Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Threaded View
-
15-07-10, 13:26 #2
Sv: Når lægen presser... (om "for lavt" TSH).
Hei Anisa

Som noen av dere vet, var jeg på ett behandlingsopplegg for overvektige i høst i 3,5 måned (noe ala Ebeltoft i danmark, når det eksisterte) Resultatet med fokus kun på meg selv, trening og sundt kosthold, var noe av det beste jeg har gjort på lenge og jeg gikk ned hele 30 kg på tiden jeg var der.
Underveis og spesielt når jeg var ferdig med dette, begynte jeg å føle meg litt overdosert enkelte dager, men uten at det var veldig plagsomt. Tok opp dette med legen når jeg var på oppfølging i januar og han mente med en gang at det var min nye livsstil som var årsaken, og fordi TSH i tillegg var så lav som den var mente han sterkt at jeg var overdosert og burde redusere dosen min så jeg fikk opp TSH til over 1....
Jeg protesterte sterkt i og med at den bestandig har vært lav og ikke en gang legen på Balderklinikken så noe særlig på den. Jeg spurte hvorfor han kun brydde seg om TSH i og med at dette ikke var en målbar reseptor for de med stoffskifte problemer, han måtte se på totalen og spesielt T4... Han var ikke enig i min tolkning, men sa seg enig i at det viktigste var hvordan man i utgangspunktet følte seg.. og i med at jeg følte hyper symptomer innimellom, mente han bestemt at jeg burde senke dosen og bruke 200 mikrogram kun 6 dager i uka og ikke 7, jeg gikk med på det siden, selv om symptomene begynte å bli stadig svakere, fordi jeg var redd for hva det kunne bety å gå med hypersymptomer over lang tid...
Nå angrer jeg virkelig.. på kun kort tid har 13 kg sneket seg på igjen, jeg har stadig vondt i kroppen, har ett vanvittig stort søvnbehov og føler meg aldrig uthvilt. Skal til legen og ta nye prøver til mandag, så da gir jeg bare beskjed om at jeg er oppe i min ”normale” dose igjen, så får han si hva han vil, for dette gidder jeg bare ikke.
Har hatt en så lang og god periode nå, så jeg vet hvordan det er å føle seg nesten normal igjen uten altzheimer, søvnbehov osv så jeg har ikke mye lyst til å gå på den "smellen" på nytt...
Lignende tråder
-
Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
Av anitab i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 25-09-11, 15:06 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11

Svar med sitat

Bokmerker