Viser søkeresultater 1 til 10 av 354

Hybrid View

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: HJELP! Har jeg trøbbel med binyrene?

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Jeg merker små bedringer, jeg synes verden er litt mindre bråkete enn for halvannen uke siden. Jeg syntes det var slitsomt med unger som smæler lego i gulvet hos legen, men nå går det ikke fullt å mye gjennomm marg og bein! Og jeg klarer å følge med når det diskuteres her i huset. Jeg falt av etter setning to eller tre tidligere.
    Jeg har kanskje litt mer selvironi. Men er ikke helt sikker på om det skyldes medisinene...
    Ja, det høres ut som om det går riktig vei, om enn sakte. Jeg var spent på å høre hvordan det gikk med deg! Og det kommer til å gå bedre også, særlig når du får høyere dose av både hc og thyroxin! (Håper du slipper å gå tom for thyroxin!)

Jeg har ikke bedt om DHEA, men spurte legen om progesteron-krem, men ha var litt lunken til det. Han mente at jeg allerede gjorde så mye "hormonelt" med kroppen for tida - hc og opptrapping av naturthyroxin - at det ville bli for mye på en gang. Er delvis enig, men jeg fikk ikke tatt "binyreagrumentet" for å bruke progesteronkrem, jeg snakket kun om pms-problemene. Jeg skal ta det opp igjen neste gang jeg er der om tre uker.

Jeg har kommet meg over problemene med kraftig underdosering i forbindelse med oppstart av naturthyroxin. Jeg føler at jeg er i en postiv stim. Formen blir gradivs litt bedre for hver uke. Nå er jeg på 2,75 grain NT og ca 30 mcg levaxin (skal kutte ut levaxin snart). Har avtalt med legen at når jeg øker til 3 grain skal jeg holde dosen noen uker. Har akkurat økt til 27,5 mg cortef. Tror jeg kanskje må gå høyere der også? Jeg tror dessuten jeg trenger høye doser med thyroxin. Har langt igjen, føler jeg.

Men formen svinger fra dag til dag. Og jeg veksler mellom å være veldig optimistisk til å bli litt motløs på dårllige dager. I dag har jeg en dårlig dag med mange, plagsomme symptomer (tungt å skrive på pc - skriver masse feil med dårlig språk etc). Men alt i alt er jeg i en positiv stim.

Det er vel bare å si: "hang in there"

Og du er heldig som har den legen, Vigdis!!

Rufus

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Bra at det er flere enn meg som roter med skriving! Jeg har funnet ut at nå bruker jeg nesten lengre tid på å rette opp alle skriveleifene enn jeg gjør på å skrive. Føler meg litt tussete... Går på apoteket og glemmer det jeg skal. Må ha huskelapper for alt. I går fant jeg ut at det var på tide med en medisindosett xxl large i tanteformat, for det går helt i ball med hva jeg tar når og hvor mye. Når står " tanten" og troner på matbordet!

Jeg kjenner igjen det du skriver, Rufus. Noen dager er jeg også veldig motløs. det er akkurat som om jeg tar ett skritt bakover i formkurven enkelte dager. Og den dårlige dagen kan godt komme etter den ene natta jeg sov godt. Og når jeg leser noen steder på nettet hvor leger snakker om at det tar tre til fem år å bli bra, da tuter jeg!

Vi får gi hverandre mot!

Jeg forsøker, ikke hver dag, men av og til, å skrive stikkordsdagbok hvordan jeg har det. For gjør du det, kan du plutselig se at du har faktisk blitt bedre. I går kveld kjente jeg at jeg lengtet etter å trene! Og da tenkte jeg, dette er et godt tegn, for trening har jeg ikke orket å tenke på på lenge. Musklene har blitt veikere og veikere, men det har ikke vært mulig å trene med den formen jeg har nå.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Glad det går framover, Vigdis! Og du vet jo bedre enn å stresse ting. Det vil komme seg enda mer!

For min egen del merker jeg nå omsider reell bedring etter overgang til Thyroid. Det har tatt ca 6 uker, men var veldig dum og underdoserte meg til og begynne med slik at jeg ble ordentlig syk. Men nå går det altså riktig vei med alt.

Fortsatt er ikke søvnen som den skal, men der også blir det bedre. Jeg sover godt ca annenhver natt. Svetter ikke like mye på natta lenger.
    Jeg har økt opp til 27,5 cortef nå. Er glemsk og glemmer å måle temperaturen min (blir litt styrete og holde på med det på jobb), men det begynner å føles som om jeg er i nærheten av riktig dose nå. Styrer unna stress så godt jeg kan, men merker at jeg takler det mye bedre enn bare for noen uker siden. Føler meg nesten som før jeg ble syk på det området. Uro, støy og bråk går også fint.

Men masse symptomer fremdeles (bl.a. svimmelhet, tørr hud, hevelser, eksem, magetrøbbel, konsentrasjonsvansker, tiltaksløshet mm). Jeg tenker at jeg antakeligvis trenger ganske høy dose Thyroid...

Jobber bare tre timer hver dag, og orker ikke mer for øyeblikket, men jeg gleder meg også over fremgangen.

Dette skal nok gå veien, vi må bare bruke fornuft og den tiden det tar.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jeg underdoserte meg også - burde gått rett over og økt mye raskere til 3Grain enn det jeg gjorde.
    Jeg var rett og slett skeptisk, og livredd for om den skremselspropaganda legene hadde lagt for dagen skulle være sann.

Veldig fint om andre skriver om sin strevsomme kanossagang.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Lignende tråder

1. Hashimotos og Erfa Thyroid
    Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 10
    Siste melding: 19-10-11, 11:36
  2. Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
    Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 15
    Siste melding: 21-03-11, 16:59
  3. Info til lege om behandling av Hashimotos?
    Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 2
    Siste melding: 09-11-10, 17:47
  4. Info til lege om behandling av Hashimotos?
    Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 2
    Siste melding: 09-11-10, 17:47
  5. Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
    Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskere
    Svar: 3
    Siste melding: 15-04-10, 22:09

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg