Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 27
  1. #11
    Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

    Standard Sv: noen som kan tenke sammen med meg? lavt stoffskifte/hashimotos, symptomer, pms...

    Spennende med kurs!
    Jeg har faktisk ikke fått tilbud om noe kurs hverken for stoffskiftet eller diabetesen, men så oppslag på Arendal Sykehus når jeg var der torsdag, om at det vil bli kurs der også når det blir mange nok påmeldte.

    Jeg blir alltid så forundret når legen kikker på svar på en blodprøve og liksom vet hvordan vi har det.
    Første gang jeg ble henvist til endokrinolog, stod jeg vel ca fem måneder i kø, men du har jo rett til og benytte deg av fritt sykehusvalg om det er for lang ventetid på "ditt" sykehus.

  2. #12
    Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    vest-agder
    Alder
    45
    Meldinger
    28

    Standard Sv: noen som kan tenke sammen med meg? lavt stoffskifte/hashimotos, symptomer, pms...

    Spennende med kurs!
    Jeg har faktisk ikke fått tilbud om noe kurs hverken for stoffskiftet eller diabetesen, men så oppslag på Arendal Sykehus når jeg var der torsdag, om at det vil bli kurs der også når det blir mange nok påmeldte.

    Jeg blir alltid så forundret når legen kikker på svar på en blodprøve og liksom vet hvordan vi har det.
    Første gang jeg ble henvist til endokrinolog, stod jeg vel ca fem måneder i kø, men du har jo rett til og benytte deg av fritt sykehusvalg om det er for lang ventetid på "ditt" sykehus.

    Hei BenteR.
    Tilbud om kurs?! nei, jeg googlet, og fant på http://www.helsedialog.no/laring_og_...d.9UFRnQZp.ips
    Ringte og fikk plass, og deretter ringte legen min og ba han sende henvisning ;) Veldig bra kurs og anbefales på det varmeste!
    5 mnd?? oj.... tenkte meg 3 mnd, men syntes det også er lenge... Legen skulle sende henvisning til Arendal, men vet ikke hva legen heter. Evt.kan jeg forsøke arendal helseklinikk, eller hva den heter, for å høre om ventetiden og muligheten der. har du endokrinologen på sykehuset?
    Jeg ba legesekretæren printe ut alle lab.svarene mine, så jeg kunne få se og ha dem selv

  3. #13
    Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

    Standard Sv: noen som kan tenke sammen med meg? lavt stoffskifte/hashimotos, symptomer, pms...

    Kjenner til det der med hjernetåke og hukommelseproblem Er vel en del av stoffskiftesyk-pakken......
    Jeg sender deg en pm om hvilken lege jeg bruker i Arendal.

  4. #14
    Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    vest-agder
    Alder
    45
    Meldinger
    28

    Standard Få gamle blodprøvesvar fra tidligere legekontor?

    Hei!
    Er det noen som har erfaringer/kommentarer til det å få gamle blodprøvesvar fra tidligere legekontor. Jeg har flyttet noen ganger og har blodprøvesvar liggende. Jeg har vært i det såkalte grenselandet med stoffskiftet i over 10 år, og er nå nysgjerrig på svarene. Eller har det noe for seg?? Det jeg vet per i dag er at tsh var 4.0 og ft4 15,4 i desember, og tsh 4.6, ft4 14,7 og ft3 4.1, samt anti-tpo 545 i sept. Jeg har mange symptomer. Legen er skeptisk til levaxin siden tsh ikke er over 10. jeg har bedt om å bli henvist til endokrinolog. det jeg nå tenkte var å samle tidligere blodprøvesvar for å se, men kanskje bare vinninga går opp i spinninga.... Noen innspill??
    Takk.

  5. #15
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    59
    Meldinger
    262

    Post Sv: Få gamle blodprøvesvar fra tidligere legekontor?

    Jeg har ikke forsøkt å få blodprøveresultater fra tidligere legekontor. Men, jeg kan fortelle at jeg fikk tilbud om levaxin fra min fastlege med TSH på 3,3 og høy antiTPO. Imidlertid ville jeg ikke ha levaxin da, og har valgt Heggeli helhetsmedisin i stedet. Der har jeg nå fått resept på Erfa Thyroid med TSH på 3,5. Så, hvorfor skal man vente til man blir enda sykere??? Ønsker deg lykke til

  6. #16
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

    Standard Sv: Få gamle blodprøvesvar fra tidligere legekontor?

    Jeg trekker nok en gang frem denne artikkelen http://tidsskriftet.no/article/525702, bedriv nærlesning og se om ikke du kan få legen på glid ved å bruke det som står der. Ellers, les det du kommer over av stoff om hypotyreose på tiddskiftet.no, det kan være du finner noe der å dunke i hodet på totalt utdaterte leger.

    Hvor i landet bor du? Det hører ingen sted hjemme å si at man skal vente til TSH er på 10, denne legen er foreldet i sin kunnskap og bør byttes ut. Det går rykter om at en del leger praktiserer dette magiske 10-tallet i Trøndelag og Nordnorge, bor du i de områdene?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

  7. #17
    Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    vest-agder
    Alder
    45
    Meldinger
    28

    Standard Sv: Få gamle blodprøvesvar fra tidligere legekontor?

    Hei og takk for svar.
    Bor på sørlandet. Jeg har bedt legen min sende henvisning til endrokrinolog, og sa han skulle sende henvisning til arendal. Dog vurderer jeg å bestille time til dr.Øverbye, og få tatt en grundig test og samtale..
    Kjenner at jeg er redd for at om jeg får levaxin,(hadde nok klart å få det av legen min selv om han ikke er overbesvist) så kanskje det ikke hjelper, og så må jeg gå ut "prøvetiden" på det, før jeg kanskje muligens kan få noe annet.
    Huff, vet ikke hva jeg tenker eller skriver nå for tida. Prøvde å lese den artikkelen, men måtte bare gi opp. men har kopiert og lagret den....

  8. #18
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

    Standard Sv: Få gamle blodprøvesvar fra tidligere legekontor?

    Bare ring legekontoret og få journalen din tilsendt i posten. Jeg har gjort det det flere legekontor (har også flyttet endel).

  9. #19
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    735

    Standard Sv: Få gamle blodprøvesvar fra tidligere legekontor?

    Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Bare ring legekontoret og få journalen din tilsendt i posten. Jeg har gjort det det flere legekontor (har også flyttet endel).
    Da datteren min skiftet lege måtte hun betale kr 100,- for å få ut journalen sin, enda hun hentet den selv. Har legekontorene lov til å ta betalt for dette ?

  10. #20
    Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

    Standard Sv: Få gamle blodprøvesvar fra tidligere legekontor?

    Ja, dette er faktisk regulert i lovteksten, og det er satt et maxbeløp legekontoret kan kreve i avgift.

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

  1. Barn og stoffskifteverdier.....
    Av Monja i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 2
    Siste melding: 21-11-10, 19:56
  2. Hypertyreose i grenseland?
    Av Vivian i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 10-10-10, 20:31
  3. Lavt stoffskifte i grenseland
    Av Troj i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 20
    Siste melding: 11-04-10, 17:58
  4. Tras på 1; I grenseland? Eller negativ?
    Av Marina73 i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 3
    Siste melding: 01-06-08, 08:39
  5. Legenes stoffskifteverdier!!!
    Av Joni i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 16-05-06, 22:48

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn