Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
09-09-10, 13:27 #4
Sv: Hmmm... litt i overkant med medisin?
Økning på 10 slag fra en dag til neste ?
Jeg antar at da jobber stoffskiftet med "noe". Kan være at men har trent hardt dagen før - at man brygger på noe og blir syk (håper ikke det)
eller at det er blitt fart i annet forefallende arbeide.
Idrettsfolk som trener så hardt at de er i faresonen for overtrening bruker en enkel test : Ortografisk hjertetest.
Man ligger i sengen og har nettopp tatt hvilepulsen.
Så reiser man seg rolig opp, står helt rolig, venter 14sekunder og teller pulsen i 6sekunder. Man sier null til første pulsslag.
Så ganger man dette med 10 og trekker fra hvilepulsen.
Man står da tilbake med en pulsøkning. Denne er avhengig av bla. hvor mye man har presser kroppen og skal ligge under 20.
Det er noe individuelt hva denne blir i rolege perioder og i treningsintensive, men det lærer man seg.
De som har pulsklokke kan bare lese av den høyeste verdi som inntreffer mellom 15 og 25 sekunder etter man reiser seg.
Da jeg gikk på Levaxin var denne rundt 40.
Nå er den alltid under 20, på omtrent samme treningsmønster.
Det må ha noe med stoffskifteaktiviteten å gjøre også ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
treenger litt hjelp angående anti tpo.. litt forvirret...
Av kvinne86 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 08-09-10, 19:44 -
Hjelp meg litt noen? Satt på medisin
Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 120Siste melding: 11-11-08, 12:37 -
Kviser og blemmene. Kan det være allergi??
Av Anne Ma i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 5Siste melding: 29-06-07, 00:17 -
Hmmm? Kan en skjoldkjertel begynne å fungere igjen?
Av Maia i forumet Graves sykdomSvar: 2Siste melding: 29-01-07, 15:06

Svar med sitat
Bokmerker