Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Hybrid View
-
01-07-10, 23:16 #1
Sv: Lavt stoffskifte eller binyretretthet??
Ja, nu må man ta' sig sammen og gå til køjs ...
Men ja, det er svært at vide, hvad der er hvad. Og man er utryg, fordi det er skidt at få for lidt medicin til stofskiftet og skidt at få for meget .. til binyrerne.
Men jeg vil i hvert fald lige nævne, at Erfa-læge Henri Knafo på Erfas hjemmeside (i deres forum, hvor patienter stiller spørgsmål) anbefaler, at man tager hele dagsdosen på én gang. Så at ha' spist hele dagsdosen kl. 12 er altså i følge ham bare fint. Jeg vil antage, at han ved mere om Erfa, end lægerne på Balder eller andre steder gør - det handler vel om kendskab til et bestemt produkt?
Henri Knafo skriver:
"
Re: got a good question for you!!!!!
Postby admin » Mon Jul 27, 2009 2:22 pm
Hi Dee,
Actually the only information we have on the way to take our medication thyroid is in the morning at least 30 mins before eating. Splitting the dose during the day is not recommended for 2 main reasons. First, tablets are hard to split and were not manufactured to be split. Second and most important, T4 has a half life of a few days and T3 has a half life of 1 day. This means that even if you only take your pills in the morning your blood levels of T3 and T4 should remain adequate. Don't forget that eventually your T3 will be converted to T4 in your body.
So my advice is to take your pills in the morning 30 mins before eating with a glass of water as suggested by our product monograph.
Have a nice day.
Henri Knafo, MD, MSc, BSc
Medical Director
Erfa Canada Inc"
Så: Man skal ta' sin Erfa fastende og vente mindst ½ time med at spise. Man skal ikke dele tabletterne - det er i hvert fald ikke meningen. Dette af to årsager: For det første er det vanskeligt, da tabletterne ikke er lavet til det. For det andet - og det er det vigtigste - så er det sådan, at t4 halveres på få dage, og t3 halveres på én dag. Så selvom du tager pillerne på én gang om morgenen, så burde mængden af t3 og t4 i blodet forblive tilstrækkelige.
Ja, det lyder meget godt.
Jeg stiger først af til sidst, hvor han skriver:
....
Don't forget that eventually your T3 will be converted to T4 in your body.
... altså at t3 til sidst bliver konverteret til t4 i kroppen. Dét er jeg ikke nået til at fatte endnu. (Er det mon rt3, han mener?)
Redigeret: Her er linket til spørgsmål og svar
http://thyroid.erfa.net/distribution....php?f=3&t=173
Godnat
Nielsigne
Ps. Henri Knafo anbefaler godt nok, at man tager sin Erfa med et glas vand. Men at smelte den under tungen er jo et fantastisk koncept? Synes jeg i hvert fald
Sist endret av Nielsigne; 01-07-10 kl 23:19 Begrunnelse: link tilføjet
Lignende tråder
-
Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Av Vigdis i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 953Siste melding: 09-09-14, 21:29 -
Lavt stoffskifte eller utbrent??
Av Søvniiiig i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 25-01-09, 12:37 -
Lavt stoffskifte eller ?
Av Sonye i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 3Siste melding: 13-03-08, 17:56 -
Har jeg lavt stoffskifte eller.....?
Av jan-1962 i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 8Siste melding: 21-01-08, 17:54 -
TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
Av Unn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 29-05-07, 18:08

Svar med sitat

Bokmerker