Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
11-10-10, 13:05 #3
Sv: Spontanabort p.g.a stoffskiftet?
At du har spontanabortert kan absolutt ha noe med lavt stoffskifte å gjøre. Mange med lavt stoffskifte som har hatt det problemet.
Framgangsmåten er som følger: Så snart du vet eller merker at du er gravid, skal du øke medisin dosen med ca 30%. Så bør du få en legetime snarest mulig, for å ta blodprøver, slik at du er sikker på at du ikke ligger for lavt. Du bør ta blodprøver ofte i begynnelsen, for behovet for T4 stiger raskt mellom 6 og 12 svangerskapsuke. Etter den 20 svangerskapsuke kan du ta det litt mer med ro, for da når behovet for T4 som oftest et platå.
Hvis legen din ikke har nødvendig kunnskap om graviditet og lavt stoffskifte, ville jeg ha forlangt å bli henvist til en endokrinolog. Det er svært viktig at du blir fulgt godt opp av lege eller endokrinolog gjennom hele svangerskapet. Spesielt viktig er det i begynnelsen. Da er fosteret helt avhengig av deg for å få tilførsel av T4. Senere vil fosteret få sin egen skjoldbruskkjertel, men det er viktig at du er godt regulert gjennom hele svangerskapet.
Det hadde vært interessant å vite hva som forårsaker det lave stoffskiftet ditt. Har du operert skjoldbruskkjertelen? Er det Hashimoto varianten du har? Synes 30 mg levaksin daglig høres veldig lite ut. Har du svarene på de siste blodprøvene?Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
Lignende tråder
-
Noe galt med stoffskiftet? Hva har jeg?
Av ~meg~ i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 20Siste melding: 29-10-10, 22:07 -
Spontanabort og høy TSH
Av cassy i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 11Siste melding: 10-01-07, 08:11 -
Døgnvariasjoner i stoffskiftet
Av sverre73 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 26-12-06, 13:08 -
Når jeg har kuttet røyken i flere mndr blir jeg ekstremt dårlig
Av sverre73 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 15-12-06, 14:02 -
Spesialister på stoffskiftet?
Av i forumet Hos legenSvar: 4Siste melding: 09-07-05, 12:41

Svar med sitat
Bokmerker