Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Rødmusset farge i ansiktet

Stemmer - har ikke sett dette innlegget før nå.....
    Det er jo binyrebarkens hormoner som styrer med hjertet.
    Kanskje du skulle ta en salivatest av cortisol ?
    Er en test du tar hjemme. Du tygger på vatt-tamponger til fire angitte tider og sender resultatet til labben i posten.
    Mulig du skal ta denne testen før du øker dosen. En doseøkning kan muligens forverre hjertebanken hvis problemet er at du feks. har for mye adrenalin.
    Ikke godt å vite - har vært postet meldinger om at for lavt stoffskifte har vært årsaken til overkopmpensasjon i det andrenale.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Uregistrerte Gjest

Jeg har den siste tiden slitt med "rødming" i ansiktet. Legen min trodde ikke det var Rosacea, han tenkte det kunne ha en forbindelse med stoffskiftet og hormoner.
    Er også veldig tørr i huden og flasser en del, men det ser heller ikke ut til å være seboreisk eksem, så skjønner ikke selv hva annet det kan være.

Kan legge med at jeg ikke har mangel på magesyre. Det er vel heller tvert i mot. Har nylig fått påvist magesår. :(

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Arrow Sv: Rødmusset farge i ansiktet

Sitat Opprinnelig skrevet av Uregistrerte Vis post
    ..

Kan legge med at jeg ikke har mangel på magesyre. Det er vel heller tvert i mot. Har nylig fått påvist magesår. :(
    Hmm - hvordan ble mavesåret påvist..?
    Dette innlegget / denne tråden er kanskje noe for deg - eller andre som kjenner seg igjen i beskrivelsene her:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Jeg har tilføjet lidt mere til mit første svar...

Insister på blodprøve NU! Hvis dine symptomer stammer fra for lidt mavesyre, og du får syrepumpehæmmer oven i, da står din krop pivåben for både parasitter og bakterier/virus, så der er faktisk ingen tid at spilde, for at få dette afklaret: overproduktion eller underproduktion.... Helicobacter Pylori eller ikke.

Få købt et par større rødbeder, kog dem med skræl og spis et pillet, kogt rødbede mellem måltider og mindst 8-10 timer siden du sidst fik Nexium. Hvis urinen bliver rødlig eller rød, første, anden eller tredje gang du skal af med vandet efter at du har spist rødbedet - da er din mavesyre for lav, og din syrepumpehæmmer er kun til yderligere skade. Kommer urinen fuldstændig fri for den lyserøde eller røde farve, da har du mavesyre nok, da kan man ikke vide om det er "nok" eller for meget, og derfor skal det undersøges videre.

For en sikkerheds skyld, spis det andet kogt rødbede nogle timer senere, fortsat Nexium-fastende, og se hvad det viser efterfølgende i urinen.

For ca. 10 år siden, har man også behandlet min mavesyremangel, som om det var for meget mavesyre og mavesår.
    Også med Nexium, og med en hestekur med tre-trins antibiotika.
    Det har taget mig 1½ år at komme mig efter denne kur,
    så det er absolut værd, flere gange at dobbelttjekke OM det er mavesyremangel, eller mavesyre-overskud tillige om der er for meget Helicobacter Pylori, eller ikke. Helicobacter Pylori findes i alle mavesække, hos alle mennesker. Det er først når den bliver forøget, så det blokerer for mavesyreproduktionen, at den bliver sygdomsfremkaldende.
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Uregistrerte Gjest

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Hmm - hvordan ble mavesåret påvist..?
    Dette innlegget / denne tråden er kanskje noe for deg - eller andre som kjenner seg igjen i beskrivelsene her:
    Med gastroskopi.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Håret endrer farge
    Av Sonja Midtlien i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 8
    Siste melding: 14-04-10, 20:39
  2. stiv i ansiktet
    Av pling i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 17-05-07, 20:36
  3. Nummen i ansiktet!