Side 10 av 12 Først 123456789101112 Siste
Viser søkeresultater 91 til 100 av 111
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hvis jeg gjør for mye blir jeg overtrett, og da får jeg problemer med å sovne. Men jeg sover aldeles for mye når eg sovener. Sover ikke mindre enn 10 timer til natten, men lengre sovetid 2 til 3 ganger i uken. Men blir jeg for sliten, stresset så sliter jeg med søvnen og våkner om natten osv. Til kroppen har roet seg og jeg igjen sover hele natten 10 -12 timer når jeg er i "form" og 12-16 når jeg er dårlig.
    Litt omvendt av deg altså.

Jeg er lyd og lysfølsom når jeg er trett eller sliten, vet faktisk ikke hvor vanlig det er blandt oss med stoffskifteproblemer.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hvis jeg gjør for mye blir jeg overtrett, og da får jeg problemer med å sovne. Men jeg sover aldeles for mye når eg sovener. Sover ikke mindre enn 10 timer til natten, men lengre sovetid 2 til 3 ganger i uken. Men blir jeg for sliten, stresset så sliter jeg med søvnen og våkner om natten osv. Til kroppen har roet seg og jeg igjen sover hele natten 10 -12 timer når jeg er i "form" og 12-16 når jeg er dårlig.
    Litt omvendt av deg altså.

Jeg er lyd og lysfølsom når jeg er trett eller sliten, vet faktisk ikke hvor vanlig det er blandt oss med stoffskifteproblemer.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    oslo
    Meldinger
    2

Standard

Hei,Berte! Innlegget ditt var som å lese om meg selv Jeg har også store søvnproblemer og desverre måttet ty til sove tbl. Jeg sier desverre, fordi det helt klart er veldig avhengihetsskapende. Heldigvis er legen min full av forståelse for hun vet at jeg i gode perioder klarer å slutte. Har brukt Zopiclone/imovane og Stilnoct/Zolpidem i 2 år nå. Hatt opphold på et par måneder 3 ganger i løpet av den tiden. Når jeg er sterk nok til å slutte går det gradvis ned til null,evt med støtte av Vallergan som har en søvndyssende bieffekt. For meg er søvnen så viktig at uten hjelp kunne jeg bare slutte å jobbe. Er hj,pleier i 100% stilling. Har også samme problem som deg når det gjelder å "lande" etter jobb eller aktivitet om kvelden. Følsom for lys og i perioder også lyd. Synes du skal tenke at med,kan hjelpe deg en periode nå, uten å få dårlig samvittighet for det. Sikker på at legen din vil hjelpe deg den dagen du vil slutte. Masse lykke til
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Var det ikke en eller annen som foreslo for folk å få i seg mer magnesium når de hadde søvn problemer?
    Dette var denne uken på VG nett eller dagbladet tror jeg.

Det var vistnok store problemer for folk som ikke fikk i seg nok magnesium via kosten, og dette viste seg stort sett oftest i søvnmangel.

Jeg har mye problemer med søvn. Jeg MÃ… ha 8 eller flere timer om natten. Men jeg har en stor tendens til å våkne av den lille minste ting. Spesielt da av katter som løper maraton kl4, går på do kl5, noen som snorker (grr) i huset, eller en båt som går på elva kl7.

Også da andre problemer, som at jeg må på do selv, og ikke får sovnet etterpå. Eller at jeg vet at jeg har tidlig fly om morgenen, sånn at jeg må våkne kl4 for å komme meg i tiden på flyplassen. I de tilfellene får jeg ikke sovet i det hele tatt.

Nei, søvn er så utrolig viktig, og jeg skulle gjerne hatt mer av den :-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    735

Standard

Føler med deg, Berthe. Jeg har brukt Zopiclone/imovane mer elller mindre regelmessig i 11-12 år. Så man kan vel si at jeg er avhengig, om ikke annet så av å ha det i huset. Forbruket er stort sett jevnt, 15-20 mg / uke.

Dere som plages med lyder: Det finnes ørepropper ! Man våkner greit av vekkeklokka/radio som står på nattbordet likevel. Skru evnt. opp lyden.

Siden jeg har slitt med søvn så lenge, kjenner jeg mitt forhold til problemet svært godt, og vet hva som kan gjøre det verre evnt. bedre. Jeg tilrettelegger selvsagt så langt det er mulig. Men ofte oppfører kroppen seg helt ulogisk i forhold til hva man forventer, noe som kan gi positive eller negative overraskelser.

Problemer med søvnen er til å bli gal av. På den annen side kan man bli ganske sterk av det også, man har vært ute (rettere sagt oppe) en vinternatt før liksom ...

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    132

Standard

Les på linken her som ligger under magnesium!
    Legen svarte og på spørsmål og fikk mange som gjaldt Søvn problemer .Samt videre en link til Mat&Helse om magnesium.
    Graves Disease siden`99. Senere lavt stoffskifte.
    Ustabil Tsh. Benskjør, mangl. insulin, laktoseint. Prøvd det "meste" av Alt Med.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Sivcath - jeg hadde den type søvnproblemer som du beskriver i lang tid. Ikke lett å få nok søvn da, med småbarn som våkner osv osv..

Etter en uke, eller kanskje var det bare noen dager, på Lio, var disse problemene forsvunnet. (sammen med mye annet)
    Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
    Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av anitab
    Etter en uke, eller kanskje var det bare noen dager, på Lio, var disse problemene forsvunnet. (sammen med mye annet)
    Heisann Anita,

Det er Liotyronin du snakker om ikke sant? Jeg er ikke helt med på forkortelsene her :-)

Jeg nevnte Armour til legen på Balder forrige gang, og hun tygde litt på det. Fordi det var vanskelig, mente hun, å holde øye med T3/FT3...
    Men kanskje Liotyronin kunne vært greit å få sjekket ut?

Det hadde vært godt å føle seg uthvilt for en gang skyld :-)

Siv Cath

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Jeg mener liothyronin ja

Liothyronin er ren T3, som tas i tillegg til T4 (levaxin) Så det er ikke sikkert at legen din synes det er lettere å stole på bruk av det i forh til Armour som består av både T4 og T3. Men det er selvsagt lettere å få tatt en veldig liten dose T3 som tillegg da, noe som ofte kan være nok til å bli kvitt mange symptomer.

Jeg tok til å beg med 125 Levaxin og 10 mcg Liothyronin. Etter 2 mnd økte jeg levaxinen til 150. (senere har jeg gått over til Armour)
    Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
    Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard Zolpidem / stilnoct 5 mg

Fikk jeg prøve. De virket bra nok på meg. Paracet eller zyrtec kan også hjelpe på å få lande til natten. Det er regelen, mer enn unntaket at jeg ikke sover om natten. har små barn og vokner ved det minste knyst. Får ofte skikkelig katastrofe/ stress reaksjon. Får hjertet i halsen og hjertebank.
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Side 10 av 12 Først 123456789101112 Siste

Lignende tråder

1. THS-verdier og sliter med søvn
    Av Lotta i forumet TSH
    Svar: 21
    Siste melding: 11-11-08, 18:37
  2. Hva skjer? Rotfylt tann, Armour, temp, søvn
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 02-10-07, 00:51
  3. Søvn ?