Side 10 av 11 Først 1234567891011 Siste
Viser søkeresultater 91 til 100 av 107
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Mine erfaringer med kombinationsbehandling

Så godt å høre.

Etter min mening er valg av medisin irrelevant - SÅLENGE man føler seg bra. Godt at du kommer tilbake med denne historien.

Og antakelig driver kroppen din og gjenoppbygger seg - så du kan stadig bli bedre.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Først skal jeg sige tak for alle jeres svar og gode råd - håber også, at min historie kan hjælpe andre.
    Når jeg skriver igen er det fordi, at jeg i går blev sat op fra 20 til 40 mcg Liothyronin og tilsvarende er gået ned fra 150 til 100 mg euthyrox.
    Jeg har indtil i går kun haft en stigende opadgående kurve i humør, energi og helbred. Føler faktisk ikke, at jeg har haft det så godt, siden før jeg blev syg i 1997 - føler mig dog ikke 100 % rask, men så tæt på, som jeg tror jeg nogensinde vil komme.
    Her til aften fik jeg imidlertid lidt angst, ville derfor tjekke om jeg havde skrevet noget om angstsymptomer i mine tidlige indlæg i forbindelse med kombi-behandling, fandt ikke noget.
    Men jeg har det som sagt fantastisk, hvorfor jeg aftalte med min endokrinolog, at vi skulle forsøge os med at øge dosis T3, så må vi se hvordan det går, håber naturligvis på det bedste, skal nok skrive mere om "forsøget" i løbet af de kommende måneder.

Medlem siden
    Dec 2009
    Meldinger
    70

Kære Anne.
    Dejligt at du har fået det bedre. Må man evt høre hvordan dine stofskifte tal ligger nu i forhold til da du var syg og kun på T4? Tak

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne H H Vis post
    Her til aften fik jeg imidlertid lidt angst, ville derfor tjekke om jeg havde skrevet noget om angstsymptomer i mine tidlige indlæg i forbindelse med kombi-behandling, fandt ikke noget.

Men jeg har det som sagt fantastisk, hvorfor jeg aftalte med min endokrinolog, at vi skulle forsøge os med at øge dosis T3, så må vi se hvordan det går, håber naturligvis på det bedste, skal nok skrive mere om "forsøget" i løbet af de kommende måneder.
    Hej Anne
    Angst kan vel være noget med binyrerne, tænker jeg. Har du tjekket det? Mske finder du noget her https://www.stofskifteforum.dk/showt...ighlight=angst , det er (søgning i) en tråd som hører hjemme i underforummet Adrenal Fatique - Binyrene
    https://www.stofskifteforum.dk/forumdisplay.php?f=104

Nielsigne

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Hej igen.
    Jo, jeg havde kortvarigt en smule angst - ca. 30 min., men der har ikke været noget siden.
    Til gengæld har den sidste uge været noget af en prøvelse, og jeg har fået det markant dårligere: Har taget ca. 1 kilo på, selvom jeg ikke har ændret i hverken kost eller motion, ryster på hænderne, sover, har ingen overskud osv. - kort sagt har jeg det rigtig dårligt. Jeg vil derfor sætte T4 op til 125 mg den kommende uge, bliver det ikke bedre, går jeg tilbage til forrige dosis.
    Hvad angår mine blodprøveresultater, har jeg allerede nævnt nogle af dem i et tidligere indlæg, men mine seneste tal så ud som følgende:
    10/2-2011
    TSH 0,02
    Frit T4 17,0
    T3 2,3

21/6-2010 (før behandling med T3):
    TSH 0,18
    Frit T4 20,7
    T3 1,2

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    45
    Meldinger
    309

Standard Sv: Kan man komme på Balderklinikken uden henvisning fra sin læge?

Hva gjør legene på denne klinikken?
    Har hatt problemer med at fastlegen ikke vil øke dose på meg, til tross for symptomer...

Er det verdt et forsøk?
    Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Jeg tror jeg heller ville forsøkt Dag Schiøth på heggeli helhetssenter i Oslo. Min opplevelse, og flere andres her inne, er at mange av legene på Balder ikke kan tilstrekkelig om hormoner, så blir du gående og være halvbra. Det var det som skjedde med meg. Les om han her inne og se hva du tenker. Problemet med legene på Balder er at de er meget opphengt i TSH, dermed kan du risikere at du blir holdt like mye nede der som av fastlegen din. Jeg hadde masse disikusjoner om dette med legen jeg hadde på Balder om TSH, men nektet å høre på akkurat dette, fordi jeg mente, og fortsatt mener, at han tok feil i sin slaviske opptatthet av lav TSH.

Regn med ventetid
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Balder-klinikken er godt nok alternativ i forhold til andre klinikker, men de er åbenbart ret så tsh-fikserede. Og det betyder, at der er nogle helt andre grænser for, hvad der kan lade sig gøre i forhold til medicin. Læs bl.a. her https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10661
    underforummet vedr. tsh-halløj her https://www.stofskifteforum.dk/forumdisplay.php?f=228 og tråden ' "Normalområdet" findes ikke ' her:
    https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10370

Mange her har erfaret, at det er svært for ikke at sige umuligt at få det godt, hvis man ikke får lov at få medicin i så store mængder, man har brug for - og det er det ret sandsynligt svært at få, hvis lægen ser mere på tsh-målingen end på patientens symptomer.

Nielsigne

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Hej Anne H H
    Hvordan går det mon med dig? Er du stadig i gang med den syntetiske udgave, eller bruger du thyroid nu?

Kunne være godt at høre fra dig

Nielsigne

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Hej Nielsigne
    Jo, det går fint. Godt du spørg, for det er meget godt at opdatere på min helbredssituation i ny og næ, så andre interesserede kan følge med.
    Føler mig dog lidt træt, men det har ikke noget med stofskiftet at gøre, tror jeg.
    Sidst jeg skrev forsøgte jeg mig også med nogle ændringer af medicinen, men det gik ikke så godt, så jeg vendte tilbage til den forrige dosis, en erfaring klogere: Når man har det godt, eller så godt som man tror, man kan få det, er det ikke altid fornuftigt at eksperimentere
    Min dosis er dog ændret efterfølgende, og jeg spiser nu 30 mcg. liothyronin og 137,5 mg. euthyrox - lidt besværligt, men jeg skærer pillerne i små doser, således at jeg får det samme hver dag. I forbindelse med alle ændringer/regulering af medicin oplever jeg dog stor ubehag, angst, uro, hjertebanken osv., men det er kun indtil kroppen har indstillet sig på den nye dosis. Har dog tænkt at holde mig på nuværende dosis og føler ingen trang til ændringer, men sætter pris på lidt fred og ro i kroppen. Det sker dog, at jeg tænker på, at jeg måske ville få det endnu bedre/føle mig helt rask på naturligt thyroid, spurgte derfor min læge, om han var med på den, men dertil kender du vel allerede svaret - Nej! Han mente bestemt at syntetisk T3 var ligeså godt et præparat som det naturlige, så jeg har lagt tanken på hylden - det virker så problematisk og uoverskueligt at skulle skaffe sig dette præparat, for ikke at tale om dyrt, og når jeg nu har det nogenlunde - ja, så bliver det bare ved tanken. Der er dog ingen tvivl om, hvad jeg ville vælge, hvis det var ligeså let tilgængeligt som de syntetiske præparater, men sådan er det altså ikke i Danmark - desværre, kan man vist roligt sige.
    Men godt at høre fra dig. Håber også at du har det godt. Det er lidt sent, men når jeg får tid, vil jeg opdatere på dine erfaringer/tråd.
    De bedste hilsener og god jul til alle!
    Anne H H

Side 10 av 11 Først 1234567891011 Siste

Lignende tråder

1. Graves siden 2004
    Av jane i forumet Graves sykdom
    Svar: 42
    Siste melding: 06-05-10, 15:11
  2. Jeg har haft struma siden jeg var omkring 18 år
    Av Christina40 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 13
    Siste melding: 01-10-09, 12:18
  3. Fikk graves for 14 år siden
    Av millasin i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 31
    Siste melding: 29-04-09, 15:30
  4. Jeg har haft Hashimoto's siden 2002
    Av Louise i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 50
    Siste melding: 21-06-07, 23:34

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn