Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Hybrid View
-
13-08-10, 10:51 #1
Sv: OBS- Binyrer!!
Vel, jeg syns det var mye å være u-enig i her jeg da.
Jeg liker ikke sånne bastante påstander som ofte ikke er til å dokumentere.
ett ex.
"Armour thyroid needs to be taken twice a day to provide the adequate and consistent blood level of T3"
Påstanden stemmer ikke etter mine erfaringer ikke i det heletatt.
Armour sitt pakningsvedlegg anbefaler en morgendose.
Og : det er faglig feil at T3 skal være like høy hele dagen.
Så jeg mener det blir feil å anbefale alle dette.
For det er helt klart at noen må ha det slik.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-08-10, 11:08 #2
n`Finn altså
Alt står og falder med de individuelle præferencer for hver enkelt af os, hvilket også indbefatter hvor hurtigt/langsomt T3-metabolismen sker i hver enkel krop. Nogle "beholder" deres T3 lidt længere end andre og for dem er en dagdose at foretrække. Andre (kroppe) omsætter T3 hurtigere og for dem er to doser at foretrække. At dele dosen har endnu ikke skadet nogen og man kan altid gå over til engangsdose, hvis man oplever sig selv ubekvemt overenergisk for længe efter dose nr. 2.
Hvad angår "bastante" påstande, er det vist noget denne læge har "empiret" sig til i sin praksis, og som sådan har han både lov, pligt og ret til at anbefale, hvad der stemmer overens med hans klinik, erfaring og samvittighed. Jeg vil hellere lytte til en læge som tager sine patienter, sine kliniske erfaringer og samvittighed alvorligt, end jeg vil lytte til en læge, hvis behandlingstilbud hviler på tørre tal i et skema. Men ellers forstår jeg godt hvad du mener.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
13-08-10, 11:51 #3
jojo - jeg tror vi er enige om dette.
Mine bemerkninger var ment som en markering av min egen oppfattning av problematikken, og sikkert revet ut av sin sammenheng i noen grad.
Og forfatteren får jo heller ikke anledning til replikk.
Men jeg kunne ikke dy meg......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
binyrer
Av Kari i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 49Siste melding: 26-03-12, 09:36 -
Sukker - Hvordan påvirker det stoffskiftet?
Av Moxa i forumet Helbred og kostholdSvar: 14Siste melding: 08-12-09, 22:48 -
hvordan finne ut om trette binyrer?
Av isa1 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 28-06-08, 16:17 -
Hva er forskjellen på slitne binyrer og stive binyrer?
Av Stina i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 03-08-07, 15:35 -
Binyrer
Av mohaienne i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 28-06-07, 21:41

Svar med sitat
Bokmerker