Viser søkeresultater 11 til 20 av 50
-
27-12-10, 22:00 #11
Sv: Overdosert? Eller hva skjer?
Helt enig.

Og noen er helt sikkert flinkere til å skrive forklaringer enn meg. :
Her står det forresten i Norsk legemiddelhåndbok at det ikke anbefales å behandle med bare Liotyronin, fordi alle prøvene blir vanskelige å tyde:
Dosering og administrasjon:
Liotyronin brukes sjelden hos voksne som langtidsbehandling og anbefales ikke som monobehandling. Behandlingen er vanskelig å monitorere med laboratorieprøver da FT4 vil bli meget lav (ev. ikke målbar), FT3 vil ligge over øvre normalgrense og TSH vil vanligvis være supprimert. Initialdose 10–20 μg daglig. Vedlikeholdsdose 20–80 μg, vanligvis 40–60 μg daglig.
Kilde: http://www.legemiddelhandboka.no/xml...03-endokr-2049
Det er utlagt, at fritt T4 og TSH går i bunn og kanskje ikke engang kan måles, mens T3 går til værs. Var det ikke det vi trodde.
-
27-12-10, 22:20 #12
Ja der var svaret Jerene. Godt jobba
-
27-12-10, 22:21 #13
Henger med, sånn halvveis. Oksalatproblematikken jeg har er verre å forstå så jeg tror jeg skal klare å lære meg dette ;)
Har vurdert å halvere dosen lio for å se men syns det er vanskelig å avgjøre hva som har effekt/ikke effekt.
har ikke vert god sliten sluten november til desember men har hatt forhøyet lever enzymer så jeg vet ikke hva det kommer av.
Skulle ønske legene kunne se hele kroppen, ikke bare hver sin bit
La inn et annet innlegg med når på døgnet jeg bør ta lio og hvorfor den ikke skal tas sammen med kalsium.
Jeg tar alltid kalsium til hver måltid for å binde oksalatene.
Kom til å tenke på en ting...
Når jeg tok prøvene i sommer kom en binyrebark prøve ut litt lavere (bare 0,2 eller noe sånn) enn referanse. kan det ha noe å si?
vet ikke hva den er nå.
-
27-12-10, 22:34 #14
Det hadde ikke jeg gjort, for å si det sånn. Jeg tror det blir litt

Jeg vet ikke så mye om det, men det er andre her som sikkert kan svare deg. Prøv å poste her:
https://www.stofskifteforum.dk/forumdisplay.php?f=104
Takker.
-
28-12-10, 01:11 #15
Legg ut binyreprøvene dine med referanseområde. Hvis du brått kutter ut T3 inntaket ditt risikerer du å gå i myksødemkoma. Dette fordi du ikke har et T4 lager som kroppen kan danne T3 av. Veldig farlig. Stoffskiftebehandlingen du får er ikke bare uvanlig merkelig, men også risikofylt. Som det ble sagt tidligere her er omgangssyke eller noen annen tilstand som skulle gjøre deg ute av stand til å ta medisinene dine være farlig for deg. Skulle du oppleve dette må du ringe legevakten å forklare at du står på ren T3 behandling.
-
28-12-10, 06:48 #16
-
28-12-10, 10:35 #17
Ja, det sier mye om hvor lite legene faktisk kan om stoffskifteproblematikk, og hvor farlig det er at de faktisk ikke kan det! Ganske utrolig.. Og en behøver vel ikke være medlem i mensa for å skjønne at dette blir helt feil? Og her sikter jeg til legene, for de burde klare logiske tankeganger når de har fått litt undervisning i emnet? Mennesker som er syke og ligger nede skulle ikke behøve å utdanne seg i medisin samtidig..
Og i disse noro tider får du passe godt på deg kamp; Blondie har et meget godt poeng.
-
28-12-10, 11:26 #18
Jeg tror egentlig at jeg har et veldig dårlig opptak av lio.. Siden jeg har tatt den sammen med kalsium..? - https://www.stofskifteforum.dk/showt...070#post105070
Jeg pleier ikke å bli syk (hyperaktivt immunforsvar...) men skal få snakkket med legene nå ;)
-
28-12-10, 11:45 #19
-
29-12-10, 08:12 #20
Skal begynne med 1/2 tablett levaxin, henter det på apoteket senere i dag.
Lignende tråder
-
Overdosert..
Av Camillis i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 17Siste melding: 29-07-10, 17:53 -
Overdosert?
Av Pusen i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 21:32 -
er jeg overdosert???
Av lillevenn1 i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 03-03-09, 03:53 -
Høyt eller lavt stoffskifte?? Hva skjer?
Av Stratos i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 4Siste melding: 14-01-07, 22:34

Svar med sitat
Andrè Bjerke.

Bokmerker