Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Hybrid View
-
30-08-10, 19:45 #1
Jeg læser nu, at
"Da Eltroxin har en lang halveringstid kan denne med fordel erstattes med Liothyronin i 3 uger, således at pt. kun er helt substitutionsfri 2 uger inden 131I scintigrafi og evt. 131I terapi."
Det er i forbindelse med kræft i skjoldbruskkirtlen.
http://www.aarhussygehus.dk/om+%C3%A...ruskkirtlen%29
Men hvorfor udsætte nogen for det, når man kan blive fri? Og hvorfor ikke informere ordentligt, hvis det er denne fremgangsmåde, man har tænkt sig? Det kunne jo være en overgangsordning, indtil min mor får medicinen fra Skanderborg ... Men hvis lægen mente, det var så vigtigt hurtigt at blive ffri for Euthyroxen for enhver pris (og hun er plaget, kan jeg garantere jer for) så kunne han jo ha' lavet en hastesag ud af det hos Lægemiddelstyrelsen ..
Nej, jeg forstår det ikke
Redigert: Med hensyn til thyroid, så ville jeg SÅ gerne ha', min mor blev bruger af det i stedet. Men hun tør ikke fordi hun så vil mangle en læge i ryggen. Medmindre, hun går ud og finder sig en privat praksis, men det sker vist ikke, før der kommer en yderligere forværring. Det er altsammen faktisk FOR spændende :(Sist endret av Nielsigne; 30-08-10 kl 19:48 Begrunnelse: Tilføjelse
-
30-08-10, 19:58 #2
Sv: Erstatte t4 med ren t3 ?!
Hvor blev mit første indlæg fra i dag mon af? Det var da ikke uvæsentligt, at sygehuset tilsyneladende vil erstatte min mors t4 med ren t3 ?!
Ligesom det jo i øvrigt ikke er ligegyldigt at få sagt tak for hjælpen - men det forsvandt jo med badevandet ...
Der stod:
TUSIND tak for jeres svar, som har været en stor støtte for mig!
Selvom jeg har læst nok til at vide, den var gal den der. Til sidst fik tvivlen mig, for jeg havde jo faktisk ikke selv været der - og det havde han. Inden da havde jeg sandelig forsøgt mig med at råbe og skrige og sammenligne t4 og t3 med kartofler og kartoffelmos - fordi man kan lave det sidste af det første men ikke omvendt ...
Rethaverisk - jo, når det stikker ham. Hvilket så får mig til at lægge afstand og kalde ham 'min mors mand' ...
DESVÆRRE viser det sig, at han havde RET så langt som til, at der faktisk er folk på sygehuset, som siger, hun skal have t3 i stedet for t4
'Liothyronin skal erstatte Euthyrox', forklarer de. Lægen var der ikke selv, men nogle sygeplejersker har så sat min mor ind i, at det skal være sådan
Jeg ved ikke, hvad jeg skal stille op men må vel ha fat i lægen i morgen - og håber, han kan se, den er gal.
Hun har fået at vide, at hun skal have henholdsvis 10 mikrogram og 20 mikrogram Liothyronin om dagen. Jeg undrer mig over udsvinget (- eftersom man vel brænder hele portionen af t3 af hver dag og så får nogle meget store forskelle i dagsformen??)
Men værre er det, at sygehuset ikke informerer ordentligt om medicinen.
Eller kan de virkelig mene det alvorligt ... At hun er så gammel - 70 - at de synes, det er ligegyldigt med resten af hendes liv?
Ingen har på noget tidspunkt nævnt noget om, at Liothyroninen skulle modregnes i t4-medicinen. Det er vel så det eneste punkt, der er logik i beretningen herSist endret av Nielsigne; 30-08-10 kl 20:00 Begrunnelse: tilføjelse
-
30-08-10, 20:29 #3
Men det høres da helt utrolig ut Nielsigne !
Det meste sykehuset ser ut til å jobbe etter er faglig feil.
Og det er jo forferdelig at enkeltmennesker, pårørende og pasienter overkjøres på den måten !
Jeg forstår at det er vanskelig å få mor med til en "second opinion", men kan du fremlegger problemet for din lege ?
Faglig "intercom" kan være en løsning ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-08-10, 22:30 #4
Det virker helt gak-gak.
Måske mener lægen, at min mor nu er så slidt af Euthyrox, at han vil lave sådan en overgangsordning som for de her kræftpatienter indtil den hellige, planøkonomiske tilladelse til medicinen fra Skanderborg er i hus ... tænker jeg, når jeg tænker noget flinkt.
Men så er det jo påkrævet - under alle omstændigheder - at informere patienten og den pårørende, som er taget med, om planerne, både de midlertidige og alle de andre.
Jeg er rystet. Det hele kan ligeså godt være en fejl - samme sygehus har præsteret at slå om sig med andre forkerte data af forskellig slags, såsom telefonnumre, ugenumre/ datoer samt telefontider ...
Den ene hånd ved vist ikke, hvad den anden gør.
Jeg har sagt til min mor, at det nok ville være klogest (!) at skifte over på thyroid. 'Men nu har jeg jo bedt om det andet', siger hun så. Suk. Det er ikke nemt, når man er både patient og pænt menneske i en og samme, kronisk syge krop.
Jeg håber, hun blæser dem en hatfuld skifter til thyroid, selvom hun er sådan et pænt menneske og selv er kommet til at be' om medicin fra Skanderborg.
Redigert: N'Finn, det med en "second opinion" er en god idé, men af forskellige praktiske grunde tror jeg ikke, den går. Så nok bare skifte læge - til ham, jeg har, og på med noget thyroid!
Nielsigne
Sist endret av Nielsigne; 30-08-10 kl 22:31 Begrunnelse: tilføjelse

Svar med sitat
Bokmerker