Viser søkeresultater 11 til 20 av 126
Tråd: Mine prøver
-
27-04-06, 15:23 #11
De høye antistoff verdiene sier at du har hypothyreose. Den mest vanlige formen: Hashimotos.. (om jeg ikke husker helt feil...)Hva menes med høye antistoffer er det ikke bra ? Og at jeg ikke er Hyper det betyr he he mye jeg ikke vet assa :,(
Det de mener st du ikke er hyper er at det bare er å kontantere at du ikke har hyperthyreose som er omvendt av hypothyreose
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
27-04-06, 15:25 #12
Glemte si at jeg klaget på halsen eller at jeg har en del vondt hver dag ivertfall om morran eller natt :,( Og hun sjekka sa at det er litt hovent kjertlene og så kjente hun i nakken sa at det var litt hovent eller spent der. Men det er sikkert for at jeg svelger hardt eller noe sånt var det hun sa. Er det noen som vet mer om hvorfor det er så vondt i halsen er jo ikke forkjøla det er en annen smerte på en måte vanskeligt og forklare :,(
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
27-04-06, 15:55 #13baremei Gjest
Antistoffene er årsaken til at du er syk. Immunforsvaret har misforstått og angriper skjoldbruskkjertelen din. Og etterhvert som det går sin gang får man hypothyreose, som du har nå. Underveis må man øke dosen med Levaxin.
Hvis det bare er en måned siden du økte sist er det riktig å vente til juni sånn ca før du øker igjen. Jeg gjetter på at du blir satt på 125mcg ved neste legebesøk hvis blodprøvene og formen tilsier det.
Mange melder at formen synker ved høye antistoffer, og at det hjelper både på antistoffene og formen å ta selen. Kan noen andre si noe om hvor mye? Jeg husker man kan ta inntil 200, men husker ikke om det er mcg eller ie eller hva.
Og selen skal man ikke ta for mye av, akkurat nok er akkurat passe, for mye kan være giftig.
Vondt i halsen kan henge sammen med det pågende "angrepet" på kjertelen, det burde legen vite, og mange har det sånn.
Ã… si at du "svelger hardt eller noe sånt" blir for dumt. Selv om du kanskje er anspent. Da får man vanligvis vondt i muskulaturen, ikke i halsen. *hmpf* Synes jeg.
-
27-04-06, 16:54 #14
Er det andre ting enn Selen en kan ta for å få TPO antistoffene ned?
-
27-04-06, 17:14 #15baremei Gjest
Ikke så vidt jeg vet. Det er vel kanskje ikke engang anerkjent av de fleste leger at selen gjør det, selv om flere forskningsrapporter antyder det.
Bl.a. kan selenmangel utløse lavt stoffskifte, sies det.
-
27-04-06, 17:34 #16
Jeg kjøpte B vitaminer jeg på Apoteket idag som het b kompleks som er 7 ulike b vitaminer er den bra viss man trenger b vitaminer har ikke noe problemer med hår, negler eller hud jeg som jeg vet så vet ikke hvorfor jeg skal ta de :,( Så snakket hun om Multivitamin men jeg orker ikke ta mange mange tabletter da må jeg ta de da jeg tar b vitamin ?
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
27-04-06, 17:42 #17baremei Gjest
Fordi du har lav folsyre og lav-normal B12.
Og B-kompleks inneholder sannsynligvis folsyre også - sjekk på boksen.
-
27-04-06, 18:02 #18
Det er folsyre 200 mikrogram i de B kopleks
Da får jeg ta de da
Men må jeg ta Multivitamin i tilegg da ? Eller holder det med B Kompleks
-
27-04-06, 20:29 #19
Det fins en del ting som kan trigge antistoffene, slik som røyk, jod, stress og ting man kan være allergisk mot.
Selen og andre ting som moducare og noni juice og lignende ting kan senke antistoffene.
Verst er jos som trigger, og så kommer soya og gluten. Men det er selvsagt ikke alle som reagerer på jod, og få som reagerer på gluten (tror jeg)
-
27-04-06, 21:46 #20
Så mye og passe på lurer på hva som er bra for sykdommen og spise
Lignende tråder
-
Jeg fik konstateret lavt stofskifte for ca 4 uger siden
Av Karen M i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 17-01-09, 21:08 -
Kan noen se på mine siste prøver?
Av Siriusen i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 23-06-08, 08:59 -
Mine prøver...
Av nerusvi i forumet BlodprøverSvar: 21Siste melding: 06-06-08, 14:22 -
En som kan lese mine prøver ?
Av i forumet Lavt stoffskifteSvar: 16Siste melding: 11-01-08, 18:13 -
åssen er mine prøver?
Av sørlandet i forumet BlodprøverSvar: 9Siste melding: 05-06-06, 20:06