Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
09-08-10, 17:05 #5
Sv: Yamsrot og Barbascourt mot binyretrøtthet... noen erfaringer?
Kære Jeanette
Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Barbasco Plus virker, men jeg kan ikke få den "norske læges" studie til at stemme.... Hovedingrediensen i Barbasco Plus er Dioscorea Mexicana også kaldt barbasco de Placa - altså en yamsrod.... en stor, ikkespiselig rod man udvinder ekstrakter af og disse anvendes til direkte fremstilling af naturidentiske steroidhormoner, som progesteron og DHEA.
Jeg har derfor svært ved at forstå, hvordan den norske læge kunne gennemføre en studie af en "progesteron-yam" mod en "DHEA-yam", når det i virkeligheden er samme plantefamilie/rod. Godt nok hedder den første Dioscorea Villosa og den anden Dioscorea Mexicana, men studiet kalder den første for "rod" og den anden for "urt", som om det var to helt forskellige planter. Mon det ikke er en studie som gerne skulle styrke produktomtalen og overbevise skeptikere (?). Personligt mener jeg ikke at det skulle være nødvendigt, da Yamsrod under alle omstændigheder holder hvad den lover....
Godt nok findes der en anden urt som også hedder Barbasco, med et latinsk navn Lonchocarpus urucu, men denne urt er giftig og bruges bl.a. til fremstilling af insektdræbende midler. Mennesker og andre pattedyr skal i hvert fald ikke indånde den pulveriserede rod eller rodekstrakt, så det kan ikke være "den" Barbasco der findes i Barbasco Plus.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Struma og Hashimoto. Noen erfaringer..?
Av Stølen i forumet Hashimoto's Thyroiditt og jodSvar: 21Siste melding: 12-05-15, 11:09 -
Lavt stoffskifte og infertilitet - noen med erfaringer?
Av Sigrid77 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 3Siste melding: 09-06-10, 09:35 -
Ashwagandha urt mot binyretrøtthet
Av queenie i forumet UrtemedisinSvar: 17Siste melding: 18-03-10, 12:39 -
Gravid med Graves, noen som har erfaringer?
Av Hanne76 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 22-06-09, 20:28 -
Noen av dere som har erfaringer med Acth?
Av munch i forumet Cortisol / ACTHSvar: 12Siste melding: 21-04-07, 09:32

Svar med sitat
Bokmerker