Viser søkeresultater 11 til 20 av 28
Tråd: Spørsmål om kortisol
-
04-10-06, 20:40 #11
Jeg syns at du skal si klart i fra til legen at slik orker du ikke ha det lengre når du kommer der. Ikke en dag lengre.
-
05-10-06, 08:43 #12
Du bør absolutt få en skikkelig utredning med innleggelse i medisinsk avdeling. Legen din bør også skrive en lege erklæring slik at du får minstemann i barnehage. Mannen din har ful rett til å være hjemme når du ikke er frisk! Lykke til med legen!
Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
05-10-06, 15:48 #13
Jeg fikk mine barn inn i barnehage etter at legen skrev en legeerklæring om at jeg var utslitt og trengte avlastning.
Opprinnelig skrevet av sandra
Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
05-10-06, 19:46 #14
hvor lang tid tok det fra du leverte søknaden, til du fikk barnehaveplass?
og..hva skrev legen i henvisningen?hva vektla han?
hvordan kan jeg hindre at legen bare sender meg hjem igjen med ny beskjed om å se ann og ta nye prøver?
hjelp..hjelpJeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
05-10-06, 21:35 #15
Dersom legen begynner å snakke om å se det an. Så må du bare si at du ikke orker mer og at du om han ikke vil hjelpe deg MED EN GANG der og da, må ta kontakt med legevakten og si at du ikke fikk hjelp hos fastlegen.
Det er jo fredag i morgen og da kan du ta kontakt med legevakten på lørdag om legen er vrang.
-
08-10-06, 12:33 #16
hadde en flott konsultasjon hos legen på fredag. En legetime er 15 min, han brukte 1t+15 på meg.
Jeg hadde skrevet ned alle symptomene mine og hvordan de påvirker kroppen, psyken og livskvaliteten min.
han var enig i at både prøver og symptomer tydet på en binyrebarksvikt.
han ringte sykehuset for å snakke med endokrinologen jeg går til, men han var ikke der, så han snakket med en annen spesialist som sa at jeg ikke kunne legges inn hvis prøvene mine ikke var kritiske.
legen min skrev da henvisning om at jeg MÃ…TTE få komme til utvidede prøver innen en uke, pga min helsetilstand, og...så skrev han ett skriv jeg skulle legge ved barnehavesøknaden.
Han kunne ikke gi meg noe medisinsk behandling før jeg hadde vært til utvidede prøver, forde han var redd det da kunne skjule symptomer.
Jeg følte meg veldig tatt på alvor, det føltes godt.
Hvis jeg ikke hadde hatt forumet her å hente informasjon fra så ville jeg aldri greid å skjønne viktige ting.
Da ville jeg bare stolt blindt på legestanden, gått å susa i en vond hverdag.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
08-10-06, 13:09 #17
Ops, jeg siterte feil....
Opprinnelig skrevet av brits
Jeg husker ikke hva legen skrev og det skyldes ikke stoffskiftehjernen. "Barna" er nå 18 og 19 år nå så det er jo noen år siden. Tror at det kun gikk noen få uker før jeg fikk barnehageplass.
Ellers så leste jeg om ditt positive legebesøk på fredag. Det virker som du blir tatt på alvor og at du er i gang med å få svar på plagene dine. Lykke til videre.Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
13-11-06, 07:17 #18
Lenge siden jeg skrev noe her, og lite har skjedd siden da.
jeg ble lovet utredning innen 1-2 uker, men da innkallelsen kom var det lenge å vente, men nå har jeg nedtelling, bare 7 dager til.
Skal våre på sykehuset fra tidlig morgen til sen kveld,ta prøver gjennom hele dagen for å måle konsentrasjonen av stoffer på forskjellige tider.
Jeg hverken gruer eller gleder meg, fordi jeg har vært positiv så mange ganger, så skjer ingenting.
jeg skjønner egentlig lite nå, jeg har anti-tpo,tras,lav tsh:men INGEN diagnose.
ikke skjønner jeg legens antydning om høyt stoffskifte heller, for jeg har helt feil symptomer.jeg fryser,er blek,legger på meg,håret er helt dødt,hoven rundt øynene,tørr kløende hud,bare trøtt og sliten.
hva kommer denne dirringa inni kroppen min av?hva er det egentlig?
og hvorfor har jeg slikt ubehag i brystet?
Er det noen her på forumet som har hatt problemer med binyrer,som har fått behandling for det?Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
-
13-11-06, 12:43 #19
Hei sandrajeg skjønner egentlig lite nå, jeg har anti-tpo,tras,lav tsh:men INGEN diagnose.
ikke skjønner jeg legens antydning om høyt stoffskifte heller, for jeg har helt feil symptomer.jeg fryser,er blek,legger på meg,håret er helt dødt,hoven rundt øynene,tørr kløende hud,bare trøtt og sliten.
hva kommer denne dirringa inni kroppen min av?hva er det egentlig?
og hvorfor har jeg slikt ubehag i brystet?
Er det noen her på forumet som har hatt problemer med binyrer,som har fått behandling for det?
Jeg har ikke de utslagene du har på prøvene dine, men jeg har levd med samme symptomer. Jeg har heller ikke fått spesifikk diagnose. Men om du har positiv TRAS og anti-TPO og lav TSH så har du Graves! Jeg har selv Graves hypo - i følge det jeg har kunnet finne av info. Og jeg har en blanding av symptomer fra både høyt og lavt stoffskifte. Uroligheten i kroppen ubehaget i brystet et klassiske symptomer på høyt stoffskifte. Synes det er merkelig at de ikke bahandler deg for det. Kanskje de mener at utslagene på t4 og t3 ikke er store nok...Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
13-11-06, 20:04 #20
Hva slags medisiner bruker du Anne Ma? hvorfor har ikke jeg fått noe tror du?
Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Lignende tråder
-
Kortisol
Av Vilde i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 12-05-10, 13:08 -
Kortisol
Av shayfie i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 23-06-08, 15:00 -
senke skuldrene med kortisol på 715?
Av tor31 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 30-01-07, 15:00 -
Serum Kortisol på 400
Av RIGG i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 21-09-06, 21:29
Svar med sitat
Bokmerker