Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 25

Tråd: Muskelmasse

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Talking Sv: Muskelmasse

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Artig den derre Paxx.
    ..

Og fakta er at mange med lavt stoffskifte også har lavt stoffkskifte -
    Åhhh - ja det er iallfall sikkert
    Tenker nok du vil rette på den der
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Muskelmasse

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Om det skulle vise seg at stoffskiftehormonene direkt griper inn i det kardiovaskulære blir saker og ting mye enklere.
    Jeg har da lest flere steder at t3 virker på hjerterytmen. Og i f.eks denne skrives det om blodtrykket på arterien.
    http://www.sciencedirect.com/science...5&searchtype=a

Vi settes jo rutinemessig på t4. Og jeg har funnet iallfall en publikasjon som sier at forholdet t3/rT3 er skjevt hos t4-medisinerte kontra normalbefolkningen.

Med tilførsel av Erfa eller desslike vil en del at hormonene tilføres direkte som t3 og iallfall teoretisk vil man da kunne anta at hjerterytme/blodtrykk kanskje kan være annerledes... Dessverre er det UHYGGELIG lite tilsvarende forskning å finne på naturlig thyroid.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post
    Anisa: jeg lever efter vægtkonsulenternes kostprincipper, 60 g rugbrød, max 1 kg grønt, 300-400 g frugt, ca 300 g fisk/kylling, 20g olie, og lidt rismælk. Det jeg mener med at det er en kamp er at jeg tager meget hurtigt på så hvis jeg ikke overholder programmet 100% kan jeg se resultatet på vægten.
    Kære Cirkeline Det lyder som ca. 1000-1100 kcal/dag.... kalorie-, protein- og fedtfattigt. Jeg er ked af at måtte sige det: på denne kost vil du ikke opnå varig bedring af hypothyreose. Tværtimod - du må indstille dig på en forværring og - ændringer i dit totale hormonefeedback inkl. atrofi af flere kirtelvæv.

Desuden vil din "kamp" blive intensiveret hvis du kommer i behandling med Thyroid. Din krop vil komme til at skrige efter næring til at udbedre mangel-skaderne fra før.

Hvad lavkalorie- og fedtfattig kost gør ved helbredet, kan du finde ud af ved at søge info om anorexi og selv om du nok ikke tror at det kan sammenlignes - er de biologiske fællesnævnere de samme for anorektikere og dem der lever af lavkalorie- og fedtfattig kost.

Hvad dine symptomer angår, efter længere tid på lavkalorie- og fedtfattig kost - er det ikke længere muligt, klart at skelne mellem hvad er resultater af lavkalorie- og fedtfattig kost, og hvad er resultater af hypothyreose.

Rækkefølgen er helt forkert - Cirkeline. Først stofskiftet/bedring af sygdommen - så vægtregulering. Omvendt rækkefølge er på forhånd dømt til at mislykkes - uanset at man konsekvent opretholder regimet. Denne situation er lose-lose, uanset hvordan man vender det og drejer. Øv, øv, øv...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Det var ikke lige det svar jeg havde ventet men jeg vil straks gå ind og søge på anoreksi og se hvad jeg kan genkende og hvad jeg kan gøre. Håber ikke at kostændringer vil betyde at jeg tager på, for det kan jeg næsten ikke overskue - et er at selvtilliden langsomt daler i takt med at dagene går hvor jeg er sygemeldt med stress men hvis jeg så samtidig skal kæmpe med overvægt igen så tror jeg at bægeret bliver fyldt
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Til smgj: Har lige læst artiklen og hvis jeg har forstået det rigtigt så kan det at jeg får Euthyrox forårsage at mit blodtryk bliver højere - så er jeg meget spændt på hvordan det reagere når jeg får det naturlige Thyroid. Under alle omstændigheder er det noget jeg skal holde øje med

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Hei Kevlin !
    Heheh, og jo - det er jo et helt ubestridlig faktum det derre
    Håper man bærer over med meg og forstår hva jeg mener.
    Takk.

Så er det nok sånn, at hvis de hormoner man har i kroppen ikke formår å holde vekten under kontroll - så virker de rett og slett for dårlig.
    Og du er jo igang med å skifte til noen bedre forstår jeg.
    Kan nevne at jeg gikk meget hurtig ned i vekt da jeg skiftet, og har ingen problemer mer å beholde normalvekten.
    Hele grunnlaget for en vektdengang er som det nevnes, at stoffeskiftet fungerer.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Tak det giver mig håb om at det nok også skal lykkedes for mig
    Jeg vender tilbage når jeg begynder på de nye Thyroidpiller

Kærlig hilsen
    Cirkeline

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Kære Cirkeline Det lyder som ca. 1000-1100 kcal/dag.... kalorie-, protein- og fedtfattigt. Jeg er ked af at måtte sige det: på denne kost vil du ikke opnå varig bedring af hypothyreose. Tværtimod - du må indstille dig på en forværring og - ændringer i dit totale hormonefeedback inkl. atrofi af flere kirtelvæv.

Desuden vil din "kamp" blive intensiveret hvis du kommer i behandling med Thyroid. Din krop vil komme til at skrige efter næring til at udbedre mangel-skaderne fra før.

Hvad lavkalorie- og fedtfattig kost gør ved helbredet, kan du finde ud af ved at søge info om anorexi og selv om du nok ikke tror at det kan sammenlignes - er de biologiske fællesnævnere de samme for anorektikere og dem der lever af lavkalorie- og fedtfattig kost.

Hvad dine symptomer angår, efter længere tid på lavkalorie- og fedtfattig kost - er det ikke længere muligt, klart at skelne mellem hvad er resultater af lavkalorie- og fedtfattig kost, og hvad er resultater af hypothyreose.

Rækkefølgen er helt forkert - Cirkeline. Først stofskiftet/bedring af sygdommen - så vægtregulering. Omvendt rækkefølge er på forhånd dømt til at mislykkes - uanset at man konsekvent opretholder regimet. Denne situation er lose-lose, uanset hvordan man vender det og drejer. Øv, øv, øv...

Hej anisa
    Nu har jeg været inde og læse om lav carb og rT3 - det var vandvittig spændende læsning, især din beskrivelse af rT3 var en øjenåbner for mig Jeg håber at mange andre bliver bevidst om dets indvirkning på kroppen.
    Jeg har for mange år siden prøvet at leve efter lav carb kost og når jeg husker tilbage fungerede det egentlig ret godt. Jeg spiser som førnævnt efter Vægtkonsulenternes kostprincipper og spiser mig mæt hver dag men kan se det på vægten hvis jeg afviger fra kostprogrammet med lidt ekstra brød eller frugt. Hvor meget gram kød, fedt, grønt, frugt må jeg få på en lav carb kost?
    Som jeg ser det har jeg aktiveret rT3 for alvor ved i en lang årrække at leve af hurtige kulhydrater med blodsukkerfald til følge, prøvet et hav af slankekure(sultekure), meget fysisk træning og til sidst stress Nu er det vist på tide at jeg tager mig kærligt af min krop og værdsætter den for det arbejde den gør

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Thumbs up Sv: Muskelmasse

Hei på deg Cirkeline

Jeg har vært tynn hele livet - bortsett fra de siste 10-12 årene;
    og det at vekten gikk opp ha vært når stoffskiftet slo ned takten.

For min del så har ikke vekten gått fort ned etter at jeg begynte med erfa thyroid -
    og vekttapet begynte heller ikke før jeg var kommet opp i dose på 2-3 tabletter pr dag.
    Nå buker jeg 5x60 mg om dagen og vekten går fremdeles nedover.

Iht Levaksin-info så er det en bivirkning at man kan legge på seg 2-3 kg -
    og det er per år!!!!
    Jeg har mistet 9 kg siden jan-feb

Jeg prøvde med levaksin - og siden Liothyrenin - i noen korte uker for snart 2 år siden,
    men jeg ble verre og kuttet det ut.
    Tenker nå at det var hell i uhell: for hadde det fungert nogenlunde, så ville jeg kanskje ikke lett videre -
    og da ville jeg ikke funnet thyroid medisin.
    Sist endret av Kevlin; 14-10-10 kl 09:37
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Hej Kevlin

Det er et meget flot vægttab du har opnået og at det er i forbindelse med øgning af dosis, lyder som om at kroppen først da er klar til og har overskud til, at smide de overflødige kilo.
    Jeg er glad på dine vegne
    Kærlig hilsen
    Cirkeline

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg