølelsebakteriene, så nå forsvant de lenger ned i luftveiene for å sette seg der. Man blir jo enda sykere med bronkitter enn halsbetennelse, for å ikke snakke om lungebetennelse.
Trodde de hadde gått bort i fra å fjerne mandler, jeg. Men, men, det kan vel være de gjør de i visse spesielle tilfeller. Nå er du i alle fall "advart" ;)
Beste ønsker!
Bambi - hva slags mirakelmedisin er det du har fått fatt på?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Svar med sitat
Bokmerker