Viser søkeresultater 111 til 120 av 266
-
20-07-10, 20:14 #111
Sv: Sliten nybakt mamma trenger noen råd for å komme ut av dette marerittet!
-
20-07-10, 20:23 #112
Hei igjen!
HVa jeg spiser og drikker ja. Jeg spiser nokså normalt tror jeg. Men har blitt en del ferdige Fjorland-middager o.l. siste tiden da jeg rett og slitt ikke ORKER å lage noe. Ellers spiser jeg nok litt for lite, grunnet kvalme og manglende sultfølelse pga hypothyreosen.
Skummelt det du nevner om kunstige søtstoffer. Jeg slet for en del år tilbake med anorexi, som jeg ble frisk av i 2006/07. Jeg var i den tiden ganske hard på dette med kunstige søtstoffer. Drakk masse lettbrus b.la. Etter dette så gikk jeg bort i fra dette, fordi jeg følte at det ikke var bra for kroppen, og jeg var ekstra forsiktig da jeg var gravid. Så fikk jeg jo svangerskapsdiabetes, og ble sendt til en ernæringsrådgiver på sykehuset. Hun sa at kunstige søtstoffer ikke var farlig, og at jeg burde bruke det for å unngå høyt blodsukker. Jeg stolte på henne, og begynte å bruke en del av det igjen. Har igjen SLUTTET med det for ett år siden. Men apartamforgiftning, hvordan sjekker man det liksom?
-
20-07-10, 20:30 #113
Fy søren, det er jo helt grusomt at dette foregår. Hele livet til folk blir jo ødelagt! Jeg ble veldig overrasket over hvor raske legene var til å plassere meg i ME eller depresjonsdiagnosen. Føler det er de legene med minst peiling på disse diagnosene som gjør dette. Også begrunner de det med at jeg virker nedfor. Selvfølgelig er jeg nedfor. Jeg er jo skikkelig syk, og da går man jo ikke rundt å stråler. Det betyr da vel ikke at man har en depresjon? Uff, kjenner jeg brenner for dette. Når jeg blir bedre skal jeg jammen prøve å ta tak i dette. Det er jo så tragisk for folk som stoler på legene, og ikke har ressurser.
-
20-07-10, 20:37 #114
-
20-07-10, 20:48 #115
Krysser fingrene for deg
-
20-07-10, 21:19 #116
ACE er angiotensin-converting-enzyme.
Altså et enzym som blir høy ved diverse tilstander i kroppen.
Det er ikke helt spesifikt, men er dette høyt, kan det bla. bety ME.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-07-10, 21:21 #117
Takk for det Blondie <3 Det var forresten noen som skrev til meg at det finnes en egen diagnose hvor man svinger veldig mellom lavt og høyt stoffskifte. Noen som vet noe om dette?
-
21-07-10, 07:18 #118
Noen som har Hashimotos, altså antistoffer (høye anti-TPO tall viser at du har Hashimotos, men de kan svinge hele tiden) har en slik forferdelig berg-og-dalbane av et stoffskifte at de svinger mellom hypo og hyper. Carro har det, og en eller to andre som har skrevet her i det siste, husker i farten ikke hvem.
Ønsker deg lykke til i Oslo. Tar du med alle de siste blodprøvesvarene dit? Det kan være lurt for å få fortgang i behandlingen.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
21-07-10, 09:08 #119
Hei! - ikke for å være vanskelig men her sier du to motstridende ting på en gang. Du var forsiktig mens du var gravid men brukte det igjen da du fikk svangerskapsdiabetes? Og er babyen din over ett år da?Skummelt det du nevner om kunstige søtstoffer. Jeg slet for en del år tilbake med anorexi, som jeg ble frisk av i 2006/07. Jeg var i den tiden ganske hard på dette med kunstige søtstoffer. Drakk masse lettbrus b.la. Etter dette så gikk jeg bort i fra dette, fordi jeg følte at det ikke var bra for kroppen, og jeg var ekstra forsiktig da jeg var gravid. Så fikk jeg jo svangerskapsdiabetes, og ble sendt til en ernæringsrådgiver på sykehuset. Hun sa at kunstige søtstoffer ikke var farlig, og at jeg burde bruke det for å unngå høyt blodsukker. Jeg stolte på henne, og begynte å bruke en del av det igjen. Har igjen SLUTTET med det for ett år siden. Men apartamforgiftning, hvordan sjekker man det liksom?
Ok vi lar det ligge, men ofte tror vi at vi er litt flinkere enn vi egentlig er. Det gjelder alle, meg selv inkludert. Tar meg sammen mange ganger hver uke. Det er vanskelig nok å gjøre ting riktig når man er frisk, når man er såpass syk som deg er det utrolig mye vanskeligere - nesten håpløst - om ingen andre tar ansvar og hjelper deg.
Fjordland er ikke akkurat nye bra - ser bra ut men leser du hva Laks i hollandaisesaus med gulrøtter og poteter består av-:
Sistat fra fjordland.no
Laks i hollandaisesaus med gulrøtter og poteter. En tradisjonell rett av laksefilet med ferske poteter og skivede gulrøtter. Hollandaisesausen er laget på egg med god olivenolje, og har en kremaktig og delikat smak. Dette er en tradisjonell fiskerett som nå kan nytes på bare 4 minutter!
Ingredienser
Laks (29%), hollandaisesaus (23%): vann, smør, rapsolje, emulgator (hydroksypropyldistivelsesfosfat, mono- og diacetylvinsyreestere av mono- og diglycerider av fettsyrer), salt, aroma (gjærekstrakt, maltodekstrin, dekstrose, laktose, glykosesirup, krydder (bl.a. muskatblomme), krydderekstrakter, smaksforsterker (mononatriumglutamat), hydrolisert vegetabilsk protein (hvete, soy), selleri), sukker, løk, eddik, sitronsyre, sitronjuicekonsentrat, antioksidanter (alfatokoferol, mono- og diglycerider av fettsyrer), bestrålt krydder, farge (betakaroten). Poteter (33%): poteter, vann, salt. Gulrøtter (15%).
sitat slutt
Ikke mye helse i hver krone for den middagen der - selv om reklamen sier noe annet.
Jeg skal ikke si at du er aspartamforgiftet - etter MSG forgiftet - (smaksforsterker (mononatriumglutamat), hydrolisert vegetabilsk protein (hvete, soy). Hydrolisert vegetabilsk protein antas å være ennå værre men høres bedre ut. Jeg kan ikke vite det, men når kroppen din sliter så ille trenger den iallefall ikke alle disse stoffene å slite med i tillegg.
Stekt kjøttdeig og spaghetti med en enkel tomatsaus ville vært bedre. Da vet du i det minste hva du får i deg.
Aspatamforgiftning kan bla. sees på MR - hvite flekker i hjernen som ikke skal være der. Se f.eks.innslag på NRK Puls for noe tid tilbake.
Nok om det. Masse lykke til på Balder - håper det kommer noe ut av det. Hjørnestein i Balderbehandling er kosthold så du vil nok høre mer om det.
H:-)
-
21-07-10, 10:31 #120
Ja, det kunne jo høres forvirrende ut. Jeg holdt meg unna disse da jeg var gravid frem til uke 31, da det ble oppdaget svangerskapsdiabetes. Gutten min blir ett år i august. Det ble funnet påfallende mange lesjoner i hjernen min ift alderen min. Vet ikke om det er det samme.
Lignende tråder
-
Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 402Siste melding: 06-02-20, 19:22 -
Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 18-09-10, 10:16 -
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 8Siste melding: 02-02-10, 13:01 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker