Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Oslo
    Alder
    51
    Meldinger
    42

Standard Sv: Remeron som sovemedisin - noen erfaringer ?

jeg bruker remeron for å sove om natta.. det gjør slik at jeg får sove godt om nettene..

ang søthunger, ja det får jeg på natta hvis jeg ikke legger meg før den har virket... når den begynner å virke kan jeg få et sukker kick.. men legger jeg meg så sovner jeg før jeg får det sukker kicket..

Uten denne tabl hadde jeg ikke sovet idet hele tatt..

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Sitat Opprinnelig skrevet av Tily Vis post
    Jeg har brukt Imovane (Zoplicon) i årevis. Dosen har variert. Det er klart det kunne vært lurt å skifte, prøve noe annet. Men jeg er skeptisk. Urter og div. kosttilskudd har jeg forsøkt, uten hell, likeså melantonin. Vallergan har vært forsøkt (det var opprinnelig en allergimedisin som har sterk tretthet som bivirkning). Jeg sov godt på den, men kunne ikke klare å bli våken igjen, umulig å fungere på dagtid, selv om den ble tatt på kvelden. Jeg har mye erfaring med søvnproblemer, og sier meg enig i at søvn på medisin er bedre enn ingen/dårlig søvn i det lange løp. Man må ha pause fra våkenhet, ellers blir man gal.
    Jeg håber Tily, at din læge har nævnt for dig og forholdt sig til, at du kan få nogle meget kraftige abstinenser, når du stopper med Imovane efter at have taget det i lang tid. Netop dette er jo et af de store problemer med sovemedicin.

Jeg ved faktisk ikke, om Imovane er et af de præparater, der kan hindre den dybe søvn, som er så nødvendig?
    Under alle omstændigheder forstår jeg godt, at du også selv overvejer fordelene ved at skifte efter lang tids brug.
    Når du skriver, at dosen har varieret, forstår jeg det sådan, at du ikke er en af dem, der konsekvent har brug for en højere dosis, fordi medicinen mister sin virkning?

Her er nogle overvejelser i forhold til det citatet herover...

Jeg har kun skimmet men ikke læst hele din tråd og spørger derfor, om du har prøvet at kombinere forskellige urter etc.?
    Hvis man er interesseret i at undgå medicin eller minimere dosis, er det vigtigt ikke at give op, fordi man har prøvet forskellige ting hver for sig - de virker forstærket i synergi for forskellige ting og på forskellig måde!

F.eks. er der en god chance for, at du kan have glæde af "Revitalizing Sleep Formula" (kan købes her). Urtekombinationen beroliger nervesystemet, og aminosyren L-theanin sænker hjernebølgesvingningerne OG hæver GABA-niveauet uden bivirkninger. (Imovane har også indflydelse på dette).

Disse kan du kombinere med f.eks. melatonin, calcium og magnesium.

For mig har disse ting betydet, at jeg sover mere og bedre, og at jeg har kunne bringe min medicindose ned på et lavt niveau, selvom jeg har haft en massiv og alvorlig søvnforstyrrelse i mange år.

Antihistaminerne Phenergan bruger jeg sommetider, og jeg kan se, at de også kan fås i Norge. Det virksomme stof i dem er et andet end i Vallergan, så måske kunne det være et alternativ. I Danmark fås de i håndkøb.

Som nævnt kan medicin også roteres, så man aflaster leveren, og desuden kan man på denne måde undgå afhængighed og at medicinen mister sin virkning, så dosis skal forhøjes.

Som jeg umiddelbart lige kan se i din tråd, er du endnu ikke startet på Armour? Og som Nielsigne nævner, så har hormonmangel jo stor betydning for søvnen. Men den snak hører jo først og fremmest til derovre

Jeg er spændt på, hvad du ender med at vælge, og hvordan det kommer til at gå

til dig

Godt at høre om dine erfaringer Bjørnemor.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Hej Bjørnemor
    Interessant, det du skriver. Og bare det virker, er det jo godt
    Bare det så ikke virker dårligt ind på noget andet ... Og jeg tænker på, om det er blevet undersøgt ordentlig, om dine søvnproblemer skyldes noget, man kunne gøre noget bedre ved?

Nielsigne

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Fordi jeg kan se, at Bjørnemor har fibromyalgi, så gør jeg lige opmærksom på denne tråd vedr. søvn og fibromyalgi.

Søvn er en EKSTREM vigtig faktor i træthedssygdomme - både som udløsende og underliggende faktor i form af søvnforstyrrelser samt som en afgørende del af behandlingen, hvis man skal opnå bedring af sin sygdom eller blive rask.

Søvnforstyrrelser i fibromyalgi, CFS, kronisk whiplash-syndrom m.v. kan naturligvis som hos alle andre mennesker have mange årsager, men den væsentligste kan sandsynligvis tilskrives dysfunktion i hypothalamus (som også forårsager hormonelle mangler, dysfunktion i regulering af kropstemperatur, "smerteregulering" og meget andet):

https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=14074

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Oslo
    Alder
    51
    Meldinger
    42

jeg har vært på søvklinikken på sofienberg sykehus..

Der gav de meg tips om å ikke ligge i sengen annet enn når jeg sover.. og uansett hvor mye søvn jeg fikk iløpet av natten skulle jeg stå opp straks kl 0800.. og jeg fikk noen tabl der, men de fugerte ikke.. Og siden jeg har Fibromyalgi så orker jeg jo ikke holde på sånn. Jeg er jo omtrent sengeliggende hele døgnet pga at jeg er sååååååååå sliiiiiiiiiiten.!!!

Jeg har også angst og depresjon, men dissse er stabile nå så jeg går ikke i behandling hos psykolog foreløbig.

Men jeg tror det er stoffskifte som gjør de meste plagene jeg har og ikke fibromyalgi.. siden jeg har noen utslag på prøvene.. TSH på 6,6 bla.. nå har jeg bedt om kopi av de siste blodprøvene.

Men remeron synes jeg fungerte bra og jeg sover i 12 timer.. men er ALDRI utvilt!

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    62
    Meldinger
    735

Sitat Opprinnelig skrevet av Luuna Vis post
    JJeg ved faktisk ikke, om Imovane er et af de præparater, der kan hindre den dybe søvn, som er så nødvendig?
    Under alle omstændigheder forstår jeg godt, at du også selv overvejer fordelene ved at skifte efter lang tids brug.
    Når du skriver, at dosen har varieret, forstår jeg det sådan, at du ikke er en af dem, der konsekvent har brug for en højere dosis, fordi medicinen mister sin virkning?

Her er nogle overvejelser i forhold til det citatet herover...

Jeg har kun skimmet men ikke læst hele din tråd og spørger derfor, om du har prøvet at kombinere forskellige urter etc.?
    Hvis man er interesseret i at undgå medicin eller minimere dosis, er det vigtigt ikke at give op, fordi man har prøvet forskellige ting hver for sig - de virker forstærket i synergi for forskellige ting og på forskellig måde!

F.eks. er der en god chance for, at du kan have glæde af "Revitalizing Sleep Formula" (kan købes her). Urtekombinationen beroliger nervesystemet, og aminosyren L-theanin sænker hjernebølgesvingningerne OG hæver GABA-niveauet uden bivirkninger. (Imovane har også indflydelse på dette).

Disse kan du kombinere med f.eks. melatonin, calcium og magnesium.
    Jeg føler ikke at Imovane ødelegger dyp søvn, tvert i mot, det føles som om søvnmønsteret blir riktig med den. Jeg har heller ikke måttet øke dosis, men dosis kan variere med årstidene. De urter jeg har forsøkt er slike som Valeriana/Valerina Forte, melisse, humle. Så bruker jeg magnesium, sink, b-vitamin. Problemet med urter for meg er fordøyelsen, mageknip, spesielt med valeriana. Jeg vurderer å bestille Sleep Tonight, som du tipset om tidligere...

Ellers kan jeg fortelle at jeg tok 1/2 tabl., tilsv. 15 mg Remeron i går kveld. De skulle tas 2 timer før leggetid. En halv time etter inntak satte virkningen inn som sløvhet, dopet følelese, det nesten svartnet for meg. Men den gav ikke søvn. Hjernen var i tåka, men kroppen var like urolig, ja nesten verre. Jeg har ofte rykninger og åndenødfølelse under innsovning, og disse ble ikke borte, snarere verre. Så ble det Imovane etter et par timer oppå det hele, før jeg kunne sove. Jeg har fortsatt den sløve følelsen i hodet nå, og det er ubehagelig. Veldig vanskelig å konsentrere seg nå.

Frister ikke til gjentagelse det der. Tror ikke det blir noen Remeron i kveld.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av Tily Vis post
    Ellers kan jeg fortelle at jeg tok 1/2 tabl., tilsv. 15 mg Remeron i går kveld. De skulle tas 2 timer før leggetid. En halv time etter inntak satte virkningen inn som sløvhet, dopet følelese, det nesten svartnet for meg. Men den gav ikke søvn. Hjernen var i tåka, men kroppen var like urolig, ja nesten verre. Jeg har ofte rykninger og åndenødfølelse under innsovning, og disse ble ikke borte, snarere verre. Så ble det Imovane etter et par timer oppå det hele, før jeg kunne sove. Jeg har fortsatt den sløve følelsen i hodet nå, og det er ubehagelig. Veldig vanskelig å konsentrere seg nå.

Frister ikke til gjentagelse det der. Tror ikke det blir noen Remeron i kveld.
    Nej, det lyder meget ubehageligt ... Det er interessant så forskelligt medicin virker på folk og at fx du reagerer på denne måde, mens Bjørnemor får søvn ud af det.

Nielsigne

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Ja, sikke en ubehagelig oplevelse Tily Og meningen med medicinen er jo, at vi skal have det bedre dagen efter og ikke værre.
    Og ja, det er forskelligt, hvad der virker for os.

Det lyder godt, at du ikke har brug for en højere dosis for at medicinen skal virke!
    Dette er et af de væsentligste argumenter for, at behandlingen skal være kortvarrig, men vi er nogen, der ikke har det sådan.

Uden at være læge eller behandler (!!!), så synes jeg, det tyder på, at du har brug for noget, der dæmper aktiviteten i hjernens glutamat-receptorer.

Et middel svarende til Imovane er Zolpidem, men det har så vidt jeg kan se på danske Netdoktor et andet indholdsstof:
    http://www.netdoktor.dk/interactive/...t_info&id=2953
    http://www.netdoktor.dk/interactive/...t_info&id=1120

Hvis du gerne vil have noget at skifte med, er det måske en mulighed at tale med din læge om at forsøge med dem, og så evt. køre dem i rotation for at aflaste din krop? Blot en tanke. Teitelbaum bruger dem også i sine behandlinger. Fra hans seneste nyhedsbrev i denne uge:

http://www.endfatigue.com/health_art...ntermezzo.html

Som nævnt virker "Revitalizing Sleep Formula" ind på nogle af de samme områder. Man kan tage op til 4 stk. til nat (og 8 i alt i løbet af et døgn, hvis der er brug for det).
    Vær dog OBS på, at der også er valerian/baldrian i dem.
    Hvis du får mavekneb (man kan jo starte med at købe et glas med bare 30 stk), kan du forsøge med ren L-theanin, hvis du har lyst. Det virker fantastisk for mig - jeg kan godt finde på at tage noget i løbet af dagen. Det sløver ikke og klarer ofte hjernen lidt.

I 4 stk. Sleep Tonight er der i alt 200 mg. L-theanin, så det kan man altså fint tage til natten.
    Jeg har købt noget her:
    http://www.healthmonthly.co.uk/produ...earch=+Search+

P.S.: Den form for magnesium, der virker bedst for mig til at sove på, er bioelektriske spormineraler fra Naturdrogeriet:
    http://www.naturoghelse.dk/shop/spor...ber-4374p.html

Tak fordi du deler Lykke til og sov godt i nat

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Struma og Hashimoto. Noen erfaringer..?
    Av Stølen i forumet Hashimoto's Thyroiditt og jod
    Svar: 21
    Siste melding: 12-05-15, 11:09
  2. Dr. Hertoghe, noen erfaringer?
    Av Siven i forumet Thierry Hertoghe
    Svar: 6
    Siste melding: 28-06-11, 21:32
  3. Gravid med Graves, noen som har erfaringer?
    Av Hanne76 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 1
    Siste melding: 22-06-09, 20:28
  4. Noen av dere som har erfaringer med Acth?
    Av munch i forumet Cortisol / ACTH
    Svar: 12
    Siste melding: 21-04-07, 09:32
  5. Remeron for søvnløshet
    Av RIGG i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 17
    Siste melding: 16-09-06, 16:53

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn