Viser søkeresultater 1 til 10 av 16

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2010
    Meldinger
    5

Standard Sv: Frustrert Frue

Glemte at legen holder stengt på torsdager,så da får jeg prøve på nytt i morgen.Selen har jeg tatt siden ivåres,tar også jern piller og omega 3.Skal ta med meg det du sier om T4,at det kansje ikke er nok til å lage T3 til legen. Det er godt å ha noen argument å komme med.

lisepedersen
    Mage /tarm er løs /hard gjerne flere ganger hver dag, har tatt ct-scan av mage/tarm som var bra.Levaxin tar jeg på kvelden, kost tilskudd på morgenen.
    Er det bedre å ta levaxinen på morgenen?-Er åpen for å teste det.

nicken
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av nicken Vis post
    Skal ta med meg det du sier om T4,at det kansje ikke er nok til å lage T3 til legen. Det er godt å ha noen argument å komme med.
    I hvertfall har det seg slik at man må opp i så høy t4 dose som man tåler før man får hjertebank osv (dosere opp til hjertebank og så litt ned), før man legger til t3. Slik jeg har forstått det, blir det ikke så heldige resultater ut av å legge til t3 før man har kommet opp i adekvat ft4 dose. Så er det slik at studier viser at kombinasjonsbehandling av t4 + t3 vinner over t4 only. Mange blir aldri bra på kun t4. Så du skal ikke se bort fra at du må tenke t3 tilskudd også. Og noen gjør seg som nevnt ikke nytte av syntetiske hormoner sånn som levaxin, til tross for fine prøver, og behøver naturlige hormoner fra gris som nevnt.

Lykke til med legebesøket
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    13

Hej Nicken
    Levaxin tar jeg på kvelden, kost tilskudd på morgenen.
    Er det bedre å ta levaxinen på morgenen?-Er åpen for å teste det.

Jeg ved ikke hvad der er bedst, at tage medicinen om morgenen eller om aftenen. Men det er godt at du ikke tager medicin og kosttilskud samtidig, det må man ikke for så bliver medicinen ikke optaget korrekt.

Held og lykke

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    372

I pakningsvedlegget anbefales det å ta Levaxin om morgenen. Ved oppstart tok jeg medisinen om ettermiddagen/kvelden, men sluttet med det fordi jeg ble unormalt våken om kvelden..

Jeg går på medisin for allergi som gjør meg søvnig, og har etterhvert funnet ut at det beste tidspunktet for den medisingen er sen ettermiddag. Da sovner jeg greit om kvelden og er ikke tung om morgenen. Men det som altså skjedde da jeg tok Levaxinen sammen med allergimedisinen var at jeg ble oppskrudd, og ikke kom i seng før omtrent kl. 02.00-03.00. Det "sparket" jeg fikk av Levaxin var såpass kraftig at det slo ut effekten av allergimedisinen.

Når det er sagt skal det visstnok også være noen som trives best med å ta Levaxin om kvelden. Du får nesten bare kjenne etter (evt. ta notater over tid) for å se om tidspunktet påvirker søvn og dagsform.

Men om du sovner greit nå, og ikke merker noe spesielt, så kan du vel bare fortsette slik du gjør.

Medlem siden
    Apr 2010
    Meldinger
    5

Har vært bortreist noen dager, så jeg har ikke fått fulgt med på tråden.
    Har vært hos legen. Fikk Liothyronin i tillegg til levaksin,skal ta 100mg levaksin og 10 mg liothyronin.Denne dosen skulle tilsvare den rene levaksin dosen jeg har tatt til nå.Er det noen av dere som har erfaring med liothyronin,når på døgnet det er best å ta denne? Bør den taes alene eller sammen med levaksin? Når det gjelder levaksin dosen og tidspunkt så passer kvelden bedre p.g.a jobb.Har heller ikke hatt problem med å sovne på kvelden. Eneste hvis jeg våkner etter å ha sovet litt, kan jeg ha litt problem med å sovne på nytt.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av nicken Vis post
    Har vært hos legen. Fikk Liothyronin i tillegg til levaksin,skal ta 100mg levaksin og 10 mg liothyronin.Denne dosen skulle tilsvare den rene levaksin dosen jeg har tatt til nå.
    Nå er det veldig viktig at man ikke trapper ned på levaxin da, når man starter på t3 tillegg. Fordi da er du jo tilbake til utgangspunktet ditt og kanskje dårligere fordi det er viktig å ha en høy ft4 verdi.. Tror det er gjort en studie/forskning på dette også, hvor kombinasjonsbehandling kom dårlig ut fordi man reduserte på levaxindosen.
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Du bør ta t3-en på morgenen fordi det er stor fare fordi du både blir mer våken og aktiv av denne.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Lignende tråder

1. Frustrert!
    Av cirstyn i forumet Frustrert og lei
    Svar: 7
    Siste melding: 05-06-10, 22:26
  2. Frustrert!
    Av cirstyn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 0
    Siste melding: 03-06-10, 11:05
  3. Frustrert !
    Av benita i forumet Graves sykdom
    Svar: 6
    Siste melding: 26-02-08, 10:42
  4. Frustrert og forvirret
    Av munch i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 01-05-07, 14:58
  5. Frustrert
    Av Rafael i forumet Hos legen